ورزشی

افزایش 82 درصدی پزشکان زن به برکت انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بیرجند ، حجت الاسلام محمد حاجی زاده در مراسم بزرگداشت روز زن در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی ، زنان در کنار مردان در همه زمینه های علمی ، اجتماعی و ورزشی حضور فعال داشتند. به عنوان مثال ، تعداد پزشکان زن در رشته زنان از 16٪ به 98٪ و تعداد دانشجویان دختر به پسر در ایران از 25٪ در سال 1350 به حدود 50٪ رسیده است.

وی افزود: حضور زنان در اعضای هیئت علمی از 14٪ در پایان حکومت پهلوی به تقریبا 30٪ در سال 1396 افزایش یافته بود. علمی آنها می توانند اسناد آماری ذکر شده و بقیه پیشرفت ایران پس از انقلاب را در همه زمینه ها در یک کتاب 40 ساله افزایش بخوانند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی ایران مسئله عدالت اجتماعی بین زن و مرد مورد توجه ویژه قرار گرفته است ، در حالی که قبل از انقلاب پیشرفت کشور در کشور برهنه شناخته می شد و کشف قانون حجاب.

حاجی زاده گفت: امروز این حقیقت در رسانه ها تحریف شده و مورد تمسخر زنان ، به ویژه نسل جوان قرار می گیرد که اسلام حقوق زنان را نقض کرده است ، در حالی که اگر احکام اسلامی در حوزه زنان به دور از تعصب و با نگاهی منطقی بررسی شود منافع جامعه زنان به وضوح مشخص می شود.

وی گفت: حضرت فاطمه (سلام الله علیها) فضائل بسیاری دارد و شخصی است که در حدیث از تعبیر خاص وی نیز یاد شده است ، مانند امیه یا محدثه و بسیاری از نامه های دیگر.

رئیس نماینده رهبری در دانشگاه آزاد اسلام خراسان جنوبی ادامه داد: “نکته قابل توجه این است که همه فضایل به دختر پیامبر اسلام می رسد ، وقتی زنان در پایین ترین سطح جامعه قرار دارند ، همانطور که در قرآن آمده است آیه (وَإِذَا بُشِّرَ أَحَدُهُمْ بِالْأُنْثَیٰ ظَلَّ وَجْهُهُ مُسْوَدًّا وَهُوَ کظِیمٌ) وقتی شنیدند که آنها یک دختر دارند ، بسیار غمگین و بسیار عصبانی شدند ، بنابراین دختران خود را زنده دفن کردند.

انتهای پیام / 4121/4062 /

دکمه بازگشت به بالا