ورزشی

اعزام دوومیدانی‌کاران به مسابقات جهانی و پاراآسیایی با شرایط جدید!

قهرمان پارالمپیک توکیو در پرتاب وزنه گفت: با وجود این که شانس کسب مدال طلای بازیهای پارالمپیک پاریس هستم، اما برای کسب مجوز جهت شرکت در مسابقات جهانی پاریس و بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین باید در انتخابی تیم ملی دوومیدانی شرکت کنم.

مهدی اولاد در گفت‌وگو با اخبار ورزشی، درباره حضورش در مسابقات انتخابی تیم ملی دوومیدانی نابینایان و کم‌بینایان با وجود شانس کسب مدال طلا پارالمپیک پاریس، اظهار کرد: برای این که مجوز شرکت در مسابقات جهانی پاریس و بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین را کسب کنم باید در مسابقات انتخابی تیم ملی دوومیدانی که اردیبهشت در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب برگزار می‌شود شرکت کنیم. در این مسابقات تنها دوومیدانی کارانی می‌توانند مجوز شرکت در هر دو رویداد مسابقات جهانی پاریس و بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین را کسب کنند که رنکینگ اول تا سوم مسابقات جهانی ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ را کسب کنند، در غیر این صورت تنها شرایط حضور آنها در بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین فراهم خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در مسابقات انتخابی تیم ملی دوومیدانی نابینایان و کم بینایان رکورد جدیدی را ثبت خواهد کرد یا خیر؟ گفت: در این مسابقات به دنبال رکوردشکنی نیستم و هدفم بر این است که ابتدا رکورد ورودی در نظر گرفته شده از سوی کمیته ملی پارالمپیک را کسب کنم و سپس در مسابقات جهانی پاریس که تیرماه برگزار می‌شود و بعد بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین در پرتاب وزنه و دیسک علاوه بر کسب مدال طلا، رکوردشکنی نیز داشته باشم.

قهرمان پرتاب وزنه پارالمپیک توکیو، تصریح کرد: در پارالمپیک توکیو تنها دوومیدانی کار کاروان بودم که در وزنه به مدال طلا و در دیسک به نقره‌ رسیدم، با تمرینات خوبی که بعد از پارالمپیک توکیو تا امروز داشتم تلاشم این است که با کسب بهترین جایگاه در مسابقات جهانی و بازیهای پاراآسیایی خود را برای کسب دو مدال طلای وزنه و دیسک در پارالمپیک پاریس آماده کنم.

اولاد در پایان در ارزیابی از وضعیت اردوهای آماده‌سازی بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین، گفت: چون تحت حمایت کمیته ملی پارالمپیک قرار دارم شرایط اردوها راضی کننده است و مشکل خاصی وجود ندارد. البته تا زمان برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی و مشخص شدن دوومیدانی کاران اعزامی به مسابقات جهانی و بازیهای پاراآسیایی، اردوها به صورت غیرمتمرکز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا