ورزشی

اعزام جودوکاران نابینا و کم بینا به گرند پری قزاقستان

انجمن انجمن جودو نابینایان و کم بیناییان از اعزام 10 جودوکار به مسابقات گرند پری قزاقستان برای انجام کلاس بندی بین المللی جهت شرکت در بازی های پاراآسیایی چین خبر داد.

علیرضا امینی در گفتوگو با اخبار ورزشی، اظهار کرد: سومین اردوی آماده تیم ملی جودو نابینایان و کمبینایان برای شرکت در بازی های پاراآسیایی با حضور 17 جودوکار از روز شنبه 27 فروردین در سالن جودو آزادی برگزار می شود که این اردوها تا زمان اعزام تیم به بازی های پاراآسیایی بدون بازی های پاراآسیایی برگزار می شود. وقفه و به ور منظم ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد جودوکار در بازی های پاراآسیایی حضور خواهد داشت، گفت: هنوز تعداد نفرات اعزامی به بازی های پاراآسیایی مشخص نیست و به تصمیم و سیاست کمیته ملی پارالمپیک می پردازد.

انجمن جودو نابینایان و کمبینایان همچنین از اعزام 10 جودوکار به مسابقات گرندپری قزاقستان خبر داد و افزود: این مسابقات به منظور تدارکات و انجام کلاس بندی بین المللی قبل از شرکت در بازی های پاراآسیایی است که جودوکاران برای اولین بار در دو بخش (B1 نابینای مطلق و فوق العاده هستند). B2 من خواستم) به جلوی خانه برگردم.

امینی اضافه کرد: در گذشته به دلیل این رقابت های جودو نابینایان و کمبینایان در 3 کلاس B1، B2 و B3 در هم زمان میشد و ورزشکار نابینای مطلق با کم بینا با رقابت میکردند، این مسئله نه تنها حواشی به دنبال داشت، بلکه باعث شد. ما به حق فرزندانمان آمده ایم. با تغییر قوانین کلاس بندی که در سال جدید از سوی فدراسیون جهانی اعلام شد، بعد از این در مسابقات، جودوکاران B1 با رقابت خواهند کرد و ورزشکاران B2 و B3 در هم ادغام خواهند شد که این مسئله در مجموع به نفع جودوکاران نابینا خواهد بود.

وی در پایان گفت: با توجه به عملکرد موفقی که جودوکاران نابینا و کم بینا در پارالمپیک توکیو دارند، تلاش بر این است که با ارسال کیفی، تعداد مدالهای خود را در بازیهای پاراآسیایی چین افزایش دهند.

یک دقیقه صبر کن

دکمه بازگشت به بالا