ورزشی

امیدوارم این برد باعث غرور تیم ملی و فوتبال ایران نشود

کی روش حتی فکر نمی کرد بازیکنان دو گل بزنند

کرشناس فوتبال کیشورمان گفت: به ناظرم در همای دوم کی‌روش هم فیکر نیمی‌کرد بازیکنان دو گل به دست آوردند. چون تغییرات محتاطانه بود.

محسن بیاتی نیا در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال کیشورمان مقابل ولز گفت: در نیمه اول شاهد یک بازی مهیج از سوی بازیکنان بودیم. در نیمه اول بازی بازیکنان نسبت به گذشته در حمله خوب بودند و سرعت آنها از خط دفاع تا خط هافبک خوب بود. اما موضوع اصلی هیجان بازیکنان تیم بود. قبل از مسابقه، هیجان و آمادگی بازیکنان برای بازی بسیار خوب است، اما در طول این بازی، هیجان خوب نیست. معتقدم همان اشتباهاتی را که در بازی با ژاپن داشتیم تکرار کردیم.

** تمرکز بازیکنان بیشتر روی درگیری های بازی است

وی افزود: در این بازی تمرکز بازیکنان بیشتر روی درگیری های بازی است چرا که این توافق بازیکنان را از روند بازی دور می کند. بازیکنان باید به خاطر داشته باشند که از خط هافبک تا خط حمله خوب کار می کنند اما در بازگشت ضعیف هستند و این موضوع می تواند به ضرر تیم ما باشد. در نیمه اول هر دو تیم شبیه به هم بازی کردند و از پشت خط دفاعی استفاده کردند. هر دو تیم می خواستند گل اول را بزنند و اول به گل برسند. اگر گل آفساید شکل بازی را بیشتر تغییر نمی داد.

**نیاز به پاس ندادن به قلی زاده

کارشناس فوتبال کیشورمان درباره گل اول ایران که آفساید اعلام شد; عنوان کرد: سردار آزمون پاس خیلی خوبی به علی قلی زاده داد اما او نتوانست توپ را وارد دروازه کند و نیازی به دادن آن به قلی زاده نداشت. این موقعیت بسیار خوب در نیمه اول به راحتی از دست رفت. البته این اشتباهات در جریان بازی پرفشار طبیعی است اما همه بازیکنان تحت فشار هستند به خصوص اینکه تیم ملی در بازی با انگلیس عملکرد خوبی نداشت.

**خود کی روش فکر نمی کرد بازیکنان دو گل بزنند

بیاتی‌نیا در رضی تطبیل کرد: به ناظرم در دوم کی‌روش هم فیکر نیمی‌کرد، بازیکنان دو گل به دست آوردند. چون تعویض ها هم محتاطانه عمل می کردند و حفظ امتیازات را دنبال می کردند. اما زمانی که موقعیت گل برای چشمی خوش شانس بود و او توانست به گل برتر برسد، همه چیز به سود ایران پیش رفت و بازیکنان اعتماد به نفس و اعتماد به نفس پیدا کردند. البته به نظر من تیم ولز یک نکته را در مورد تیم ایران رعایت نکرد، آنها فکر می کردند با توجه به نتایجی که تیم ایران مقابل انگلیس به دست آورد، با حریف آسانی بازی می کند و از این موضوع شگفت زده شدند. وقتی دیدند ایران خیلی خوب بازی می کند، تاکتیک هایشان به دردشان خورد و نتوانستند فوتبال بازی کنند. تیم ایران از نظر فنی نسبت به بازیکنان ولزی برتری داشت. اما چیزی که با کی روش در این بازی دیدیم، شجاعت بازیکنان بود. ما بازیکنان بسیار خلاقی در خط حمله داریم و اگر آزاد باشند بهترین عملکرد را خواهند داشت. این شجاعت به بازیکنان تیم ملی کمک کرد تا در آخرین لحظات برای پیروزی مقابل ولز بجنگند.

**مهم به شما

وی کرد: در نیمه دوم بازی با انگلیس هم کی بازی بازی; وقتی بازیکنان چیزی برای دست ندارند و گل های زیادی خورده می شود. رها کن و با شجاعت بازی کرد. همین موضوع باعث شد تا بازیکنان دو گل به انگلیس بزنند. معتقدم این شجاعت به بازیکنان کمک زیادی کرد و اگر بتوانند در بازی با آمریکا با این شجاعت عمل کنند، قطعا به دور بعد صعود می کنیم. خوشبختانه تیم ما در این بازی تمرکز کافی داشت و طارمی توانست به جای حمله، سیستم ولز را تغییر دهد. امیدوارم تیم ملی برای اولین بار در جام جهانی از گروه صعود کند. اما بعد از جام جهانی باید به فکر نسل آینده فوتبال ایران باشیم. باید در فوتبال ایران تغییر نسل داشته باشیم و بازیکنان زیر 25 سال تربیت کنیم تا بتوانیم دو جام جهانی را با این بازیکنان تجربه کنیم.

**امیدوارم این برد باعث افتخار تیم ملی و فوتبال ایران نشود

بياتي‌نيا بررسيان كرد: كيفيت فني فوتبال چندان بالا نيست، اما اعتماد به نفس و اعتماد به نفس در فوتبال از بين نمي‌رود. در همان بازی با ولز این موضوع به خوبی مطرح شد. مگر گرت بیل یا بازیکنان ولز che car indeksi ommendat؟ یا سطح فنی این تیم چقدر بود؟! متاسفانه به خاطر اتفاقاتی که در فوتبال افتاد این موضوع از بین رفته است اما باید اعتماد به نفس و اعتماد به نفس بازیکنان افزایش یابد. امیدوارم این برد باعث افتخار تیم ملی و فوتبال ایران نشود چرا که کار ما تازه شروع شده است و باید به فکر آینده جام جهانی باشیم و نسل آینده فوتبال ایران را بسازیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا