ورزشی

افتتاحیه ناامیدکننده «فلش» تیر آخر بر پیکر «دی‌سی»

اکران جهانی فیلم «فلش» در حالی آغاز شد که فروش افتتاحیه این فیلم بسیار ناامیدکننده بود و منتقدان و کارشناسان رسانه نیز در اکثر سایت‌های معتبر، امتیاز پایینی به آن دادند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با وجود بودجه هنگفتی که کمپانی‌های دی سی و برادران وارنر به عنوان تولیدکننده و پخش کننده فیلم «فلش» (The Flash) برای بحث تبلیغات و مارکتینگ این اثر هزینه کردند، اما اکران افتتاحیه آن به اذعان بسیاری از منتقدان و دوستداران سینما یک شکست بود.

فروش این فیلم در روز افتتاحیه حتی از فیلم «بلک آدام» که یکی از ضعیف‌ترین اکران‌های افتتاحیه آثار ابرقهرمانی بود کمتر شد. «فلش» در روز اول به رقم ۲۴.۵ میلیون یورو رسید درحالی فروش افتتاحیه «بلک آدام» ۲۶.۸ میلیون دلار بود. به اعتقاد اکثر منتقدان و کارشناسانی که فیلم را دیدند، حواشی مربوط به ازرا میلر بازیگر نقش اصلی این فیلم و جلوه‌های ویژه متفاوت و نه چندان جذاب اثر، از دلایل اصلی عدم استقبال از «فلش» به حساب می‌آیند.

**یکی از ضعیف‌ترین‌های دی سی

فیلم «فلش» در سایت سینما اسکور (CinemaScore) نیز نمره ضعیف B را به دست آورد. امتیازاتی که در این سایت به ثبت می‌رسد مربوط به تماشاگرانی است که پس از اتمام تماشای فییلم و در همان سینما، امتیازات خود را درخصوص آثار مختلف به ثبت می‌رسانند.

اگرچه فیلم‌های قبلی دنیای سینمایی دی سی نیز در این نظرسنجی آنچنان موفق نبودند و هیچکدام از آن‌ها تاکنون بهترین نمره این سایت یعنی «A+» را کسب نکرده‌اند، اما دو فیلم «شزم» و «زن شگفت‌انگیز» پیش از این با نمره «A» بهترین عملکرد را در سینما اسکور داشتند. به جز این دو فیلم، یازده اثر دیگر ابرقهرمانی از دی سی در این سایت وضعیت بهتری از جدیدترین فیلم ابرقهرمانی این کمپانی دارند و این نشان می‌دهد فیلم جدیدشان قرار نیست اتفاق ویژه‌ای در این دنیای سینمایی رقم بزند.

این فیلم که به کارگردانی اندی موسکیتی (کارگردان مجموعه فیلم‌های ترسناک IT) و با بازی ستارگانی همچون ازرا میلر، مایکل کیتون، ساشا کال و بن افلک تولید شد، با وجود داستان مولتی ورسی که داشت و در آن از چند نسخه از ابرقهرمان‌هایی مثل فلش، بتمن و… استفاده شده بود، اما نتوانست نظر منتقدان و مخاطبان عمومی سینما را به خود جلب کند.

**تیر خلاص منتقدان بر پیشانی «فلش»

در سایت روتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) این اثر از ۲۰۷ نقد که توسط اهالی رسانه و منتقدان مطرح به ثبت رسیده است، به امتیاز ۶۷% رسیده که نمره چندان خوبی به حساب نمی‌آید. در سایت متاکریتیک (Metacritic) نیز نمره این فیلم پس از ثبت ۴۷ نقد، ۵۶ از ۱۰۰ است. وضعیت «فلش» در دیگر رسانه‌های معتبر دنیا نیز تعریفی ندارد و تقریبا در هیچ رسانه معتبری امتیاز کامل ۱۰۰ یا حتی نزدیک به آن را هم کسب نکرده است.

مجله امپایر با ۸۰ امتیاز بیشترین امتیاز را در میان رسانه‌ها به این فیلم اختصاص داده است. رسانه‌های معتبری مثل رولینگ استون، هالیوود ریپورتر، اسکرین دیلی، توتال فیلم، ورایتی، گاردین به ترتیب امتیازات ۷۰، ۷۰، ۷۰، ۶۰، ۵۰ و ۴۰ را برای فیلم «فلش» به ثبت رسانده‌اند.

تمامی این امتیازات پایین، فروش نامناسب، حواشی مربوط به ازرا میلر و احتمالا شکست تجاری «فلش» در گیشه، دست به دست هم داده‌اند تا پایان دنیای سینمایی دی سی با همین فیلم رسما اعلام شود. جیمز گان که چند ماهی می‌شود به عنوان رئیس دی سی استودیوز کار خود را آغاز کرده، در اولین گام سکانس بعد از تیتراژ این فیلم را تغییر داده و حالا باید منتظر ماند و دید فاز جدید این دنیای ابرقهرمانی را چگونه آغاز می‌کند. آن هم در شرایطی که در سری اول، از رقیب مطرح خود یعنی کمپانی مارول شکست خورده و این شکست شرایط را برای بازگشت به میدان مسابقه برای آن‌ها به شدت سخت خواهد کرد.

دکمه بازگشت به بالا