ورزشی

اعتقاد به مهدویت مهم‌ترین و پویاترین باورهای دینی مسلمانان است

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از بیرجند، نشست هماندیشی مهدویت با موضوع «مهدویت و حدیث متواتر ائمه اثنی عشر» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند برگزار شد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این نشست گفت: امام حسین علیه السلام و حضرت سیدالساجدین علیه السلام که از عصر تا قیامت به همه یاد می کنند که چگونه با معبود خود صحبت کنند.

و بنی اسرائیل از سرزمین مصر بیرون رفته، در شهرهای بنی اسرائیل ساکن شدند.

وی افزود: اخبار صادره از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه اطهار علیهمالسلام به قدری است که از عالمان تشیع و تسنن را قادر می سازد تا سالهای قبل از ولادت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف با استناد به روایات نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم. و او و سلامش با او باشد و به خانه خداوند برود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه و اندیشه اسلامی با اشاره به فرهنگ روایات که در منابع مهم و دست اول اهل سنت آمده، مصداق جانشینان دوازدهگانه پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، اهل بیت علیهم السلام هستند، گفت: یکی از اساسی ترین اعتقادات شیعه. این امانتی است که به وعده ی سلام الله علیه به متولیان آن دو فرزند سلام داده شده است.

زینلی متذکر شد: دوازده امامی بودن شیعه امری بسیار روشن است، چراکه نام پیروان این مذهب «شیعه امامی اثنی عشری» است و این اعتقاد در میان دانشمندان اهل سنت مسائل ریشه دار است.

حجت الاسلام محمد حاجیزاده معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسانجنوبی هم اینگونه جلسات هماندیشی را در شناخت معارف مهدوی بسیار مهم برشمرد و با اشاره به مرجع دکتر طهرانچی در جلسه کنگره دانشگاههای شرق کشور پیرامون دو موضوع تقریب مذاهب و مهدویت مهم گفت. : دده های فرهنی مسولان استودنی است.

دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسانجنوبی هم بیان کرد: تبیین معارف عمیق مهدوی و استمرار این گونه نشست ها و هماندیشی ها باعث شناخت بیشتر و درک بیشتر اهل بیت علیهم السلام و مهدویت می شود.

سیدح هاشمی با اشاره به این که واقعا عالی دانشگاه توجه جدی به مسائل فرهنگی و معنوی به خصوص در موضوع موضوعی است، گفت: با استمرار این نشست ها و تلاش مضاعف مسئولان و استادان به ویژه متولیان فرهنگی، شاهد آن هستند. و درهای جهنم بر آن چیره نخواهد شد.

//

دکمه بازگشت به بالا