ورزشی

اعلام آخرین وضعیت انصاریان از زبان پزشک معالجش

به آخرین وضعیت علی انصاریان ، دکتر محمدرضا هاشمیان اظهار داشت: علی انصاریان با بیماری Covid-19 و یک بیماری که به ریه ها حمله می کند ، تشخیص داده شده است و این بیماری به خودی خود بسیار شدید است. سی تی اسکن وی بسیاری از مناطق ریه های وی را پوشش داد ، خصوصاً در سمت راست او ، جایی که فیبروز تشکیل شده بود.

وی ادامه داد: وی به بیمارستان فرهیختگان ارجاع شد و تحت مراقبت های ویژه بستری شد. پس از دو روز ، تهویه مکانیکی غیر تهاجمی آغاز می شود. دیروز با تهویه تهاجمی کاملاً پایدار بود. اگر تهویه غیر تهاجمی فراهم نشود ، رساندن اکسیژن به ریه های آسیب دیده م effectiveثر نیست. دیروز ناگهان (حدود ساعت 20:30 تا 20:45) دچار تنگی نفس شدید ، کاهش اکسیژن رسانی به خون و افزایش سرعت تنفس شد. راهی دیگر برای اقدام پرخاشگرانه وی وجود نداشت. به داخل تراشه لوله کنید و اتصال به هواکش مکانیکی برای آن اتفاق می افتد. ریه ها که بلافاصله با تابش گرفته می شوند ، جذابیت زیادی ندارند. عکس امروز کمی بهتر از عکس دیروز است اما وضعیت همان دیروز و بسیار پیچیده است.

هاشمیان اظهار داشت: معاینه قلبی که بر اساس یک اکوکاردیوگرافی منظم و سریالی برای وی در ICU بیمارستان انجام شد ، هیچ دلیلی بر مشکلات قلبی نداشت و شب گذشته وی از نظر آمبولی یا لخته شدن خون در عروق ریوی مورد بررسی قرار گرفت ، که وجود نداشت. اعضای دیگر منجمد نمی شوند. بنابراین ، این بیماری فقط به صورت درگیری ریه است. البته عفونت های دیگری نیز وجود دارد. در چند روز گذشته ویروس دیگری پیدا کردیم که آن هم تحت درمان است.

وی افزود: اساتید مختلفی که علاقه مند به عضویت در این تیم هستند استادان و مددکاران بسیار شناخته شده ای هستند. انواع داروهای موجود در بیماران کرونا در کشور ما نیز برای آن استفاده می شود و بارها مورد بررسی قرار گرفته است. مسئله این است که در شرایط فشار خون در هنگام کار با داروهایی که باید فشار خون را در این شرایط افزایش دهند. ما امیدواریم که نقص در اندام های دیگر تحت تأثیر قرار نگیرد ، اما اگر سطح اکسیژن رسانی زیاد باشد ، این وضعیت خوب است ، اگر سطح اکسیژن رسانی زیاد نیست ، این خطر بسیار جدی خواهد بود.

هاشمیان می گوید که گفته می شود وضعیت انصارها پایدار است ، اما آنچه از روز گذشته برای او اتفاق افتاده است: “وضعیت او با تهویه توهین آمیز ادامه داشت ، که کار بسیار ویژه ای بود. ممکن است این اتفاق افتاده باشد.” بسیاری از بیماران دیگر می آیند و ممکن است سریعتر لوله گذاری کنند و وضعیت آنها بدتر شود. از آنجا که وضعیت وی پایدار است ، ما بارها اعلام کرده ایم که بیمار را با تهویه مکانیکی غیرتهاجمی هوشیار می کنیم و در واقع ما در این شرایط به پیشرفت خود ادامه می دهیم ، اما لزوماً او بدون اکسیژن فشار خون پایدار نیست. در این مدت او همیشه در ICU در این شرایط بود.

وی گفت: “درست است که گفته می شود ضربان قلب مردم انصاری افزایش یافته و سطح اکسیژن خون آنها کاهش یافته است.” او دارای افزایش ضربان قلب بود ، قلب ورزشکار همیشه متعادل بود ، برای او وجود داشت ، اما از دیروز ضربان قلب افزایش یافت ، که ما به دلایل مختلف از جمله آمبولی ریه ، که خدا را شکر نیست ، مطالعه کردیم ، اما دلیل اصلی اکسیژن رسانی بسیار کم است و قلب باید در این شرایط پرتر باشد ، اما ضربان قلب در اکوکاردیوگرافی ، که ضربان قلب را نشان می دهد ، حدود 50٪ است ، که یک بیماری قلبی خوب است و این می تواند این فشار را تحمل کند. افرادی که ورزشکار نیستند ممکن است نتوانند کمبود اکسیژن یا مشکلات بسیار پیچیده ریه را تحمل کنند.

وی در مورد اینکه انصاریان یک ورزشکار قدرتمند است و دلیل این وضعیت چیست ، گفت: برخلاف شرایطی که افراد مسن و معلول درگیر هستند ، در کشورمان بیماران جوان و سالم زیادی داریم. ما جوانان زیادی را از دست دادیم و شرایط جدیدی برای ما وجود نداشت. این فرضیه که مردم تصور می کنند ویروس از کشور می آید یک فرضیه جداگانه است ، اما ما بارها شاهد مرگ یکی از عزیزان در بیمارانی هستیم که هنوز جوان هستند و هیچ بیماری زمینه ای ندارند. البته ، یکی از عوامل مهم دیر رسیدن به بیمارستان است ، علی انصاریان حدود یک هفته می آید و با درگیری بسیار شدید ریه ، این بسیار مهم است ، اما برای سایر بیماران ، این ممکن است بسته به شرایط تغییر کند.

هاشمیان در مورد اینکه امکانات کافی در دسترس است یا انصاریان باید به بیمارستان دولتی منتقل شود ، گفت: انتقال بیماران در این شرایط کار درستی نیست ، شهر به شهر یا ICU به ICU شرط مناسبی نیست. به طور کلی ، در جهان ، ICU هایی که دارای فوق تخصص ICU هستند و شرایط بهتری دارند باید به سمت چنین شرایط بیمارستانی بروند تا از نظر ارزیابی بیمارستان هایی که دارای فوق تخصص ICU هستند وجود داشته باشد.

وی افزود: من از بیمارستان فرهیختگان کاملاً آگاه هستم ، امکانات آن از نظر فضای فیزیکی و تجهیزات تهویه در هنگام کار با کیفیت و مناسب است. در روزهای اول ، ما یکی از ابزارها را از یک بیمارستان خصوصی درخواست کردیم و آنها آن را به اینجا آوردند و از بیمارستان هنوز دانشوری ، در ابتدای تاج ، برای اولین بار در جهان تجهیزات تهویه غیر تهاجمی را شروع کردم کشور ما نشان داد که این چیز خوبی نیست ، اما پس از آنکه 86 درصد بیماران نیویورکی تحت لوله گذاری مناسب قرار گرفتند ، سازمان بهداشت جهانی کنار کشید و با همان سیستم شروع به کار کرد.

هاشمیان گفت: در بیمارستان دانشوری هنوز افتخار ما این است که از اولین سیستم تهویه غیرتهاجمی با دکتر جماعتی استفاده می کنیم و سیستم ما همیشه در آنجا قوی تر است.

وی پرسید آیا مشکلی برای مصرف مواد مخدر وجود دارد؟ وی گفت: “همه داروها در كشور ما است ، نیازی به آوردن داروهای بیشتر نیست.”

هاشمیان درباره مهم بودن ساعات حضور در برابر علی انصاریان می گوید: “کار ما در ICU این است که همیشه در لحظه کار کنیم ، کاری که ما انجام می دهیم این است که در لحظه کار کنیم ، در این زمان تصمیم بگیریم و در مورد ساعات بعدی فکر کنیم زیرا اینگونه نیست یک س settingال که برنامه ای برای بقا یا زندگی شخصی تنظیم می کند ، ما همیشه به فکر احیای بیماران هستیم و برای ما ، اسامی ، سنت ها ، ورزش و هنر تفاوتی ندارند ، علی انصاریان در بخشی است که بیماران دیگر در آن هستند و آنها کار می کنند و همه بیمارستانهایی که ما اداره می کنیم کار می کند.

۲۵۶ ۲۵۱

دکمه بازگشت به بالا