اقتصادی

افزایش حضور و تحرکات رژیم صهیونیستی در دریای سرخ +تصاویر

به گزارش گروه بین الملل وابسته به خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی ، آسوشیتدپرس در مصاحبه با یکی از فرماندهان نیروی دریایی اسرائیل که به تازگی بازنشسته شده است ، گزارش داد که نیروی دریایی اسرائیل فعالیت و حضور خود را در دریای سرخ افزایش داده است.

الی شاروویت ، معاون ستاد نیروی دریایی رژیم صهیونیستی که به تازگی بازنشسته شده است ، افزایش فعالیت تل آویو در دریای سرخ را توجیه کرد و گفت: در مقابل تهدید روزافزون ایران برای ناوگان اسرائیلی ، نیروی دریایی اسرائیل فعالیت خود را در سرخ افزایش داد. دریا داد.

رهبر سابق رژیم صهیونیستی از ایران به عنوان یکی از دغدغه های مهم تل آویو یاد کرد و گفت که رژیم صهیونیستی به دنبال دفاع از منافع اقتصادی و امنیتی خود است.

شاروویت به آسوشیتدپرس گفت: “دولت اسرائیل از آزادی خود برای حمل و نقل در سراسر جهان دفاع می کند.” این هیچ ارتباطی با فاصله این ناوبری از کشور (فلسطین اشغالی) ندارد. “

رژیم صهیونیستی همچنین ایران را متهم به مسلح کردن حزب الله می کند ، علاوه بر اتهامات فراوان درباره برنامه هسته ای ایران و به طرق مختلف تلاش خود برای ممانعت از مذاکرات “وین” برای احیای برجام. بر اساس این گزارش ، رژیم صهیونیستی مدعی است که ایران همچنان در تلاش برای ارائه سلاح های پیشرفته به حزب الله است.

شاروویت در توجیه حضور قوی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ مدعی شد که اسرائیل محموله های زیادی از سلاح های مقصد حزب الله را رهگیری کرده است.

وی گفت: “ما درباره حمل سلاح از طریق دریا بسیار هوشیار هستیم و وقتی محموله ای از سلاح حاوی سلاح باشد ، اقدام می کنیم.”

شراوی همچنین گفت که حماس دارای یک واحد کوچک اما قدرتمند از نیروهای ویژه دریایی است که در امتداد جنوب فلسطین اشغالی آموزش دیده است.

به گزارش آسوشیتدپرس ، تل آویو مدعی است که بزرگترین دغدغه رژیم ایران است که مدعی است جمهوری اسلامی در تلاش برای ساخت سلاح هسته ای است ، در حالی که ایران بارها از طریق بازرسی های مداوم آن را اتهامی بی اساس و آژانس بین المللی انرژی اتمی خوانده است. وی ده ها بار بر ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران تأکید کرد.

از سوی دیگر ، بر اساس این گزارش ، تل آویو مدعی است که حضور نظامی ایران در سوریه و حمایت تهران از گروه هایی مانند حزب الله و حماس باعث نگرانی عمیق تل آویو شده است.

شاروویت بدون اشاره به خرابکاری رژیم اسرائیل ، گفت که فعالیت های نیروی دریایی اسرائیل در دریای سرخ در سه سال گذشته به شدت افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش ، دریای سرخ با دارا بودن مسیرهای اصلی کشتیرانی از جمله کانال سوئز و تنگه باب المندب از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است و تقریباً تمام واردات رژیم صهیونیستی از طریق دریا انجام می شود.

شاروویت در مورد افزایش فعالیت های اسرائیل در دریای سرخ گفت: “ما دائما در آنجا با کشتی های اصلی که زیردریایی ها و زیردریایی های موشکی هستند کار می کنیم.” “آنچه باید در کوتاه مدت انجام می شد ، اکنون به طور مداوم انجام می شود.”

وی گفت: “اگر به خطوط کشتیرانی اسرائیل حمله شود یا آزادی کشتیرانی اسرائیل نقض شود ، اسرائیل پاسخ خواهد داد.”

جوئل گوزانسکی ، کارشناس برجسته ایرانی در موسسه مطالعات امنیت ملی در تل آویو ، نیروی دریایی اسرائیل را خوب اما کوچک توصیف کرد و از اتکای بیش از حد به نیروی دریایی در استراتژی کلی اسرائیل در قبال ایران هشدار داد.

وی گفت: “من فکر می کنم برخی از عملیات احتمالاً بسیار شدید هستند.” و هشدار داد که تشدید تنش ها در دریای سرخ می تواند آسیب پذیری اسرائیل را از وابستگی شدید آن به کشتی های جهانی آشکار کند.

منابع خبری چند روز پیش از تاسیس مرکز اطلاعاتی و اطلاعاتی وابسته به رژیم صهیونیستی در فرودگاه اشغالی «سوکاری» یمن خبر داده بودند.

شرکت امارات کرسنت با رژیم صهیونیستی قراردادی برای ایجاد مرکز جاسوسی و اطلاعاتی برای نیروی هوایی اسرائیل در فرودگاه هادیبو در جزیره مرکزی سوکوترا امضا کرد.

جزیره سوکوترای یمن در شمال غربی اقیانوس هند واقع شده است ، مشرف بر مسیر مهم تجاری دریای سرخ و در مجاورت قاره آفریقا و تنگه باب المندب ، که اهمیت تجاری و نظامی استثنایی منطقه را دوچندان کرده است.

انتهای حرف / ص


دکمه بازگشت به بالا