ورزشی

افشاگری عزت‌اللهی درباره پیشنهاد پرسپولیس: وایله مشتریان من را پراند

هافبک دفاعی تیم ملی ایران سرانجام با وایله برای تمدید قرارداد به توافق رسید تا حداقل برای فصل آینده، حضور او در پرسپولیس، استقلال و سایر تیم‌های خواهانش منتفی شود.

تمدید قرارداد او پس از شایعات فراوان پیرامون احتمال حضور این بازیکن در پرسپولیس و استقلال اتفاق افتاد تا امضای قرارداد جدید، هواداران این دو تیم را نیز شگفت زده کند.

عزت‌اللهی پس از امضای قرارداد شش‌ماهه که حضور او تا پایان فصل را تمدید کرده، گفت‌وگویی را با خبرنگار ما انجام داد.

این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

گفتند اگر امضا نکنی، بازی نمی‌کنی
قراردادی که داشتم تا زمستان امسال بود. از پارسال مدیران باشگاه شروع به مذاکره برای تمدید قرارداد کردند، اما چند بحث وجود داشت. اول اینکه آنها قرارداد بلندمدت می‌خواستند. چیزی که پیشنهاد دادند حداقل قرارداد دو و نیم ساله بود که در همان ابتدا با مخالفت من مواجه شد. در چند مرحله مذاکره کردند، اما روی چند بند مختلف به توافق نرسیدیم تا اینکه رسیدیم به پیش فصل. وقتی من اضافه شدم به من گفتند با توجه به اینکه شش ماه بیشتر قرارداد نداشتم و دنبال تمدید نبودم، گفتند تا موقعی که قرارداد جدید امضا نکنی، نمی‌توانیم از تو استفاده کنیم. چون هیچ سودی برای ما ندارد.

وایله مشتریان واقعی من را پراند
گفتند اگر بعد از شش ماه بروی ما درآمدزایی نخواهیم کرد. قرار شد اگر پیشنهاد خوبی آمد که باب میل من و باشگاه بود، از تیم جدا شوم. حالا بعد از گذشت یک ماه از شروع پنجره نقل و انتقالات، وقتی دیدم که باشگاه‌های خواهان نمی‌توانند رقم موردنظر وایله را پرداخت کنند، ناخواسته وارد یک کل کل با باشگاه شدم. آنها خواسته غیرواقعی برای جدایی من داشتند و وقتی هم من دیدم که آنها مشتریان را از دست می‌دادند، تصمیم گرفتم تمرین کنم و این چند ماه را تا زمستان ادامه دهم.

تابستان بعدی بازیکن آزاد هستم
با شروع فصل، نتایج پنج هفته نخست که متاسفانه با شکست تیممان همراه بود، باعث شد مدیران باشگاه جلسه‌ای را با من برگزار کنند. در این جلسه گفتند مربی به تو نیاز دارد و به ما فشار می‌آورد که به تو نیاز دارد و از طرف هواداران هم زیر فشار هستیم و گفتند بیا یک راهکار پیدا کنیم. ماحصل حرف‌هایمان این شد که من قراردادم را شش ماه تمدید کردم تا حداقل این فصل تیم را کمک کنم و به هدفمان برسیم و بعد در تابستان بازیکن آزاد هستم و می‌توانم تصمیم بگیرم.

از این هفته بازی خواهم کرد
بازی کردن من صلاح‌دید کادرفنی است اما آنطور که به من گفتند به ترکیب بازخواهم گشت. نمی‌دانم از اول در ترکیب خواهم بود یا نه. با توجه به اینکه 5 هفته نبودم، ممکن است بازیکن جانشین باشم. اما به هر حال از این هفته آماده هستم که تمام توانم را بگذارم.

باشگاه وایله از جدایی من جلوگیری کرد
رقم موردنظر وایله برای جدایی من خیلی زیاد بود. همین باعث شد از جدایی من جلوگیری شود. با توجه به اینکه ما بازی‌های جام ملت‌ها را در پیش رو داریم و با توجه به اینکه در این زمان چه از لحاظ روحی و چه مغزی اذیت شدم، قطعا زیر فشار بودم و به همین دلیل تصمیم گرفتم که یک سال دیگر تحمل کنم و بازی کنم و در تابستان آینده یک تصمیم خوب بتوانم بگیرم.

چند تماس با باشگاه‌های ایرانی داشتم
در مورد پرسپولیس؟ دوست ندارم وارد جزئیات شوم اما با چند باشگاه وارد مذاکره شدم. اما شرایط انتقال من مهیا نبود و من در تماس با باشگاه‌های ایرانی این موضوع را گفتم. می‌دانستم رقم موردنظر وایله زیاد است. من هم به عنوان بازیکن نمی‌توانستم شش ماه بازی نکنم و دوست داشتم در شرایط ایده‌آل به تیم ملی کمک کنم. فوتبالیست با بازی کردن می‌تواند کیفیتش را بالا ببرد.

آقای نکونام لطف داشت و برای استقلال تماس گرفت
آقای نکونام همیشه به من لطف دارد. من افتخار این را داشتم در تیم ملی زیر نظر ایشان کار کنم و فوق‌العاده آدم شریف و روراستی هستند. لطف داشتند با من تماس گرفتند و من شرایطم را توضیح دادم. چون چند فصل در صف اول فوتبال اروپا بودند و شرایط را لمس کردند، این موضوع را درک کردند. من برایشان آرزوی موفقیت دارم. جا دارد از همه تیم‌هایی که به من لطف داشتند، تماس گرفتند از مربیانشان تشکر کنم. امیدوارم این لیاقت را داشته باشم که در سال‌های آینده با آنها کار کنم.

پیشنهاد تیم مجیدی حقیقت نداشت
در مورد اتحاد کلبا من هم بی‌خبر بودم و نمی‌دانم از کجا آمد. البته شایعه زیاد بود و طبیعی است که در نقل و انتقالات همچین مواردی پیش بیاید. من همیشه سعی کردم با خودم، مردم و دوستانم صادق باشم و اگر پیشنهادی دروغ است، الکی تأیید نکنم.

در مورد ایران نمی‌توانستم تنهایی تصمیم بگیرم
در مورد آمدن به لیگ ایران یا پرسپولیس، من نمی‌توانستم تنهایی تصمیم بگیرم. من تحت قرارداد بودم. من سعی می‌کنم تا جایی که بتوانم سطح فوتبالم را ارتقا بدهم و الان هم اینجا قرارداد دارم و امیدوارم فصل خوبی داشته باشم تا ببینیم در تابستان چه چیزی پیش می‌آید.

رقم رضایتنامه درست نبود
رقم 300 هزار دلار اصلا درست نیست؛ چون با این رقم خیلی باشگاه‌ها حاضر بودند رضایتنامه را پرداخت کنند. عدد موردنظر وایله خیلی بیشتر بود. در مورد تمدید قرارداد هم باید بگویم که به هر حال کسی که از بازی نکردم ضرر می‌کرد، من بودم و به همین دلیل، دوست نداشتم ضرر کنم. من سعی کردم عاقلانه فکر کنم و تصمیم منطقی بگیرم و در سطح اول دانمارک بازی کنم تا در شرایط خوب ان‌شاءالله در جام ملت‌ها کنار تیم ملی باشم. فکر کنم تصمیم عاقلانه بود، ان‌شاءالله تا تابستان آینده…

در این مدت وضعیت روحی خوبی نداشتم
در آخر واقعا جا دارد از آقای امیر قلعه‌نویی و کادرشان تشکر کنم که در این مدت خیلی پیگیر بودند. آنها با تماس و زنگشان خیلی به من روحیه دادند. من از نظر روحی زیاد وضعیت خوبی نداشتم چون از لیست تیم کنار رفته بودم، اما در این مدت حمایت آقای قلعه‌نویی و کادرشان مایه دلگرمی بود. امیدوارم با کمک به تیم ملی، مایه روسفیدی‌شان باشم. مطمئن باشید تمام توانم را خواهم گذاشت تا به تیم ملی کمک کنم و به هدفمان در آسیا برسیم

251251

دکمه بازگشت به بالا