اقتصادی

امسال ۳۴ واحد صنعتی غیر فعال در آذربایجان‌غربی احیاء شدند

اخبار ورزشی/آذربایجان غربی معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری، ۳۴ واحد صنعتی غیر فعال احیاء و به چرخه تولید بازگردانی شده است که زمینه اشتغال در این واحدها برای ۳۰۹ نفر فراهم شده است.

احسان جوی در گفت و گو با اخبار ورزشی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۷۵۶ فقره جواز تأسیس جهت احداث واحدهای جدید تولیدی صنعتی در استان صادر شده است.

وی افزود: برای احداث و راه اندازی ۷۵۶ واحد تولیدی صنعتی جدید در استان بیش از ۲۸۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی انجام شده است که پیش بینی می شود با راه اندازی و آغاز بکار این واحدهای صنعتی زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۹ هزار و ۶۶۸ نفر فراهم شود.

جوی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۵۴۹ طرح صنعتی دارای جواز تأسیس معتبر در استان وجود دارد که در حال تکمیل و تجهیز برای بهره برداری هستند، ادامه داد: برای ایجاد و تکمیل این طرح ها بیش از ۹۸۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که پیش بینی می شود با بهره برداری از این واحدهای صنعتی زمینه اشتغال مستقیم برای ۶۹ هزار و ۳۴۶ نفر فراهم خواهد شد.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان تصریح کرد: طی ۸ ماهه سال جاری ۱۱۵ واحد صنعتی با اخذ پروانه بهره برداری وارد چرخه تولید شدند که برای بهره برداری از این واحدها بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که این واحدها زمینه اشتغال مستقیم را برای ۶ هزار و ۸۶۳ نفر فراهم ساخته اند.

جوی اضافه کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۸۸ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری معتبر در استان وجود دارند که برای بهره برداری از این واحد ها بیش از ۱۳۱ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم برای ۶۲ هزار و ۱۱۵ نفر فراهم شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا