ورزشی

استقلال در تابستان به خواب زمستانی رفته است/ نکونام مثل ساپینتو با مشکلات مبارزه کند

مربی سابق تیم استقلال گفت: رقبای استقلال نه یک گام که چند گام از این تیم در فصل نقل و انتقالات جلوتر هستند.

ابراهیم طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزرای علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه استقلال در رقابت با دیگر مدعیان قهرمانی وضعیت جالبی در فصل نقل و انتقالات ندارد و محمد محبی هم راهی روسیه شد، اظهار داشت: به نظر می‌رسد باشگاه استقلال در فصل نابستان به خواب زمستانی رفته و قصد شرکت در مسابقات را ندارد چون فعالیتی که باید را در فصل نقل و انتقالاتی ندارد. مدیریت منفعلی که در استقلال وجود داشته عملاً این تیم را از سایر رقبا عقب انداخته و بعید می‌دانم در فرصتی که تا شروع فصل جدید باقیمانده بتوان کار خاصی برای این تیم کرد چون رقبا دست روی دست نگذاشتند و نفرات مورد نظرشان را حفظ و جذب کردند. 

استقلال فریب بازارگرمی و انتقام‌جویی بیرانوند و درویش را خورد

مربی سابق تیم استقلال در خصوص ماجرای انتقال جدایی بیرانوند از پرسپولیس و انتقال به استقلال که عملی نشد، یادآور شد: معلوم بود بیرانوند پرسپولیس را ترک نمی‌کند. این یک «شویی» بود که در قدیم هم مشابه آن رخ داده بود. مدیریت استقلال نباید وارد این بازی می‌شد. کاملاً عیان بود که مبتنی بر قواعد نقل و انتقالاتی در ایران، بیرانوند به استقلال نمی‌آید. بازارگرمی و انتقام‌جویی بیرانوند و مدیر برنامه‌های وی و رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بود. ضعف مدیریت بود که استقلال اسیر شد و وقت زیادی را در نقل و انتقالات از دست داد. تبعات آن هم پس از امضای قرارداد بیرانوند با استقلال نمایان‌تر شد. 

استقلال چوب اهمالش در طول فصل می‌خورد

وی با اشاره به اینکه رقبای استقلال در نقل و انتقالات بسیار خوب عمل می‌کنند، خاطرنشان کرد: سپاهان که بهتر از تمام تیم‌های لیگ برتری در نقل و انتقالات عمل کرده است. تراکتور و گل‌گهر سیرجان هم به مانند سپاهان ساختار باشگاهی دارند و آنها هم خیلی زود برنامه‌های آماده‌سازی را شروع کردند. پرسپولیس هم مهره‌هایی که در قهرمانی‌اش اثرگذار بودند حفظ کرده و نسبت به نیاز خود در حال جذب بازیکن است. رقبای استقلال نه یک گام که چند گام از این تیم در فصل نقل و انتقالات جلوتر هستند. مدعیان قهرمانی متوقف نمی‌شوند و گام‌های بعدی را برخواهند داشت و استقلال اگر از همین امروز هم شروع کند بازهم با مشکلات زیادی مواجه می‌شود. مطمئن باشید چوب اهمالی که صورت گرفته در طول فصل بارها به پیکره استقلال خواهد خورد. نیت خوبی برای استقلال ندیده‌ام و شاید می‌خواهند این تیم به ورطه نابودی کشیده شود.

نکونام باید مردانه پای کار بایستید

طالبی در واکنش به صحبت‌های جواد نکونام پس از بازی تدارکاتی استقلال با پیکان یادآور شد: نکونام زمانی برای استقلال بازی کرده و در دورانی که مربی بوده هم دورادور و کمابیش از شرایط استقلال آگاهی داشته و قطعا می‌دانسته مشکلات همواره با استقلال است. اینکه معضلات و مشکلات این روزهای استقلال زیاد شده دلیلی نمی‌شود تا او به شکلی صحبت کند که هواداران حس کند که احتمال جدایی‌اش وجود دارد. نکونام باید مردانه پای کار بایستید و دنبال بهانه نباشد. نباید در ذهن خود وجود معضلات را آن قدر بزرگ کند که به فکر راه فرار باشد. مشکلات عدیده استقلال تمامی ندارد، نکونام حالا که سرمربی شده باید با مشکلات مبارزه کند. همانتد ساپینتو که تا روز آخر ماند و همواره از شانس تیمش برای قهرمانی گفت.

سیاست‌گذاری‌های تاج تیشه به ریشه فوتبال ما می‌زند

مربی سابق استقلال در خصوص قانون سقف بودجه باشگاه‌های لیگ برتری و اینکه مهدی تاج گفته انتقال بازیکنان بزرگ به باشگاه‌ةای عربستانی سیاسی است و برای توسعه گردشگری این کشور است، تصریح کرد: این قانون مزخرف است و باعث نابودی انگیزشی باشگاه‌ها می‌شود که در تمام دنیا منسوخ شده، باشگاه‌ها باید با توجه به درآمد و بودجه‌ای که دارند برنامه‌ریزی کنند. سقف بودجه شرایط باشگاه ها را دست و پاگیر می‌کند. دنیا رو به توسعه است و ما راه را اشتباه می‌رویم. جدا از بحث گردشگری که موضوعی اجتماعی و اقتصادی است، سطح کیفیت بازیکنان عربستانی هم به مراتب بالاتر می‌رود چون کلاس متفاوت بازیکنان درجه یک جهان، آنها را با سرعت بیشتری رو به جو می‌برد. سیاست‌گذاری‌هایی که تاج و همکاران وی برای فوتبال ما می‌کنند تیشه به ریشه این ورزش می‌زند چون با روح ورزش عجین نیست.

دکمه بازگشت به بالا