اقتصادی

افزایش اعتبارات مرمت آثار باستانی در گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: اعتبارات مرمت بناهای تاریخی استان ۵۰ درصد افزایش یافته است.

ولی جهانی در گفت و گو با اخبار ورزشی گیلان افزود: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار مرمتی استان است که مرمت بناهای تاریخی شهر تاریخی ماسوله،ساختمان دادگستری انزلی، قلعه رودخان، بنای محصص لاهیجان، ساختمان عضدی سیاهکل از جمله آثاری هستند که مرمت آنها آغاز شده است.

وی اظهار کرد: ساماندهی ۳۸ بنای تاریخی گیلان توسط بخش های دولتی، عمومی و خصوصی آغاز شده و این موضوع با نظارت کارشناسان فنی ادارهکل همچنان ادامه دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان همچنین یادآور شد: اعتبارات گردشگری استان برای سال جاری صددرصد افزایش یافته و بخش اعظم آن برای ارتقاء زیرساخت‌های این حوزه هزینه می شود.

جهانی افزود: ارتقاء بخش خدمات رفاهی در تاسیسات گردشگری و تکمیل اقداماتی چون جاده سلامت که موجب افزایش نشاط اجتماعی جامعه خواهد شد از دیگر مواردی است که برای آن هزینه اعتبار برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: اگر چه تحریم‌های ظالمانه محدودیت‌هایی را برای کشور ایجاد کرده است اما با اقدامات انقلابی و فرهنگی بهنگام دولت مردمی، تنگناها در سه حوزه تحت پوشش این اداره‌کل کمتر احساس شده است.

جهانی توجه ویژه به صنعت گردشگری، تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی و صیانت از بناهای تاریخی را لازمه رونق گردشگری و از راه‌های برون رفت از چالش‌های اقتصادی عنوان کرد.

۵ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در گیلان شناسایی شده که یک هزار و ۲۳۵ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

46

دکمه بازگشت به بالا