ورزشی

امیدوارم دو شناگر ما در مسابقات جهانی ژاپن بهترین عملکرد را داشته باشند

رییس کمیته فنی فدراسیون شنا به این نکته اشاره کرد هر شناگری که بتواند در مسابقات اخیر بهترین رکورد‌ها را بر جای بگذارد به بازی‌های آسیایی اعزام خواهد شد.

حمید اسکندریون در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص آخرین شرایط تمرینی تیم ملی شنا اظهار کرد: دومین مرحله از اردو‌های تیم ملی شنا چند روزی است در اصفهان آغاز شده و حدود ۱۰ تا ۱۲ روز هم بچه‌ها به اجرای مرور فن و تاکتیک‌ها خواهند پرداخت. پس از آن هم دهم مرداد به ترکیه خواهند رفت تا حدود ۲ تا ۳ هفته همراه با شناگران آن کشور تمرینات پُرفشار انجام دهند.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی که انجام داده‌ایم یک مسابقه تحت عنوان (جام آزادی) در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار خواهیم کرد تا شناگران برای هانگژو خودشان را محک بزنند و برایمان نمایان شود در چه شرایطی از آمادگی و رکوردی قرار دارند.

می‌خواهیم در فیلیپین بهترین عملکرد را  داشته باشیم

رییس کمیته فنی فدراسیون شنا با اشاره به اهمیت بالای مسابقات رده‌های قهرمانی آسیا برای ایران گفت: در آذرماه رقابت‌های رده سنی قهرمانی آسیا به میزبانی فیلیپین پیش‌رویمان خواهد بود که از اهمیت به سزایی برایمان برخوردار است. هر شناگری که در مسابقات جام آزادی از لحاظ رکوردگیری بهترین زمان را به ثبت برساند در ترکیب نهایی قرار خواهد گرفت. این مسابقات ورودی جهانی و المپیک دارد و تمام تلاش ما این است همانند دوره گذشته که مدال‌های خوبی گرفتیم در این دوره هم خوش بدرخشیم. البته گرفتن سهمیه کار سختی است، اما نشدنی نیست.

امیدوارم دو شناگر ما در مسابقات جهانی رکوردهای ایران را ارتقا دهند

اسکندریون درباره آخرین وضعیت دو شناگر اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان در ژاپن گفت: خوشبختانه در مسابقات بین‌المللی ترکیه سامیار عبدلی و هومر عباسی توانستند رکورد ایران را ارتقا دهند و همچنین  ورودی رقابت‌های جهانی را به دست بیاورند. این اتفاق ارزشمندی برایمان محسوب شد و برای همین هم در کمیته فنی به این جمع‌بندی رسیدیم تا این دو نفر به مسابقات جهانی ژاپن اعزام شوند. هدف از این اعزام این است که شناگران ما در آنجا محک و تجربه خوبی برای هانگژو کسب کنند و هم رکوردهایشان را ارتقا دهند، زیرا به دنبال این هستیم تا در المپیک آسیایی و مسابقات رده‌های سنی فیلیپین بهترین نتایج را بگیریم.

با چهار شناگر به هانگژو می‌رویم

وی درباره نفرات اعزامی به هانگژو اظهار کرد: بنا بر تصمیم مسئولان کمیته ملی المپیک و ستاد عالی بازی‌ها با چهارشناگر به هانگژو اعزام می شویم و امیدوارم با این حُسن نیت خوبی که مسئولان نشان دادند بچه‌ها بتوانند در آنجا هم از نظر رکوردی بهترین عملکرد را ارائه دهند و هم در برخی مواد فینالیست باشیم. در این مدت شناگران خیلی خوب پیشرفت کرده‌اند و امیدوارم در هانگژو هم به این روند رو به رشدشان ادامه دهند. فعلا بچه‌ها در اردو‌ها هستند و در شهریور ماه با نظر نهایی کمیته فنی، مسئولان و کادرفنی نفرات اعزامی اعلام خواهند شد.

یک مربی صاحب نام اروپایی به ایران می‌آید

رییس کمیته فنی فدراسیون شنا در پایان با اشاره به اینکه مسئولان فدراسیون به دنبال حضور یک مربی خارجی در ایران هستند، عنوان کرد: یک دوره کلینیک مربیگری بین‌المللی در مردادماه برنامه‌ریزی کرده‌ایم و طبق آخرین رایزنی‌های محسن رضوانی با حسین المسلم رییس فدراسیون جهانی شنا، شیرجه و واترپلو قرار بر این‌شده مربی تراز اولی از انگلیس به ایران بیاید و حدود دو ماه پانزده مربی را تحت نظر بگیرد و به آن‌ها آخرین آموزش‌های روز دنیا ارائه بدهد.

دکمه بازگشت به بالا