ورزشی

استقلال در خط دفاعی رهبر ندارد/ باید منتظر کیفیت جدیدی از پرسپولیس بود

کارشناس فوبال گفت: استقلال در خط دفاعی رهبر استقلال ندارد و نمی تواند به راحتی مقابل حریفان بازی کند.

احمد جمشیدیان در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه بازی اول بین دو تیم برگزار شد و بازیکنان شناخت کافی از هم نداشتند، گفت: بازی اول دو تیم بود. این موضوع شرایط غیرقابل پیش بینی را به همراه داشت و به همین دلیل انتظار نمی رفت که بازی جذابی را تماشا کنند و تماشاگران نیز اجازه حضور در ورزشگاه را نداشتند تا با سروصدا و هیجانی که به تیم خود منتقل می کنند، بازی زیباتری را ارائه دهند. استقلال در نیمه اول بازی بیشتر مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشت اما از نظر موقعیت برتری محسوسی نسبت به حریف نداشت و سپاهان هم موقعیت خاصی نداشت.

و ادامه داد: در نیمه دوم این سربازان بودند که برنامه های بهتری به نمایش گذاشتند و تاکتیک های خود را بهتر اجرا کردند. ژوزه مورایس سال های زیادی را صرف کمک به ژوزه مورینیو کرده است، ساختار تیمش بسیار شبیه به سرمربی پرتغالی است. سپاهان با برنامه دفاعی منسجمی که با ضد حملات سریع و کاملا تمرینی داشت به حریفان نزدیک می شود. تیم مورائیس با شناخت نقاط ضعف استقلال در مقابل حمله یگانی تشکیل داد و در نهایت دو گل به ثمر رساند. در همان زمان حداقل دو سه موقعیت دیگر هم به دست آمد اما استقلال بازیکنان و عدم دقت بازیکنان این تیم مانع از زدن گل دیگری شد. استقلال با تیمی که ریکاردو ساپینتو به دنبال آن است فاصله زیادی دارد و این مربی پرتغالی برای آماده سازی تیمش برای مسابقات نیاز به زمان دارد.

کارشناس فوتبال در خصوص حضور بازیکنانی چون محمد محیبی، مهدی قیدی و کاوه رضایی در ترکیب استقلال که در دیدار مقابل سپاهان غایب بودند، گفت: قطعا بازگشت چند مهره تاثیرگذار خواهد بود اما نقطه ضعف اصلی استقلال در این است. خط دفاعی در بین مدافعان این تیم بازیکنی را نمی بینم که بتواند سرآمد این خط باشد و به برنامه های دفاعی تجهیزات بدهد و پوشش آبی را ثابت کند. این موضوع بدون شک استقلال را در طول فصل آزار خواهد داد و اجازه نمی دهد این تیم راحت مقابل حریف بایستد. در خط حمله، دست ساپینتو باز است و مهره های توانمندی وجود دارد که می تواند ظاهر تهاجمی با روکش آبی ایجاد کند. استقلال با حضور این بازیکنان مشکلی برای گلزنی نخواهد داشت اما در بازی هایی که حریف روش هایی را برای مهار مهاجمان تمرین کرده است به دلیل اینکه احتمال نتیجه را کاهش می دهد دچار مشکل می شود.

جمشیدیان در ساوی برسولیس و زوب‌آهن کرد: بینی قبل به بکوریس به سد بکورد کون تیم‌های مهدی تارتار همیده در سوب‌آب‌آهن کوبی در کوبی در صوبلی در کوبی در کوبی هدلداند. تارتار فصل دوم حضور خود را در متالورژی سپری کرد و توانست با هزینه ای معقول کارگران را حفظ و جذب کند اما با کیفیت به نیازهای فنی خود نزدیک شد. همانطور که خودش گفت ماشین را برای پرسپولیس سخت کرد و در نهایت به یک امتیاز رسید. پرسپولیس گل خورده است و چون تیم خوب است در این بازی به گل نرسیدیم اما قول روزهای خوش زیادی را دادیم. هافبک های خلاق و با انگیزه پرسپولیس بدون شک در بسیاری از دیدارهای فصل قرمزها را به قله هدایت خواهند کرد. آنها البته مقابل ذوب آهن بدشانسی آوردند و اگر از موقعیت های خود بهتر استفاده می کردند بدون شک پیروز می شدند. فراموش نکنیم که پرسپولیس با نمایشی بهتر از این، مدعی اصلی قهرمانی خواهد بود.

انتهای پیام/4048/

دکمه بازگشت به بالا