اقتصادی

اشغالگری و توسعه‌طلبی رژیم صهیونیستی، کانون بحران و ناامنی در غرب آسیا است

در آستانه آخرین جمعه ماه رمضان و روز جهانی بیت المقدس ، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کرواسی بیانیه مطبوعاتی صادر کرد که تأیید کرد که اشغال رژیم صهیونیستی از سرزمین ها و جنایات علیه مردم فلسطین محور بحران و ناامنی در غرب آسیا است. .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

در ماه مه سال 1948 ، سرزمین های فلسطین شاهد یکی از دردناک ترین رویدادهای تاریخ اسلام و جهان بود که از آن زمان تاکنون ملت فلسطین را از حقوق ، آرامش و آسایش محروم کرده است. 72 سال پیش ، فلسطینیان مهاجر با استفاده از ایده های نژادپرستانه و تجاوز به خشونت ، یا مجبور کردن آنها به ترک وطن و خانه های خود ، صهیونیست ها از جمله زن و مرد ، جوان و پیر و همچنین کودکان را به قتل رساندند. از آن زمان ، بحران و فاجعه سرزمین های فلسطین و منطقه غرب آسیا را فرا گرفته است.

رژیم اشغالی و صهیونیستی بیش از هفت دهه بارها و بارها تجاوز به جنایات علیه صاحبان واقعی سرزمین فلسطین کرده است. و ادامه آن ، الحاق غیرقانونی ارتفاعات جولان همچنان ادامه دارد و اکنون به دنبال اشغال بخش های بیشتری از کرانه باختری است.

حرکت رژیم صهیونیستی برای اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت خود با حمایت ایالات متحده در آماده سازی “معامله قرن” با انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم ، بر کلیه اقدامات مخرب و غیر انسانی رژیم صهیونیستی می افزاید.
جمهوری اسلامی ایران همبستگی کامل خود را با تلاش مردم فلسطین برای آزادی ابراز می دارد و به شهدا و همه کسانی که به دلیل اولین بوسه مسلمانان جان خود را از دست داده اند ، احترام می گذارد. ایران برنامه های کلاهبرداری مانند “صلح قرن” ادعا شده را رد می کند. توافق نامه ای که به وضوح تمام قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را در مورد فلسطین نقض می کند و توسط بسیاری از کشورهای عضو سازمان ملل و سازمان های بین المللی از جمله اتحادیه اروپا رد شده است. زیرا این امر عواقب ناگواری را برای منطقه و کل جهان به همراه خواهد داشت.

ما مجدداً مسئولیت اصلی سازمان های بین المللی ، به ویژه سازمان ملل و همچنین جامعه بین المللی را برای مخالفت با به اصطلاح “معامله قرن” و اقدامات عملی برای پایان دادن به اشغال سازمان یافته سرزمین فلسطین و قدس می دانیم.

چندین سال است که جمهوری اسلامی ایران راه حل جامع دموکراتیک برای بحران جاری در منطقه ارائه می دهد. ایده اصلی احترام و احیای کامل حقوق مظلوم فلسطین با بازگشت همه آوارگان فلسطینی و برگزاری همه پرسی در سرزمین های اشغالی فلسطین و با مشارکت همه مالکان بزرگ زمین از جمله مسلمانان ، مسیحیان و یهودیان است. آنها مجاز به تعیین سرنوشت خود و ایجاد یک کشور مستقل فلسطین با بیت المقدس به عنوان پایتخت آن خواهند بود.

سیاست تغییر ناپذیر ایران در حمایت از مبارزات رهایی بخش فلسطین ، با توجه به اینکه مسئله فلسطین در جهان اسلام اولویت اصلی است ، با وجود همه توطئه ها همچنان ادامه دارد. ایالت ها و دولت های لیبرال می خواهند اقدامات مؤثری برای کمک به مردم فلسطین ، حقوق آنها و آزادی کامل سرزمینشان انجام دهند. همچنین انتظار می رود اتحادیه اروپا در این روند نقشی مستقل و مطمئن داشته باشد.

اعلام روز جهانی بیت المقدس (جمعه 22 اردیبهشت 2020) از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، سرکوب مردم در محاصره فلسطینی ها و آوارگی و صدای آنها در جهان را برای خلاص شدن از شر 70 سال از ستم و تجاوز گرامی می دارد. در حال بودن

جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت آزادسازی کامل فلسطین به عنوان یک موضوع اصلی در جهان اسلام و ضرورت مقابله با اشغال و توسعه رژیم صهیونیستی تأکید دارد و از همه مسلمانان و افراد آزاد در سراسر جهان می خواهد تا روز جهانی بیت المقدس را به طور فعال جشن بگیرند. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا