ورزشی

استان ۷ رکابزن برتر ایران در حاشیه!

اخبار ورزشی / اردبیل دوچرخه سواری در اردبیل یک ورزش جدید و اساسی نیست و حداقل از دهه 1930 مورد توجه اردبیل قرار گرفته است ، اما نبود بنگاه های اقتصادی قدرتمند در این منطقه مانند سایر رشته ها ، مشکلات و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

در روزهای اخیر ، مصاحبه انتقادی یکی از ورزشکاران پیشکسوت درباره سیاست هیئت دوچرخه منطقه ای ، بار دیگر تمرکز خود را به دوچرخه سواری تغییر داده است. علاوه بر این مصاحبه حساس ، قلب ورزشکاران این رشته به دلیل عدم حمایت کافی و دیدگاه مقامات عالی رتبه ورزشکاران دوچرخه سواری ناراحت است و به گفته این ورزشکاران ، سرزمین هایی با 7 سوارکار در تیم لیگ برتر صلاحیت این تیم را ندارند. لیگ ندارد.

دوچرخه سوار اردبیل به کدام سمت می چرخد؟

محمدرضا ادهمی در این باره می گوید: اگرچه دوچرخه سواری ورزشی سرگرم کننده و مهیج است ، اما واقعیت این است که در سطح حرفه ای با شرایط اقتصادی که اکنون شاهد آن هستیم ، این ورزش یکی از گرانترین رشته ها است. و مشکل ورزشکاران اردبیل از همین جا شروع می شود.

وی ادامه می دهد: داشتن دوچرخه خوبی که بتوانید در مسابقات کشوری سوار شوید بیش از 100 میلیون تومان است و تأمین این هزینه برای یک ورزشکار بسیار دشوار است.

کاپیتان دوچرخه سواری اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل از نظر موقعیت جغرافیایی از ورزشکاران با استعدادی برخوردار است ، ادامه داد: متأسفانه عدم حمایت مالی کارکنان دوچرخه سواری سورای باعث مهاجرت ورزشکاران این رشته به سایر استان ها شده و اکنون 7 بازیکن اردبیل در سایر تیم های دوچرخه سواری منطقه ای ، در حالی که اگر اردبیل یک تیم داشته باشد ، همه ورزشکاران می توانند این استان را به نام اردبیل افتخار کنند.

یکی از اعضای تیم دوچرخه سواری زنجان ادامه داد: امید ما از مسئولان استان این است که همه را یک چشم ببینند و حداقل شرایط را برای ورزشکاران فراهم کنند و اینگونه نباشند ، من کشته شدم زیرا سه نفر در ردیف اداره کل ورزش و جوانان نبودم. سال ها به دلیل سهل انگاری ورزشکاران دو چرخ است.

من سه سال است که با هزینه شخصی در مسابقات قهرمانی کشور به نام اردبیل شرکت می کنم

ادهمی به مسابقات قهرمانی کشور اشاره کرد و گفت: سه سال است که با هزینه شخصی در مسابقات قهرمانی کشور به نام اردبیل شرکت می کنم. ما از مسئولان و هیئت های ورزشی منطقه انتظار داریم که حداقل هزینه های ما را پرداخت کنند ، در حالی که ممکن است چنین وضعیتی را در استان های دیگر نبینید.

یکی از اعضای تیم پیست یزد پشگامان ادامه داد: “انتظار می رود ورزشکاران جایگاه بالایی را از هیئت دوچرخه سواری در منطقه کسب کنند. اگرچه آنها از نظر پشتیبانی سخت افزاری امکانات و تجهیزات را به ورزشکاران ارائه می دهند ، اما با وجود انتظار برای پاداش ، از لحاظ حمایت مالی چیزی از سالن ندیده ایم. ” ما نداریم ، اما حداقل هزینه اردو یا مسابقات ، اگر پرداخت شود ، می توانیم به کار خود ادامه دهیم.

رئیس هیئت دوچرخه سواری استان اردبیل در گفت وگو با اخبار ورزشی ، با اشاره به انتقادات برخی ورزشکاران اظهار داشت: هدف ما از حضور در سالن کاهش حجم کار ورزشکاران است اما انتظار داریم ورزشکاران نیز مشکلات خود را مانند خانواده در درون خود به اشتراک بگذارند. کارکنان و عزم راسخ از طریق گفتگو.

معصومه صمدیان محور اصلی انتقادات را کمبود اعتبارات لازم عنوان کرد و گفت: کمبود اعتبارات مختص هیئت های دوچرخه سواری نیست بلکه همه هیئت های ورزشی منطقه درگیر آن هستند و دلیل اصلی کمبود تیم ما کمبود بودجه کافی در سالن است.

وی با اشاره به مذاکرات خود با چندین شرکت خصوصی در زمینه حمایت مالی و مدیریت تیم برای منطقه گفت: ما گفتگوهای خوب و موفقی داشتیم و این شرکت ها قول همکاری دادند اما با گسترش تاج ، شرکت ها با مشکلات اقتصادی روبرو شدند و به ما امروز نیز پرونده را ادامه می دهیم.

صمدیان به دلیل اصلی عدم حضور دوچرخه سواران اردبیل در سفر بین المللی به آذربایجان با وجود میزبانی اردبیل اشاره کرد و گفت: طبق قوانین فدراسیون جهانی ، هر تیمی که مایل به شرکت در تور بین المللی است باید قبل از پایان سال جاری به طور رسمی ثبت نام کند. (یعنی اگر اردبیل بخواهد در تور سال آینده تیمی داشته باشد ، باید در پایان سال رسماً باشگاه را ثبت کند و سپس بتواند در این تور شرکت کند ، و این اتفاق در سال های گذشته و همچنین امسال رخ نداد و ما نمی توانستیم تور را دنبال کنید

رئیس سالن دوچرخه سواری منطقه ای ادامه داد: در سایر موارد شرکت در تور به این صورت است که ورزشکاران از استان میزبان می توانند با موافقت فنی سرمربی تیم ملی در قالب تیم ملی B در تور شرکت کنند. ما هیچ ورزشکاری نمی تواند تاییدیه فنی سرمربی را بگیرد. اما با توجه به پیشرفت فنی دوچرخه سواران اردبیلی در سال جاری امیدواریم در صورت بازدید از این منطقه ، ورزشکاران در سفر به آذربایجان حضور داشته باشند.

رئیس سالن دوچرخه سواری استان با بیان اینکه هزینه شرکت در مسابقات قهرمانی کشور به عهده شورا است اظهار داشت: تا به امروز کلیه هزینه ها طبق فاکتور داده شده پرداخت شده است اما به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم اردو را پرداخت کنیم. امیدواریم بتوانیم با مشاوره لازم این مسئله را حل کنیم.

رئیس هیئت دوچرخه سواری منطقه در مورد انتقاد رسانه ای از ورزشکاران پیشکسوت گفت: ما از همه پیشکسوتان شما خواسته ایم که با قبول مسئولیت اجرایی در توسعه دوچرخه سواری منطقه ای ما را یاری کنند ، اما متأسفانه برخی از این شرکا نه تنها مسئولیت را قبول نمی کنند بلکه از ارائه برنامه یا پیشنهاد.

وی ادامه داد: همه ورزشکاران را از یک چشم می بینیم و ورزشکاران مرکز استان را از سایر شهرهای منطقه متمایز نمی کنیم و هر ورزشکاری به آن منطقه افتخار می کند ما وظیفه خود می دانیم از آن حمایت کامل کنیم ، زیرا بسیار از نظر استعداد و افتخار ورزشکاران ، مشگین یک بار به این شهر رفت.

صمدیان ادامه داد: اگرچه گاهی به دلیل مشکلات مالی قادر به پاسخگویی به تمام خواسته های ورزشکاران نیستیم اما با کمک اداره کل قادر به جبران برخی از کمبودهای ورزشکاران هستیم.

صمدیان با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان افزود: استان اردبیل از نظر ماهیت کوهستانی و روند رو به افزایش ورزشکاران منظم در دو چرخه اردبیل در این رشته استعداد و پتانسیل زیادی در دوچرخه سواری به ویژه جاده ای و کوهستانی دارد. نشان می دهد که امیدواریم با همدردی و حمایت مالی بخش خصوصی بتوانیم جایگاه این حوزه را در منطقه و کشور بیشتر ارتقا دهیم و البته اگر انتقادی داریم ، می خواهیم راه حل ها و برنامه هایی برای انتقادات ارائه شود.

استان اردبیل به دلیل طبیعت کوهستانی و جغرافیای منحصر به فرد خود ، به گفته بسیاری از استعدادهای ورزشی ، از ظرفیت های خوبی در بسیاری از ورزش ها برخوردار است که یکی از آنها دوچرخه سواری است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا