اقتصاد دولتی پرهزینه اداره می شود/ بازرگانان به امر صلح و سازش ورود کنند

اقتصاد دولتی پرهزینه اداره می‌شود/ بازرگانان به امر صلح و سازش ورود کنند

اخبار ورزشی/کرمان معاون قوه قضایئه و رئیس مرکز حل اختلاف کشور گفت: با ساختارها دستورها و تصمیمات غلط کاری کرده ایم که منجر به رفتارهای نادرست می شود و اقتصاد دولتی پرهزینه اداره می شود.

حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی شامگاه اول آبان ماه در مراسم افتتاح شورای حل اختلاف اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به اینکه جدال بین نور و ظلمت اوج گرفته و شاهد پدیدآمدن صحنه هایی بسیار تاریخ ساز در منطقه هستیم افزود: در مقطعی تاریخی قرار گرفته ایم که شاید پدران ما هیچ گمان نمی کردند چنین تحولاتی در این منطقه روی دهد و الحمدلله جبهه مقاومت ضمن آنکه در یک درگیری بسیار شدید و سهمگین وارد شده اما توفیقات بزرگی را به دست آورده است.

وی افزود: جبهه مقاومت ضربات سنگین خورده اما به قول شهید بهشتی «بهشت را به بها دهند» و برای یافن پیروزی های بزرگ نیاز به هزینه های سنگین هم هست و این جبهه هزینه های بسیار سنگینی می دهد و منابع انسانی بزرگترین سرمایه ایست که در راه مجاهدت تقدیم می کند.

صادقی بیان کرد: سید حسن نصرالله سیدالشهدای حوزه مقاومت و هنیه و سنوارها امروز نماد مقاومت مردم غزه و الهام بخش برای نسل های آینده هستند و ما در این زمینه مسئولیت هایی داریم و هر آنچه را می توانیم با مال زبان و جان در این جبهه هم مشارکت کنیم.

معاون قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه همه مسائل اقتصاد ما از اقتصاد دولتی نیست هرچند بخش عمده اش هست گفت: اصل اشکالات از اقتصاد دولتی ناشی می شود اما اقتصاد آزاد هم مسائل و مشکلات خود را دارد و مصیب هایش بیشتر است و فاصله طبقاتی شدید ایجاد می کند.

وی افزود: وقتی تجمیع ثروت با قید انحصارات بشود نتیجه اش قدرت بیشتر است بنابراین قدرت اقتصاد آمریکایی بیشتر است اما عدالت را ذبح می کند.

صادقی گفت: اقتصاد دولتی ما بدترین شکل اقتصاد است در حالی که اقتصاد دولتی می توانست خوبی هایی داشته باشد. قیمت گذاری های دستوری پدر تولیدکننده و مصرف کننده را درآورده و فساد را نهادینه می کند یعنی با یک نوع تصمیم گیری غلط افراد را به سمت تقلب و کلاهبرداری در سطح خرد و کلان سوق می دهیم.

رئیس شورای حل اختلاف کشور اظهار کرد: با ساختارها دستورها و تصمیمات غلط کاری کرده ایم که منجر به رفتارهای نادرست می شود و اقتصاد دولتی پرهزینه اداره می شود و همه این موارد موجب می شود کشور را خیلی گران اداره می کنیم.

وی افزود: نحوه مداخلات دولتی ما بسیار بد است و باید درمان شود و حتما باید آزادسازی قیمت هایی انجام گیرد اقتصاددانان باید راه حلی را تدوین و مطرح کنند و دولت نیز اجرا کند.

صادقی گفت: همواره می گوییم باید از بخش خصوصی حمایت کنیم و برخی اقدامات منجر شده که واحدهای تولیدی به دلال و یا صادرکننده به واردکننده تبدیل شوند.

معاون قوه قضائیه اظهار کرد: آفات دولتی و بخش خصوصی را باید شناخت و مکتب متعادل را پایه گذای کنیم تا هم نقش دولت صحیح باشد و هم بخش خصوصی در جای صحیح خود قرار گیرد.

رئیس مرکز حل اختلاف کشور به موضوع صلح وسازش نیز اشاره و بیان کرد: اتاق های بازرگانی در امر صلح و سازش نقش داشته باشند و باید کاری کنید تا دعوایی نخواهد به دادگاه برود.

صادقی از نقش بانک ها در مصیبت سازی برای اقتصاد کشور هم سخن به میان آورد و افزود: بانک های دولتی غیر از دولت هستند و اختیارات و قوانین خود را دارند که می توان در حل و فصل مسائل با بازرگانان از آن بهره برد.

وی بیان کرد: بازرگانان می توانند در فرهنگسازی صلح و سازش از طریق مسئولیت اجتماعی خود کار کنند و فرهنگ صلح و سازش را بین مردم به وجود آورند.

صادقی با اشاره به اینکه همه می توانند در ستاد ملی صبر مشارکت کنند و این ستاد دو کار اصلی شامل فرهنگسازی و سازش بین مردم دارد اظهار کرد: صلح یار و طلایه دار صلح داریم که از بازرگانان خوشنام هستند و توانسته اند دعوای سر ۲۰ کیلوگرم طلا بین بازاریان را با برگزاری دو جلسه حل وفصل کنند و صلح و سازش های میلیاردی را انجام می دهند.

رئیس مرکز حل اختلاف کشور در پایان بیان کرد: حساب خیریه صلح افتتاح می شود و هر فردی می تواند بگوید پولی که می دهد در چه زمینه ای هزینه شود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل