اقتصادی

اعدام با شیوه جدید در آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی، مقام‌های ایالت آلابامای آمریکا چند روز پیش حکم اعدام «کنیت اوجین»که متهم به قتل بوده را به شیوه جدیدی اجرا کردند.

این متهم، در اتاقی قرار داده شده و با تزریق گاز نیتروژن و جایگزین شدن آن با اکسیژن موجود در اتاق، به زندگی‌اش پایان داده شد.

این شیوه برای نخستین بار است که در  آمریکا استفاده می شود و جایگزین شیوه تزریق مواد کُشنده شده است.


گاز نیتروژن مرگ دردناکی را برای کنیت اوجین به همراه داشت

 

رسانه‌ها گزارش دادند که وی هوشیار بوده و به خود می‌پیچید تا اینکه زندگی خود را از دست داد. بر اساس گزارش‌ها، عملیات اعدام دقایق بیشتری را از آن چیزی که می‌باید باشد به دارازا کشیده شده است. متهم در ابتدا تلاش می‌کرد تا نفس خود را حبس کند تا اینکه چند دقیقه مرگ خود را به تاخیر بیاندازد اما نقص فنی نیز در افزایش مدت زمان اعدام نقش داشته است.

مقام‌های ایالت آلاباما استفاده از شیوه جدید اعدام را اینگونه توجیه کرده‌اند که راهکار تزریق مواد کُشنده همواره تضمین شده نبوده و گاهی رگ یابی متهم برای تزریق مواد کُشنده دقت ندارد اما حقوق دانان آمریکایی نیز روش جدید اعدام را رد کرده و اعلام کرده‌اند که این روش تجربی بوده و باعث مرگی دردناک برای متهم می‌شود.

گاز نیتروژن که ۷۸ درصد از هوای تنفس انسان‌ها را تشکیل می‌دهد در سطوح تراکم بالا باعث مرگ می‌شود. دو ایالت دیگر آمریکا یعنی ایالت‌های می‌سی‌سی‌پی و اوکلاهاما نیز اعدام با نیتروژن را مجاز کرده‌اند.

پایان پیام/.




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا