ورزشی

امارات میزبان مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

طبق برنامه از قبل تعیین شده برای بازی مرحله یک هشتم نهایی ، این مسابقه باید در تهران برگزار شود ، اما الهلال گفت که استقلال باید یک کشور بی طرف را برای برگزاری مسابقه انتخاب کند ، زیرا طبق قانونی که توسط کنفدراسیون فوتبال در مارس 2016. آسیا قرار است نیروهای سعودی با ایران در یک کشور بی طرف دیدار کنند.

وی درباره یاسر المشعل ، رئیس انجمن باشگاه های سعودی ، در مصاحبه با برنامه تلویزیونی الدوری ما ولید گفت: اتحادیه فوتبال از الهلال و النصر حمایت می کند. مکان بازی الهلال و النصر مقابل تیم ایران در لیگ قهرمانان آسیا مشخص نشده است ، اما ما به شدت از آنچه به نفع الهلال و النصر است پشتیبانی می کنیم. ما در تصمیم گیری صحیح برای بازی های الهلال و النصر اطمینان کامل داریم و اطمینان داریم که آنها در جای مناسب بازی خواهند کرد.

در همین حال ، کمیته اجرایی AFC قصد دارد مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را تا مشخص شدن نامزد نهایی به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین درخواست کمک داوران ویدیویی در یک کشور برگزار کند. کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در حال مذاکره با عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای یک جلسه تمرکز است و نتیجه مذاکرات و نتایج نهایی در جلسه بعدی کمیته اجرایی اعلام خواهد شد. به احتمال زیاد این بازی در امارات برگزار می شود.

این یک تصمیم عادلانه تری برای تیم ایران بود ، زیرا تا آن زمان تیم ایران اعتراضی به برگزاری بازی ها در عربستان نداشت و امارات متحده عربی سومین کشور عربستان و ایران بود. در مارس 2016 ، به دلیل سردی روابط سیاسی ایران و عربستان سعودی ، کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که از این پس ، دیدار تیم های ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا در یک کشور سوم برگزار می شود. اما اخیراً تیم ایران موافقت کرد که برای بازی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به عربستان سعودی برود. پیش از این ، مسابقات 16 مرحله ای براساس تعیین میزبان و میهمان برنامه ریزی شده بود که تراکتور میهمان النصر ، پرسپولیس میهمان استقلال تاجیکستان و استقلال میزبان الهلال بودند.

251

دکمه بازگشت به بالا