اقتصادی

اشغالگران حمله موشکی به سفارت آمریکا را در بغداد شبیه‌سازی کردند/ غوغا، آشوب، ترس و دیگر هیچ!

به گزارش آژانس خبری لبنان ، این شرکت امنیتی مسئول محافظت از سفارت آمریکا در بغداد هفته گذشته ، با هماهنگی با نیروهای اشغالگر و با توجه به سکوت رسمی عراقی ها ، سامانه ضد موشکی پاتریوت را برای پرتاب موشک و حمله هوایی آزمایش کرد. شبیه سازی سفارت.


بیشتر بخوانید:

ما دومین “خار دو مشکل” / اخراج قطعی نیروهای آمریکایی را کشف می کنیم


براساس این گزارش ، سیستم مدرن و فعال آمریکایی یکی از سه سیستمی است که امسال به عراق منتقل شده است. یعنی بعد از اینکه ایران پایگاه هوایی ارتش تروریستی آمریکایی را در عین السد ، در غرب عراق هدف قرار داد. این اقدام ایرانی در پاسخ به قتل سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابو مهدی المحندیس معاون رئیس بسیج مردمی و همراهانش در اطراف فرودگاه بین المللی بغداد انجام شد.

سفارت ایالات متحده در عراق

سفارت ایالات متحده در بغداد

خبرگزاری آناتولی به نقل از منبعی در وزارت کشور عراق اظهار داشت كه نیروهای آمریكایی در یك تمرین نظامی اخیر كه از اهداف خاص استفاده كرده ، از بمب ، موشك و هواپیماهای بدون سرنشین استفاده كرده اند. تعدادی بمب روی منطقه سبز سقوط کرد که موجب اضطراب ، وحشت و وحشت در بین جمعیت شد. پس از این مرحله ، چندین مقام و نماینده عراقی خواستار موضع رسمی دولت شدند.

حسن کریم الکعبی ، معاون اول رئیس مجلس نمایندگان عراق ، از ایالات متحده خواست تا به تحریک آمیز و با نقض قوانین بین المللی و معیارهای دیپلماتیک بپردازد ، و از دولت خواست که اقدامات قاطع برای متوقف کردن چنین اقدامات تحریک آمیز با هدف ثبات و امنیت عراقی ها انجام دهد.

هادی الامیری ، اتحاد فتح ، در بیانیه ای گفت: “سفارت آمریكا در بغداد عجیب و غیرمسئولانه بود و با آداب و رسوم دیپلماتیک و قوانین بین المللی مغایر است.” این ائتلاف وفادار به هاشاد الشعبی همچنین از سکوت دولت و واکنش بی بدیل آن به تجاوز روشن آمریکا ابراز تعجب کرد.

هادی الامیری

هادی الامیری ، رئیس ائتلاف فتح

در این خبر آمده است: اقدامات “تحریک آمیز” در حالی صورت گرفته است که ایالات متحده بارها اعلام کرده بود قصد دارد نیروهای مستقر در مرزهای عراق را به منظور اجرای تصمیم سازمان های دولتی از آن خارج کند ، از جمله بیانیه مشترکی است که در اولین جلسه دو کشور توسط بغداد صادر کرده است. بود؛ اما اکنون مردم شاهد یک مانور نظامی هستند که نشان دهنده تمایل آمریکایی ها برای به تعویق انداختن اشغال عراق است.

برخی از کارمندان سفارت آمریکا در عراق اظهار داشتند که برداشت به هر قیمتی صورت نمی گیرد و این قیمت محدود به سلاح های دست دولت و انحلال بسیج مردمی خواهد بود.

این روزنامه لبنانی اضافه کرد: “با این حال ، منابع در دفتر نخست وزیر عراق ادعاهای مبنی بر این را که خروج بدون هیچ هزینه ای صورت می گیرد ، تکذیب کردند و اینکه قیمت آن محدود به سلاح های دست دولت و برچیدن بسیج مردمی خواهد بود.” قطعنامه مجلس مبنی بر خروج نیروهای خارجی از کشور رعایت شده است.

در همین حال ، به نظر می رسد ایالات متحده نگران هدف قرار دادن سایت های خود در عراق است و گروه های مقاومت عراق به این ترس اعتماد کرده اند تا به ایالات متحده فشار بیاورد و از عراق خارج شود.

انتهای پیام / 4106/4033 /

دکمه بازگشت به بالا