اقتصادی

اعزام ۱۰۰ امدادرسان هلال احمر اصفهان برای راهپیمایی اربعین

اخبار ورزشی/اصفهان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از اعزام ۱۰۰ نفر نیروی امداد و نجات هلال احمر از اصفهان برای امدادرسانی به زائران امام حسین (ع) در کشور عراق خبر داد.

محمد نوید متقی، با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر دبیر کمیته امداد و نجات ستاد اربعین است، اظهار کرد: از این‌رو برای این جمعیت وظایفی تعریف شده که همه استان‌ها برای تحقق آن همکاری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه تأمین دارو و رسیدگی به امور اورژانسی زائران در کشور عراق بر عهده هلال احمر است، افزود: از این رو تشکیل تیم‌های امداد و نجات در خاک عراق در دستور کار قرار داد و ما نیز در استان اصفهان به سهم خود در اعزام نیرو همکاری داشته‌ایم. امسال ۱۰۰ نفر نیروی امدادی از جمعیت هلال ل احمر استان به کشور عراق اعزام خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه تیم‌ها شامل پزشکان متخصص، پزشکان عمومی، پرستاران، تکنسین دارویی، تکنسین اتاق عمل، پرستاران و فوریت‌های پزشکی، خدمات، انتظامات و تیم‌های جانبی هستند، گفت: هلال‌احمر تأمین داروی این دو مرکزی که در خاک عراق است را بر عهده دارد همچنین تجهیزات پزشکی لازم در شرف بارگیری و اعزام است. همچنین ۲ درمانگاه در شهر کربلا و طریق الحسین (بین نجف و کربلا) به اصفهان اختصاص داده شد.

وی آموزش مسئولان موکب‌های اربعینی که از استان اصفهان اعزام می‌شوند را نیز از دیگر وظایف جمعیت هلال‌احمر اصفهان اعلام کرد و افزود: همچنین کلیه پایگاه‌ها در مسیر اصفهان به سمت مرزها، به‌ویژه مرزهای غرب استان، به حالت آماده‌باش هستند تا در بحث پوشش امدادی و نیز در صورت بروز حوادث و اسکان اضطراری آماده باشند.  امسال اعزام تیم‌های امدادی با خودروهای امدادی نیز وجود دارد، خودروهای امدادی از قبیل تریلر، کامیون و آمبولانس در شرف اعزام به عراق خواهند هستند. بازرسی از موکب‌هایی که تیم درمان در آن مستقر هستند، نیز بر عهده هلال‌احمر خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا