فعالان کسب و کار

از چه شوینده ای برای صورت استفاده کنیم؟

برای شستن صورت از چه شوینده ای استفاده کنیم؟

قرن هاست که از صابون برای شستشو صورت استفاده می‌شود. در ترکیبات صابون از نمک ها و اسیدهای چرب استفاده شده که باعث پاک شدن چربی و آلودگی ها از روی پوست می‌شود. اما امروزه به این نتیجه رسیده ایم که تولید چربی برای پوست، کاملا طبیعی و ضروری است و همیشه مقدار کمی از آن باید به صورت یک لایه بسیار نازک روی منافظ پوست باقی بماند تا باعث حفظ رطوبت در پوست شود.

What kind of face wash should we use

آیا صورت خود را با صابون بشوییم؟

خیلی ها مایل هستن برای پاک کردن پوست حتما از پاک کننده ای که نیاز به آبکشی داره استفاده کنن چون حس تمیزی بیشتری بهشون میده و اولین گزینه ای که به ذهنشون میرسه، استفاده از صابونه. اما امروزه عوارض صابون برای پوست، بویژه پوست حساس ثابت شده ست و به هیچ عنوان توصیه نمیشه.

به دلیل نوع ترکیباتی که در صابون وجود دارد نمی توان از آن انتظار داشت فقط چربی های اضافی که روی سطح پوست جمع شده‌اند را پاک کند. چون صابون یک پاک کننده قوی است که تمام چربی پوست را از بین می برد. به همین دلیل است که بعد از استحمام و استفاده از صابون، احساس خشکی و کشیدگی پوست را کاملا حس خواهید کرد. شاید استفاده از صابون برای پوست بدن مناسب باشد و بتوان با یک لوسیون بدن عوارض آن را برطرف کرد، اما استفاده از صابون معمولی برای پوست صورت به هیچ عنوان توصیه نمی شود. چون پوست صورت بسیار حساس تر از دیگر نقاط بدن است و نقش مهمی را در حفظ زیبایی شما ایفا می‌کند.

جایگزین های مناسب صابون برای شستن پوست صورت چیست؟

شستشو صورت با ژل شستشو پاک کننده صورت یکی از بهترین راه ها برای تمیز کردن صورت است. توصیه می شود که شب قبل خواب حتما از ژل های پاک کننده صورت استفاده کنید حتی اگر آرایشی نکرده اید.

هنگامی که صورت خود را با استفاده از ژل های پاک کننده صورت مانند شوینده چای سبز سیمپل تمیز می کنید تمام مواد آرایشی را از روی پوست خود برداشته وبه آن اجازه می دهید تا تنفس کرده و استراحت کند. اگر در حالی که هنوز آرایش روی صورت تان است به رخت خواب بروید پوست نمی تواند نفس بکشد و صبح صورت تان کسل و خسته است. و با توجه به گردش خون در شب شما سلول های مرده بیشتری در روز روی پوست خودتان دارید. به عبارتی در طول شب پوست شما یک روند ترمیم و بازسازی را انجام داده که در نهایت سبب ایجاد سلول های مرده روی پوست تان می شود.

ژل شستشو صورت (فیس واش) چیست؟

ژل های شستشو یا همان محلول های غلیظی هستند که در ترکیب با آب رقیق شده و ایجاد کف می کنند. از صورت برای پاکسازی انواع آلودگی ها از روی پوست صورت استفاده می شود. استفاده از این محصول بسیار ساده است، باید پوست صورت خود را با آب مرطوب کنید، مقداری از ژل شستشو را روی دست ریخته و روی پوست صورت ماساژ دهید، بعد صورت خود را با آب ولرم آبکشی کنید.

شما با کمک یک ژل پاک کننده در صبح خودتان را از این سلول های مرده خلاص کرده و کمک می کنید تا روز با شادابی بیشتری برای پوست تان آغاز شود. البته فقط ژل شستشو برای تمیز کردن پوست کافی نیست. بلکه شما باید از میسلارواتر ، ژل شستشو ، تونر و آبرسان یا مرطوب کننده استفاده کنید. این پاک کننده ها بر خلاف صابون، از ساختاری بسیار ملایم و سازگار با پوست برخوردار هستند و می توانند در کنار پاکسازی پوست ، رطوبت آن را نیز تامین و حفظ کنند.

استفاده از این محصولات نه تنها آسیبی به پوست وارد نمی کند بلکه با ترکیبات بسیار ارزشمندی که در فرمول ساخت آنها به کار رفته است موجب نرمی، لطافت و حفظ رطوبت آن می شوند. پاک کننده ها بر اساس کاربرد هایی که دارند به محصولات متنوعی تقسیم بندی شده اند که شما می توانید بر اساس نوع پوست و کاربرد آن، مخصوص مورد نظر خود را انتخاب کنید.

از کدام فیس واش استفاده کنیم؟

در انتخاب بهترین پاک کننده آرایش صورت دقت کنید تا با نوع پوست و طبع شما سازگاری داشته باشد و به آن حساسیت نداشته باشید. می‌توانید بعد از پاک کردن صورتتان از تونر پوست استفاده کنید. پاک‌کننده باید حداقل ۳۰ ثانیه روی پوست بماند تا ناخالصی و چربی‌ها را پاک کند. افراد با هر جنس پوستی باید پاک کننده ای را انتخاب کنند که آبرسانی به پوست را انجام داده و ویژگی‌های یک پاک کننده مناسب را دارا باشد.

بهترین پاک کننده ها برای انواع پوست صورت کدامند؟

  • بهترین پاک کننده برای صورت های جوش‌دار، پاک کننده دارای سالیسیلیک می باشد.
  • اگر دارای پوست چرب می باشید، بهتر است از پاک کننده های کفی استفاده کنید.
  • اگر دارای پوستی خشک هستید، توصیه می شود از پاک کننده های چرب یا روغنی استفاده کنید.

افرادی که پوست خشکی دارند، چگونه آرایش خود را پاک کنند که پوستشان بیشتر خشک نشود؟

  • بهتر است این افراد، پاک کننده های صورت را بر اساس نوع پوست خود انتخاب کنند.
  • اگر دارای پوستی خشک هستید، توصیه می شود از پاک کننده های چرب استفاده کنید.
  • باید روغن پاک کننده را بر روی یک پنبه بریزند و سپس آن را به پلک ها، لب ها، ابروها و کل صورت خود بکشند.

برای از بین بردن آلودگی و یا آرایش، ماساژ دادن صورت با روبرای اینکه بی ضررترین شوینده صورت را خریداری کنید، نیاز است با کاربرد انواع آن آشنا شوید تا بتوانید بهترین تصمیم را در هنگام با توجه به نوع پوست خود بگیرید. اما به طور کلی می توان گفت: بی ضررترین شوینده، محصولی است که پوست شما را از حالت نرمال خود خارج نکند و بتواند در کنار حفظ ویژگی های پوستی، صورت را از آلودگی ها و چربی های مضر پاک سازد. دانستن مشخصات محصول قطعا می تواند شما را در انتخاب یک شوینده باکیفیت کمک کند!

کاربرد انواع شوینده صورت

به طور کلی هر محصولی که دارای ترکیبات پاک کنندگی است و می تواند آلودگی ها و چربی های اضافی پوست را از بین ببرد، شوینده صورت نامیده می شود. نکته قابل توجه در مورد شوینده های صورت این است که شما باید حتما بعد از مصرف آن ها را با آب بشویید. خیلی از افراد محلول های پاک کننده آرایشی را جزو دسته بندی شوینده صورت قرار می دهند، در صورتی که این باور صحیح نیست! در ادامه با ویژگی های انواع شوینده جهت انتخاب بی ضررترین شوینده صورت آشنا خواهید شد.

ژل شستشو، پرطرفدارترین شوینده صورت

ژل شستشو یا فیس واش، یک محصول دو کاره است که استفاده از آن نه تنها تمام آلودگی های پوست صورت شما را از بین می برد، بلکه مانند یک محلول پاک کننده، آرایش شما را نیز پاک می کند. شما با خرید یک فیس واش باکیفیت مانند می توانید با یک تیر دو نشان بزنید!

فوم، سبک ترین شوینده صورت!

فوم ها محصولاتی هستند که برای تمیز کردن صورت از آرایش و آلودگی به کار می روند. فوم ها در پاکسازی، عملکرد مشابهی با ژل های شستشو دارند، با این تفاوت که بافت آن ها نسبت به ژل سبک تر است و قدرت پاک کنندگی عمیق تری دارند. استفاده از این محصول به دلیل بافت سبکی که دارد، برای پوست های چرب و مستعد آکنه بسیار مناسب است. اگر به دنبال بی ضررترین شوینده صورت هستید، را به شما پیشنهاد می کنیم. استفاده از این محصول می تواند نیازهای پوست های مختلف را پاسخ دهد.

تجربه نرمی و لطافت با شوینده های روغنی

شوینده های روغنی معمولا برای پاک کردن آرایش های غلیظ و نرم شدن صورت مورد استفاده قرار می گیرند. شاید برایتان جالب باشد بدانید شوینده های روغنی برای تمامی مدل های پوستی مناسب هستند و می توانند غدد چربی را در هر نوع پوستی کنترل کرده و صورت را آبرسانی کنند. در نظر داشته باشید استفاده از یک محصول با کیفیت مانند  برند تاچا، زیبایی و شادابی صورت شما را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

کرم شوینده، محصولی مناسب برای پوست های حساس

بی ضررترین شوینده صورت برای پوست شما ممکن است یک کرم باشد. این محصولات با بافت کرمی خود می توانند صورت را از آرایش و آلودگی پاک کنند. ، یکی از نمونه محصولاتی است که نرمی و رطوبت پوست را حفظ می کند، از همین رو برای افرادی که پوست خشک و حساس دارند، بسیار مفید است.

صابون

حتما می دانید صابون از دسته محصولاتی است که نمی توان آن را در گروه بی ضررترین شوینده صورت قرار داد. چون استفاده از آن پوست صورت را به شدت خشک کرده و چربی های ضروری صورت را از بین می برد.

بهترین شوینده خانگی برای صورت

تجربه نشان داده است استفاده از شوینده های خانگی و گیاهی می تواند در کنار شوینده های شیمیایی، سلامت و شادابی پوست را افزایش دهد. از همین رو ما می توانیم برخی از پاکننده های خانگی صورت را که از مواد مناسب و مفیدی تشکیل شده اند، به عنوان بی ضررترین شوینده صورت در نظر بگیریم و استفاده از آن ها را در برنامه خود قرار دهیم. در ادامه چند نمونه از بهترین شوینده های خانگی را به شما معرفی می کنیم.

شیر و عسل

برای شستشو صورت و تقویت آن با مواد طبیعی، گاهی می توانید از محصولات خانگی استفاده کنید. یکی از بهترین شوینده ها محلول شیر و عسل است. این ترکیب صورت شما را ملایم و روشن می سازد و می تواند جان تازه ای به پوست شما بخشد!

روغن نارگیل

روغن گیاهی را می توان به عنوان بی ضررترین شوینده صورت در نظر گرفت چون از دل طبیعت گرفته شده است. یکی از بهترین روغن ها که خاصیت پاک کنندگی و ترمیم صورت را دارد، روغن نارگیل می باشد. این محصول می تواند لطافت و رطوبت صورتتان را تقویت کند.

ماست و سیب

اگر پوست خشکی دارید، استفاده از ترکیب ماست و سیب، یکی از عالی ترین تصمیماتی است که می توانید برای افزایش رطوبت و شادابی پوست خود بگیرید. ویتامین های میوه بهشتی سیب و خواص طبیعی ماست، می تواند صورت شما را به شدت تغییر دهد!

جوانه گندم

حتما تا به حال درباره خواص جوانه گندم شنیده اید! خیلی از افراد در برنامه های غذایی خود این ماده مقوی را جای داده اند اما نمی دانند که می توان از آن در روتین های پوستی برای تقویت و ترمیم صورت استفاده کرد. برای اینکه از خواص این ماده مفید بهره مند شوید بهتر است آن را با مقداری شیر ترکیب کرده و به عنوان شوینده صورت از آن استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا