اقتصادی

از ویلچر ایرانی برای حمایت از تولید داخلی استفاده کردیم/ دنبال وزیر و وکیل برای استقبال نبودیم

روایت سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر از کسب سومی جهان

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران گفت: هدف بعدی ما کسب طلای هانگژو است و ان‌شاءالله بتوانیم آن را کسب کنیم.

محمدرضا دستیار در گفتوگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص کسب عنوان سومی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در مسابقات قهرمانی جهان اظهار داشت: تیم ما اردوهایش را از آبان سال گذشته آغاز کرد و با حمایت بسیار خوبی که فدراسیون جانبازان و معلولین از ما انجام داد، ماهی یک اردو برگزار کردیم و در آن از بچههایی که در لیگ ایران بودند بهره بردیم؛ زیرا بازیکنان لژیونر حضورشان در اردوها به دلیل مسابقات اروپایی باعث شده بود تا در کنار ما نباشند. خداراشکر فدراسیون تلاشش حمایت خوب از ما بود، زیرا در یک برهه به دلیل هم‌زمانی با تعطیلات نوروزی برای برگزاری اردو مشکل داشتیم، اما فدراسیون به‌خوبی ما را مورد عنایت و حمایت ویژه قرار داد تا بتوانیم از نظر فنی و بدنی بازیکنان را در حد خوب نگه داریم که از شرایط اردویی فاصله نگیرند.

وی افزود: خداراشکر توانستیم ۲ یا سه نفر از بازیکنانمان را که در ترکیه حضور داشتند، زودتر در کنار خودمان داشته باشیم و چهار اردو بیشتر ما بودند. اردوی پیش از اعزام هم سیاری و عابدی به جمع سایر نفرات تیم اضافه شدند. در آخرین اردو هم تمرینات پرفشاری داشتیم به‌طوری‌که تمرکزمان روی مسائل دفاعی و سپس حمله بود. در این مسابقات واقعاً تیمهای اروپایی از جمله ایتالیا، فرانسه و هلند بسیار خوب بودند. همین هلند در دیدارهای تدارکاتی موفق به شکست آمریکا و هم انگلیس شده بود. در نیمهنهایی همین هلند مقابل آمریکا در دقایق ابتدایی از حریفش پیش بود، اما پس از آن برتریشان دیگر چندان تداومی نداشت، اما باز با اختلاف کم شکست خوردند.

با کمک همکارانم با خیال آسوده کنار خط ایستادم

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در بخش دیگری از صحبتهایش درباره دیدار با هلند ادامه داد: خداراشکر بازیکنان ما نمایش خوبی در دفاع داشتند و به آنالیزی که در تمرینات انجام داده بودیم، خیلی خوب گوش کردند. در شب قبل از مسابقه با هلند، خیلی دقیق تک‌تک بازیکنان هلند را مورد آنالیز قرار دادیم مثلاً فهمیدیم که از چه ناحیهای بازی خودشان را شروع می‌کنند و بازی‌شان از کجا به حمله ختم میشود. جا دارد از همکاران خوبم در کادر تیم ملی کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم، زیرا شرایط را طوری فراهم کردند که من با خیال آسوده کنار خط بایستم و به تیمم کمک کنم.

دستیار: آنالیز ما خوب جواب داد و هلند را شکست دادیم/ گام بعدی ما کسب طلا در پاراآسیایی هانگژو است/ دنبال این نبودیم وزیر یا وکیل و ... به استقبال ما بیایند!

دوست‌ دارم اولین‌ها دوباره تکرار شود

دستیار گفت: از خانواده خودم کمال تشکر و قدردانی را دارم، زیرا خیلی برای من زحمت کشیدند تا بتوانم با آرامش در اردوها حضور داشته باشم و خیلی راحت دوری من را بدون مشکلی تحمل کردند. این قهرمانی را به تمامی مردم و جامعه ورزش معلولان از جمله جامعه بسکتبال با ویلچر تقدیم می‌کنم، زیرا توانستیم اولین مدال را برای کشور عزیزمان به ارمغان بیاوریم. دوست ندارم همه اولین‌ها تنها یک بار باشد بلکه دوست دارم اولین‌ها دوباره تکرار شود. امیدوارم در دوره آینده مقام بهتر و سهمیه پارالمپیک نصیب ما شود.

هدف بعدی ما کسب طلای هانگژو است

وی با اشاره به اینکه برنامه آینده آن‌ها قهرمانی در پاراآسیایی هانگژو است، اظهار کرد: به‌عنوان سرمربی پله و هدف بعدی ما کسب طلای هانگژو است و انشاءالله بتوانیم به این مسئله جامه عمل بپوشانیم. امیدوارم تمام دستاندازها و موانع موجود در راه حضورمان در بازیهای پاراآسیایی کنار برود تا ما بتوانیم با تیمی خوب وارد مسابقات شویم. البته رفتن با کاروان شرایط خاص خودش را دارد و ما هم تابع قوانین و مقررات کمیته ملی پارالمپیک هستیم. البته آسیبشناسیها را به ریاست کمیته ملی پارالمپیک از طریق فدراسیون و شخص اسبقیان ارائه میدهیم تا این عزیزان دنبال رفع‌ورجوع این نواقص در فاصله چند ماه تا شروع بازیها بیفتند و آن را حل کنند.

به دنبال برگزاری یک تورنمنت چهارجانبه با حضور چند کشور در تبریز هستیم

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر درباره بازی‌های تدارکاتی تیم ملی ادامه داد: ما صحبت‌هایی که با کشورهای کره جنوبی و تایلند که در خود مسابقات قهرمانی جهان قهرمانی داشتیم موافقت ابتدایی آن‌ها را برای حضور در ایران گرفتیم و ترکیه هم پیش‌تر به ما اعلام آمادگی کرده بود. دنبال این هستیم تا یک تورنمنت بین‌المللی به شکل چهارجانبه در ایران و شهر تبریز داشته باشیم تا هم از این طریق هزینه‌هایمان کاهش دهیم و هم به آمادگی بازیکنان کمک کنیم. هدف ما بیشتر این است که اواخر مرداد یا شهریور این رقابت‌ها را برگزار کنیم. 

دستیار: آنالیز ما خوب جواب داد و هلند را شکست دادیم/ گام بعدی ما کسب طلا در پاراآسیایی هانگژو است/ دنبال این نبودیم وزیر یا وکیل و ... به استقبال ما بیایند!

دستیار با اشاره به برگزاری اردو برای برخی بازیکنان لژیونر عنوان کرد: ما تصمیم داریم اردویی تنها برای بازیکنان لژیونر ترتیب دهیم جدای از 12 بازیکنی که در قهرمانی جهان حضور داشتند تا بدین ترتیب به ارزیابی بهتری از آن‌ها برسیم. تنها نیاز به این داریم تا مجوز این کار را از مسئولان فدراسیون اخذ کنیم. هدف و رویکرد ما این است تا در پُستهایی که دچار خلأ هستیم، از آن‌ها استفاده کنیم.

همین‌که به شکل معنوی، مادی و روحی و روانی از ما حمایت کنند کفایت می‌کند

وی درباره اینکه توقع چه پاداشی از مسئولان برای کسب عنوان سومی جهان دارند، گفت: همین‌که مسئولان از رشته بسکتبال با ویلچر به شکل معنوی، مادی و روحی و روانی حمایت کنند برای ما کفایت میکند

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر با اشاره به اینکه ویلچری که هادی اظهر در داخل مسابقات استفاده کرد از تولیدات داخلی بود، عنوان کرد: بازیکنی مانند امید هادی اظهر که توانست در قهرمانی جهان جزو بهترینها شود، از ویلچر تولید داخلی استفاده میکرد؛ یعنی اینکه ما چشمهایمان را به روی ویلچرهای خارجی ببندیم نیست و هدف ما این است تا از تولیدات داخلی حمایت کنیم و مطمئناً این کار را هم انجام خواهیم داد.

دستیار: آنالیز ما خوب جواب داد و هلند را شکست دادیم/ گام بعدی ما کسب طلا در پاراآسیایی هانگژو است/ دنبال این نبودیم وزیر یا وکیل و ... به استقبال ما بیایند!

توانستیم به وعده‌ای که داده بودیم جامه عمل بپوشانیم

دستیار در واکنش به عدم استقبال مسئولان از اعضای تیم ملی پس از کسب عنوان سومی جهان، اظهار داشت: همین‌که شخص رئیس و دبیر فدراسیون برای استقبال ما به فرودگاه آمدند، خیلی برای ما ارزشمند است. ما دنبال این نبودیم تا وزیر یا وکیل و … این کار را انجام دهند. با در نظر گرفتن اینکه ما سرباز این مملکت هستیم و تنها رفته بودیم افتخار کسب کنیم برایمان ارزشمند بود. واقعاً همین‌که مسئولان فدراسیون با حضورشان به ما دلگرمی دادند جای بسی خوشحالی دارد و دیگر مسائل برای ما چندان مهم نبود. خدا را شاکریم که توانستیم به وعدهای که داده بودیم، جامه عمل بپوشانیم.

دکمه بازگشت به بالا