ورزشی

افشای محتوای جلسه مخفیانه تاج با ویلموتس درمیلان!

اتحادیه فوتبال در حال حاضر منتظر جایزه بزرگ (تصمیم اصلی) است تا دلیل دقیق محکومیت وی را مشخص کند و پس از آن اقدامات لازم را برای تجدید نظر در دادگاه عالی دو و میدانی (CAS) انجام خواهد داد.

طبق گزارش ها شفافشواهد و البته سوابق شکایات فوتبال ایران از فیفا نشان می دهد که دلیل اعتماد فدراسیون فوتبال به پرونده مارک ویلموتس پرداخت حقوق مربیان است. قوانین فیفا به همه افراد تحت قرارداد خارجی با کارفرما (در هر جای دنیا) این حق را می دهد که در صورت دریافت نکردن حقوق خود دو ماه پس از مهلت پرداخت ، قرارداد خود را یک طرفه فسخ کنند و کل قرارداد را مطالبه کنند. کردن یعنی اگر ویلموتس با عقد قراردادی یک یا 10 ساله به استخدام فدراسیون فوتبال درآمد و از عدم دریافت حقوق خود شکایت کرد ، دو ماه پس از مهلت پرداخت ، فدراسیون برای پرداخت کل قرارداد تا پایان دوره کار خود کنار گذاشته شد. همانطور که اکنون به پرداخت کل قرارداد چهار ساله محکوم شده است.

مارک ویلموتس با استفاده از همین قانون در 1 نوامبر 2019 (10 نوامبر 1998) قرارداد خود را فسخ کرد و آن را به فدراسیون فوتبال اعلام کرد. با این حال ، فدراسیون فوتبال در تاریخ 8 نوامبر (18 نوامبر) 2 میلیون یورو به مربی بانک کشاورزی ترکیه پرداخت و ویلموتس را مجاب کرد که برای بازی 13 نوامبر برابر عراق روی نیمکت بنشیند.

با این وجود توافق روی نیمکت نشستن تاثیری در فسخ سرمربی سابق تیم ملی با فدراسیون فوتبال نداشت و این مربی فسخ قرارداد خود را تا زمان سنگین شدن رای فیفا دنبال می کرد.

اکنون ، با توجه به بررسی چگونگی ترک ویلموتس از فدراسیون ساحل عاج پس از برکناری به دلیل تصمیمات بدی که به توافق نامه جدایی پیوستند ، این س questionال مطرح می شود که چرا فدراسیون فوتبال ایران اقدام مشابهی انجام نداده است؟

به گزارش رسانه های محلی ، ساحل عاج با عقد قراردادی دو ساله به ارزش 60،000 یورو (720،000 یورو در سال) با مارك ویلموتس ، با پرداخت 800،000 یورو برای جدایی از این مرد بلژیکی موافقت كرد. اگرچه شکایت ویلموتس می تواند بیش از یک میلیون یورو در سی دی ‘ایورو هزینه داشته باشد ، اما توافق صلح و جدایی نتیجه ای نداد. آیا مهدی تاج ، به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال وقت ، نمی تواند توافق نامه جدایی صلح را با مارک ویلموتس که او را افتخار می داند ، امضا کند؟ چرا این اتفاق نمی افتد تا اینکه اکنون فدراسیون فوتبال رنج زیادی خواهد دید؟

داستان او می گوید که مهدی تاج برای شرکت در مسابقات قهرمانی فوتبال آسیا در تاریخ 2 دسامبر (11 دسامبر 1998) عازم هنگ کنگ شد و در پایان مراسم ، بدون بازگشت به ایران ، برای دیدار با ویلموت ها راهی اروپا شد. این جلسه در تاریخ 3 دسامبر 2019 (12 دسامبر 1998) در میلان ایتالیا با حضور “مارک ویلموتس” ، “پدرو پریرا” (نماینده مارک ویلموتس) ، “آرمین اوگنوویچ” (نماینده) ، “مهدی تاج” (رئیس فدراسیون فوتبال ایران) برگزار شد. ) و “بوروسزی” (مشاور منصوب فدراسیون فوتبال) برگزار شد. رئیس وقت فدراسیون فوتبال که مانند مذاکره با ویلموتس برای عقد قرارداد ، “بهروز زنجانی” یا “بوروس زای” را در مذاکرات فسخ قرارداد داشت ، نتوانست با این کارآموز به توافق برسد. در این جلسه ، تاج علی رغم اینکه می دانست ادامه کار با ویلموتس غیرممکن است ، دوباره به او پیشنهاد همکاری داد و قرارداد جدیدی امضا کرد. به گفته مهدی تاج ، این پیشنهاد به این منظور مطرح شده است که فدراسیون فوتبال ایران علاقه ای به قطع همکاری ندارد!

آنچه ویلموتس و نمایندگان وی پس از پیشنهاد ایران پیشنهاد کردند امضای قرارداد جدید با ضمانت قابل پرداخت است که توسط خود فدراسیون فوتبال ارائه می شود و اطمینان می دهد که با این شرایط می تواند پرداخت کند.

پیشنهاد دیگر ویلموتس و عوامل او این بود که اگر فدراسیون فوتبال ایران تحت هیچ شرایطی نتوانست آن را پرداخت کند ، مصالحه ای انجام می شود و فدراسیون فوتبال ایران با ارائه پیشنهاد مالی و پرداخت این مبلغ ، جدایی مسالمت آمیز انجام می دهد ؛ مانند آنچه در ساحل عاج برای او اتفاق افتاد.

روز بعد ، 4 دسامبر 2019 (13 دسامبر 1998) ، پیامی از میلان به تهران ارسال شد که در این جلسه با ویلموتس توافق شده است. این خبر توسط اکثر رسانه های محلی با اطمینان گزارش شد ، اما ویلموتس بلافاصله خبر را رد کرد. در تصویر زیر واکنش ویلموتس به خبر معامله خود با ایران را مشاهده می کنید:

ویملوتس در صفحه توئیتر خود نوشت: “اگرچه اخبار در رسانه های ایران وجود دارد ، اما هیچ توافقی بین ما و فدراسیون فوتبال ایران وجود ندارد ، اما ما در حال مذاکره برای دستیابی به توافق هستیم.” فدراسیون فوتبال ایران به اصول حرفه ای پایبند نیست و پس از عدم رعایت قرارداد ، ما می توانیم قرارداد را فسخ کنیم. “البته ، در این مورد ، وکیل من کار را انجام داد و من چیزی دیگر نمی توانم بگویم.”

س isال این است که چرا این توافق حاصل نشد؟ ماجرا از این قرار است که پس از این واکنش ویلموتس ، وکیل وی جزئیات جلسه میلان را به فدراسیون فرستاد تا همه چیز را بنویسد. به نظر می رسد مهدی تاج که پس از جلسه برای پیگیری روند دستیابی به توافق با ویلموتس در فدراسیون فوتبال به ایران بازگشته است ، به نظر می رسد موضوع را در شورا مطرح کرده است اما ظاهرا آنها مبلغی را به مارک ویلموتس پرداخت کرده اند که با توافق طرفین صورت گرفته است. آنها بین فدراسیون فوتبال و مارک ویلموتس اختلاف نظر داشتند) و نتیجه جدایی مسالمت آمیز با این مربی بود. پس از این حادثه ، مهدی تاج نیز موضع خود را تغییر داد ، ادب ویلموتس به کلاهبرداری تبدیل شد و وی حتی در مصاحبه رسمی خود اعلام کرد که ویلموتس پول اضافی دریافت کرده و باید سه ماه حقوق خود را به فدراسیون فوتبال برگرداند.

افشای مطالب جلسه مخفی تاج با Wilmots در میلان!

تاج و هیئت مدیره باید به این س answeredال پاسخ دهد که چرا علی رغم مذاکره برای توافق و حتی پیشنهاد نماینده ویلموتس برای جدایی صلح آمیز از مبلغ توافق شده ، این کار انجام نشده است. چرا فدراسیون فوتبال بدون بررسی تمام شرایط ، جنبه ها و قوانینی که وجود داشت ، این پرونده را به جایی رساند که اکنون هزینه سنگینی را برای فدراسیون فوتبال به همراه دارد؟ آیا تاج تمام جزئیات را به سالن می دهد و آیا توافق با ویلموتس حتی اگر پیشنهادی وجود داشته باشد قابل قبول است؟ اکنون که تاج و مجلس با وجود ایجاد چنین فرصتی از توافق با Wilmots امتناع کرده اند ، چرا آنها حاضر نیستند این بدهی سنگین را از حساب های شخصی خود پرداخت کنند؟

رئیس وقت فدراسیون فوتبال ، که از قرارداد ویلموتس دفاع می کرد ، بند قرارداد ویلموت را در نظر گرفت که اگر فسخ قرارداد شاهکار قرارداد بود ، سه ماه حقوق پرداخت کند ، اما اکنون به نظر می رسد کار در جای دیگری بود و پیشنهاد توافق جدایی را رد کرد. . اگر این ناکارآمدی نیست ، پس چه چیزی می توان گفت؟

دکمه بازگشت به بالا