اقتصادی

امروز خط مقدم ما رسانه است

اخبار ورزشی/خوزستان معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با بیان این که امروز خط مقدم ما رسانه است، گفت: دغدغه ما این باشد که انقلاب را حفظ کنیم و به صاحب اصلی آن امام زمان (عج) برسانیم.  

سرهنگ عادل ساری در یادواره گرامیداشت خبرنگاران شهید دوران دفاع مقدس که امروز (پنجم آنلاین ۱۴۰۲) در دفتر خبرگزاری اخبار ورزشی خوزستان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای رسانه، اظهار کرد: حوزه‌های محلات و مساجد در حال کار برای گرامی داشت یاد و خاطره شهدا هستند و نباید از مساجد غافل شد و باید یادواره شهدا را آنجا نیز برگزاری کنیم؛ هرچند اکنون هم در حال برگزاری است.

وی با تمجید از رییس سازمان بسیج رسانه خوزستان با برگزاری برنامه معنوی با محوریت “هر دفتر رسانه یک یادمان شهید”، ادامه داد: این ابتکار قطعا می‌تواند تاثیرگذار باشد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان گفت: خانواده شهدا مایه عزت ما هستند. این روزها یادآور شجاعت‌ها و رشادت دلیرمردان ابتدای انقلاب است. وضعیت آن زمان کشور به هم ریخته بود و از یک طرف استعمارگران ضدانقلاب را به وجود آوردند و بهترین یاران از جمله شهید بهشتی، شهید باهنر و شهید رجایی و مردم عادی را شهید کردند. از طرف دیگر نیز تعدادی از افسران ارشد ارتش که قبلا با شاه بودند بنا به دلایلی پادگان‌ها را خالی کرده بودند. بنابراین وضعیت کشور در آن زمان به هم ریخته بود.

وی گفت: صدام با تحریک کشورهای استعمارگر چشم‌داشتی به استان خوزستان داشت؛ خوزستانی که مرکز ذخایر کشور است و مهمتر از همه متوقف کردن انقلاب و اسلام نابی که توسط امام پایه‌گذاری شد از برنامه های دشمن بود و می‌خواست از این طریق به کشور ضربه بزند و انقلابی که توسط مردم شکل گرفته را متوقف کند. البته گفته می‌شد که به دنبال تصرف چند وجب خاک نیستند، بلکه می‌خواهند انقلاب را متوقف کنند.

ساری بیان کرد: صدام با تجهیزات پیشرفته آن زمان به کشور ما حمله کرد. در شهریور ۱۳۵۹ با سه سپاه، ۲۰ تیپ مرزی سازمان یافته و یک میلیون ارتش، بیش از  چهار هزار تانک و ۲ هزار و ۵۰۰ نفربر زرهی از جنوب کشور حمله کرد و جوانان آن روز ما با دست خالی دفاع کردند که ناشی از روحیه شهادت‌طلبی و اعتقاد به ولایت فقیه و کشور بود.

وی گفت: با سلاح متعلق به جنگ جهانی دوم به جنگ تانک‌ها رفتیم که شجاعت می‌خواهد و کار بزرگی است. نمونه آن سردار شهید علی هاشمی با تجهیزات ابتدایی و ۵۰ نفر دشمن را در محور حمیدیه زمین‌گیر کرد. پس می‌طلبد که راه این شهدا را ادامه دهیم. جنگ نظامی مشکلات و سختی‌های خاص خود را دارد اما امروز جنگ ترکیبی که علیه ملت راه افتاده سخت‌تر از جنگ نظامی است. بنابراین باید هوشیار و تاثیرگذار باشیم. ما انتظار زیادی از رسانه داریم بعضی اوقات چشم امید ما اصحاب رسانه هستند که در خط مقدم فعالیت می‌کنند. 

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با بیان این‌که افتخار جوان دیروز متوقف کردن دشمن با دست خالی بود، خاطرنشان کرد: افتخار جوان امروزی باید این باشد که در مقابل فتنه‌های دشمن بایستد. باید از تاریخ عبرت گرفت. فتنه‌های طراحی شده علیه کشورمان تقریبا شبیه به فتنه‌های طراحی شده در زمان امام علی (ع) است؛ فتنه‌هایی که به سلامت از آنها رد شدند کم نبود.  

وی با تصریح این مطلب که مردم و جوانان هوشیاری لازم را دارند، گفت: بابت فتنه‌های اخیر هزینه‌ها معادل یک جنگ تمام‌عیار نظامی است ولی جوانان امروز هم مانند جوانان دیروز ادامه دهندگان راه شهدا هستند. این جوانان شمشیر می‌زنند و از ولایت فقیه و راه شهدا تبعیت می‌کنند.

ساری تصریح کرد: شهدا ۲ چیز را مد نظر داشتند؛ یکی این‌که از ولایت فقیه پاسداری کنند. آن‌هایی که بصیرت لازم را دارند می‌بینند که رهبری برای دفاع از کشور شمشیر می‌زنند و دومی بصیرت است که تعدادی که بصیرت لازم را ندارند طرف مشکلات اقتصادی که دشمن برای ما طراحی کرده است را می‌گیرند.  

او عنوان کرد: ما هفت درصد ذخایر و یک درصد جمعیت دنیا را داریم  و از نظر علمی جزو کشورهای پیشرفته منطقه و جهان هستیم. چرا این‌ها با هم هم‌افزا نمی‌شوند؟ علت این است که  برخی جاها مدیریت جهادی نداریم. هشت سال دفاع مقدس را با دست خالی اما جهادی مدیریت کردیم. باید برگردیم به مدیریت جهادی تا بتوانیم انقلاب و کشور را یکی از کشورهای پیشرفته جهان ببینیم.

 معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان ابراز امیدواری کرد: دغدغه ما این باشد که انقلاب را حفظ کنیم و به صاحب اصلی آن امام زمان (عج) برسانیم.   

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا