اقتصادی

اعزام ۳ هزار و ۹۰۰ کاروان به عتبات عالیات/ هزینه سفر زمینی ۵ تا ۷ و هوایی۱۳ میلیون تومان

به گزارش اخبار ورزشی؛ حمیدرضا محمدی گفت: ۱۵۴ هزار و ۵۰۰ زائر شامل خواهران و برادران هموطن در قالب ۳۹۰۰ کاروان راهی عراق شده‌اند.

به گفته وی هزینه‌های اعزام براساس نوع ارائه خدمات اسکان و پذیرایی در حدود ۵، ۷ و ۱۳ میلیون تومان توسط متقاضیان این سفر معنوی تعیین خواهد شد.

از این پس سه شنبه هر هفته هواپیمایی کاسپین کاروان زائران ایرانی را به سوریه منتقل کرده و زائران باقی مانده هفته قبل را برمی گرداند، اظهار داشت: مبلغ اقامت ۷ روزه در سوریه نیز ۱۳ میلیون ۵۰۰ هزار تومان است

وی با بیان اینکه حدود ۲۵۰۰ دفتر زیارتی مجاز در سراسر کشور در زمینه ثبت نام و هماهنگی اعزام از طریق کاروان های زیارتی فعال هستند، گفت: عملیات اعزام زائران به لحاظ نزدیک شدن به آیین ملکوتی اربعین از استقبال بیشتری برخوردار شده و از مردم می خواهیم نام نویسی خود در سامانه سماح این سازمان را به روزهای نزدیک به اربعین موکول نکنند.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در خصوص سفر سوریه نیز اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته از این پس سه شنبه هر هفته هواپیمایی کاسپین کاروان زائران ایرانی را به سوریه منتقل کرده و زائران باقی مانده هفته قبل را برمی گرداند، اظهار داشت: مبلغ اقامت ۷ روزه در سوریه نیز ۱۳ میلیون ۵۰۰ هزار تومان است.

محمدی با تاکید براینکه از سرگیری اعزام زائران ایرانی به سوریه در پی سفر رییس محترم جمهوری به این کشور و امضا تفاهمنامه و رفع مشکلات موجود اتفاق افتاده است، گفت: تاکنون دو کاروان در قالب ۸۵ زائر راهی سوریه شده اند.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد هزینه‌های دریافتی مربوط به پرواز است، ادامه داد: برهمین اساس به دنبال افزایش ظرفیت و استفاده از ایرلاین های دیگری نیز برای افزایش اعزام هرچه بیشتر زائران به سوریه هستیم.

اعزام ۳ هزار و ۹۰۰ کاروان به عتبات عالیات/ هزینه سفر زمینی بین ۵ تا ۷ و هوایی ۱۳ میلیون

وی اظهارداشت: بر اساس امضا تفاهمنامه ایران و سوریه قرار است در حال حاضر به صورت سالانه ۵۰ هزار زائر اعزام شوند، البته اعزام این تعداد برای شروع کار است و ان شاالله با افزایش ظرفیت روبرو خواهیم شد.

محمدی در خصوص عاشقان اعزام به سفر معنوی اربعین حسینی نیز گفت: ثبت نام کنندگان در سامانه سماح باید با دقت مشخصات فردی خود را ثبت کرده و زمان و مرز خود برای خروج از ایران و ورود به خاک عراق را مشخص کنند.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه مردم می توانند با ورود به این سامانه به صورت ۲۴ ساعت نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند، اظهار داشت: در حال حاضر هیچ گونه محدودیت زمانی برای ثبت نام در سامانه سماح اعلام نشده و مردم می توانند در این سامانه نام نویسی کنند.

 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا