اقتصادی

افشای مهمانی دیگر دولت انگلیس یک روز قبل از خاکسپاری شوهر ملکه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی، دولت انگلیس روز جمعه به دلیل برگزاری دو مراسم قبل از تشییع جنازه همسر ملکه انگلیس مجبور به عذرخواهی شد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی دولت انگلیس گفت: بسیار مایه تاسف است که این اتفاق همزمان با عزای عمومی و خانه شماره 10 کاخ رخ می دهد. [ملکه] “عذرخواهی می کند”.

وی با تاکید بر اظهارات بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، خواستار عدم تعصب قبل از تحقیقات این طرف های مناقشه و مستی گروه مدنی “سو گری” شد.

افشای جدید حاکی از آن است که مقامات ارشد دولت بریتانیا دو مراسم شب قبل از تشییع جنازه «شاهزاده فیلیپ» همسر ملکه انگلیس در آوریل 2021 برگزار کردند.

اما در زمان درگذشت همسر ملکه انگلیس، پخش 24 ساعته عکس های وی در شبکه های انگلیسی به ویژه بی بی سی، انتقاد شدید شهروندان را برانگیخت.

عذرخواهی دولت بریتانیا از ملکه پس از آن صورت می گیرد که جانسون روز چهارشنبه در پارلمان مجبور شد به دلیل برگزاری یک مهمانی دیگر در سال 2020، در اوج محدودیت های شدید اعمال شده توسط پزشکی قانونی، عذرخواهی کند.

با این حال، ادعای جانسون مبنی بر اینکه این مهمانی در واقع یک جلسه کاری بوده است باعث تمسخر شهروندان بریتانیایی و کاربران فضای مجازی او شد.

کیر استارمر، رهبر حزب کارگر، در واکنش به افشاگری‌های دو حزب جدید گفت: «این نشان می‌دهد که دفتر نخست‌وزیر چقدر تحقیرآمیز بوده است».

او گفت: «عذرخواهی تنها کاری نیست که جانسون باید انجام دهد و او باید کار درست را انجام دهد و استعفا دهد.


حزب دولت بریتانیا در سال 2020 و اوج شیوع کرونا

نخست وزیر بریتانیا پس از اینکه فاش شد یکی از مقامات ارشد دولت وی در بحبوحه قرنطینه اول Quaid-19 دعوت نامه ای را برای ده ها تن از کارکنان دفتر نخست وزیری برای شرکت در یک جشن فرستاد، با رسوایی ها و فشارهای جدیدی روبرو شد. استعفا تشدید شد.

این افشاگری ها خشم عمومی را نسبت به سیاست ها و اقدامات جانسون برانگیخت که پس از انتشار اولین گزارش در دسامبر گذشته در مورد جشن های کریسمس در دفتر نخست وزیر، جنجال های زیادی را برانگیخت.

در همین حال، 66 درصد از افرادی که در یک نظرسنجی جدید توسط ایستگاه رای گیری ساوانتا کامرس شرکت کردند، گفتند که جانسون باید پس از افشاگری ها کناره گیری کند.

علاوه بر این، رسانه های بریتانیا دوشنبه گذشته فاش کردند که لیز تراس، وزیر امور خارجه در یک مهمانی جشن اصرار داشت که از پول مالیات دهندگان برای تهیه یک شام نجیب در یک رستوران خوب استفاده شود.

طبق ایمیلی که ساندی تایمز دریافت کرد، در مهمانی در 16 ژوئن 1400، لیز تراس اصرار داشت که از بودجه عمومی دولت برای پرداخت 3000 هزار برای شام استفاده شود. حدود یک میلیارد و دویست میلیون ریال) مورد استفاده قرار گیرد.

آنجلا راینر، رهبر حزب کارگر بریتانیا، گفت: «مایه شرمساری است که لیز تراس، برخلاف توصیه رسمی، بر برگزاری مراسم مجلل برای اهدای هزاران پوند به یک خیر محافظه‌کار اصرار دارد». صرف نظر از توافق تجاری با ایالات متحده، هدر دادن کافی پول مالیات دهندگان واقعاً وحشتناک است.

این تنها باری نیست که لیز تراس چنین پولی را از جیب خود پرداخت کرده است.

انتهای حرف / م



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا