ورزشی

الدوساری، امید نخست روبرتو مانچینی و عربستان سعودی

مرد سال آسیا پس از درخشش در جام جهانی، امید اول عربستان برای فتح جام ملت‌های آسیاست.

به گزارش اخبار ورزشی، ضربه خیره‌کننده سالم الدوساری، وینگر عربستان، برابر آرژانتین در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ یکی از زیباترین گل‌های جام جهانی قطر بود که باعث شد عربستان با ثبت یک شگفتی برابر آرژانتین قهرمان جهان به برتری برسد.

پیروزی عربستان برابر آرژانتین که با گل فوق‌العاده الدوساری ثبت شد یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های تاریخ جام جهانی است. این گل ثابت کرد چرا الدوساری در چند سال اخیر به عنوان یکی از بهترین فوتبالیست‌های قاره کهن مورد ستایش قرار گرفته است.

نام: سالم الدوساری
سن: ۳۲
پست: وینگر
بازی ملی: ۷۸
گل ملی: ۲۲
باشگاه: الهلال (عربستان)

الدوساری درباره گلش به آرژانتین گفت: گلزنی به آرژانتین لحظه‌ای تاریخی بود اما جاه‌طلبی من هرگز این نخواهد بود که فقط یک بازی را ببرم. یک بازیکن همیشه باید سخت‌تر و سخت‌تر کار کند تا بتواند افتخارات بیشتری را به دست آورد.

دوساری اولین بازی‌اش را برای الهلال با گلزنی مقابل النصر در ۲۰ سالگی در سال ۲۰۱۱ به پایان رساند و یک سال بعد به تیم ملی کشورش تحت هدایت فرانک رایکارد هلندی راه یافت. موفقیت برای الدوساری آسان نبود چون او با مصدومیت دست‌وپنجه نرم می‌کرد.

یکی از بدترین دوران این بازیکن، سال ۲۰۱۷ بود که او در فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل اوراوا رد دیاموندز اخراج و باعث شد تیمش قهرمانی در آن فصل را از دست بدهد. این بازیکن عربستانی سه گل در جام جهانی به ثمر رسانده است. او در جام جهانی ۲۰۱۸ توانست دروازه مصر را باز کند و دو گل نیز در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ثبت کرد. او همچنین در سطح باشگاهی همراه الهلال انتقام شکست ۲۰۱۷ را از اوراوا گرفت و در فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ گلزنی کرد تا الهلال برای اولین بار از سال ۲۰۰۰ قهرمان آسیا شود.

الدوساری اکنون پنج عنوان قهرمانی لیگ عربستان، چهار جام پادشاهی و دو سوپرکاپ را در تالار افتخاراتش دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا