ورزشی

اعزام راگبی جوانان ایران به مسابقات آسیایی برای نخستین‌بار

سرپرست فدراسیون راگبی گفت: چون تیم راگبی جوانان برای اولین بار به مسابقات آسیایی اعزام می شود هیچ شناختی نسبت به حریفان نداریم و تنها برای کسب تجربه در این مسابقات شرکت خواهیم کرد.

میرمهدی حسینی در گفت و گو با اخبار ورزشی، از اعزام ۱۷ ورزشکار و مربی راگبی به مسابقات آسیایی جوانان در چین تایپه خبر داد و اظهار کرد: این رقابت ها از ۷ آنلاین آغاز می‌شود که تیم راگبی سونز جوانان ایران زیر ۱۸ سال برای اولین بار روز چهارشنبه ۵ آنلاین عازم این رقابت ها می شوند.

وی در ارزیابی از تیم جوانان برای شرکت در این مسابقات گفت: این تیم ۲ ماه است که بدون وقفه در اردوی آمادگی بسر می برد و از شرایط بسیار خوبی برخوردار است و در حال حاضر نیز به دلیل شبیه سازی مسابقات، بازیکنان در اردوی آمادگی بندرعباس بسر می برند و وضعیت خوبی دارند.

حسینی همچنین در ارزیابی از وضعیت حریفان آسیایی گفت: در این مسابقات با تیم هایی همچون ژاپن که چهارم جهان است و یکی از قدرت های جهان در رشته راگبی محسوب می‌شود، کره، چین، هنگ کنگ، تایلند و امارات که حرف اول را در راگبی دنیا می زنند رقابت خواهیم کرد، البته فارغ از هر نتیجه ای این رقابت ها تجربه بزرگی برای تیم ایران خواهد بود.

سرپرست فدراسیون راگبی اضافه کرد: هدف بر این بود که راگبی ایران ریل گذاری شود و تیم جوانان و نوجوانان شکل بگیرد تا بتوانیم در آینده پشتوانه های خوبی برای تیم ملی بزرگسالان داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به حضور تیم های مطرح دنیا در مسابقات آسیایی چین تایپه انتطار سکو از ورزشکاران نداریم. هدف ما این است که از بین این جوانان، ورزشکاران سازنده و خوبی را تربیت و به تیم ملی بزرگسالان تزریق کنیم.

وی با بیان این که به دنبال راه اندازی تیم ملی راگبی بانوان در رده سنی جوانان نیز هستیم، تصریح کرد: تلاش بر این بود که همزمان با راه اندازی تیم پسران در بخش دختران نیز فعالیت خود را شروع کنیم که متاسفانه کمبود اعتبارات اجازه این کار را به ما نداد اما در چند ماه آینده تیم جوانان راگبی بانوان را نیز تشکیل خواهیم داد.

حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا از نظر اعتباری مشکلی برای اعزام تیم داشتید یا خیر؟ خاطرنشان کرد: مشکل که داشتیم اما حتی در بدترین شرایط اعتباری برای اعزام از ورزشکاران هزینه‌ای دریافت نشده و این مساله خلاف سیاست فدراسیون است که با دریافت هزینه از ورزشکاران شرایط اعزام آن ها را به مسابقات فراهم کند. با توجه به این که ویزاها صادر شده امیدوارم با حمایت وزارت ورزش و جوانان مشکلی برای اعزام ورزشکاران به چین تایپه از نظر اعتباری نداشته باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا