ورزشی

امیدوارم نصیرزاده به رشد و ترقی بدنسازی کمک کند/ رژیم‌های غذایی خاص به اعصاب ما فشار می‌آورد/ کیفیت مسابقات خیلی مهم است

به گزارش اخبار ورزشی؛ مرتضی اویسی درباره فعالیت ها و موضوعات مربوط به بدن سازی با خبرنگاران گروه ورزشی خبرگزاری اخبار ورزشی صحبت می کند که در زیر می خوانید.

حالا چکار میکنی؟

من به عنوان مربی در یک باشگاه کار می کنم ، گاهی اوقات به مطب پزشکی ورزشی می روم و در مورد بدن سازی به مشتریان مشاوره می دهم.

وضعیت بدن سازی چگونه است؟ بسیاری از ورزشکاران این رشته از مشکلاتی که وجود دارد ناامید شده اند.

فکر می کنم بسیاری از ورزشکاران از ویزا ناامید شده اند. در سال گذشته ویروس کرونا ظاهر شد ، مشاغل زیادی از جمله باشگاه ها با مشکل روبرو شدند و بسیاری از آنها ورشکست شدند. بسیاری از مشاغل از بین رفته بود ، اما خسارات وارده به باشگاه های ورزشی دو برابر شد. این مسائل باید توسط فدراسیون تنظیم شود ، اما من عقیده دارم که هیچ مالک باشگاهی در فدراسیون حضور ندارد و در عوض ، چنین مکانی در فدراسیون وجود ندارد که صاحبان باشگاه بتوانند بیایند و نظرات خود را بیان کنند. در این صورت ، این کمک زیادی به کل باشگاه خواهد کرد.

در مورد رژیم غذایی مخصوص بدن سازی صحبت می کنید؟

رژیم ورزشی ما بسیار دشوار است. یک سری غذاهایی که ورزشکاران دوست ندارند و بالعکس. در یکی دو روز آخر ، وقتی یک ورزشکار در حال آماده شدن برای یک مسابقه است ، باید آب و نمک بدنش را کنترل کند و این باعث فشار بر روحیه و اعصاب آنها می شود ، اما چون شغل خود را دوست دارند ، تحمل می کنند. تنها کمک فدرال که می تواند یک ورزشکار را در این شرایط دشوار فراهم کند ، حل و فصل مسئله ویزا برای وی است.

نکته جالب دیگری که می توانید ذکر کنید این است که شما علاوه بر اینکه در رشته خود قهرمان هستید ، تحصیلات عالی نیز دارید ، گویی مهندس شیمی هستید ، درست است؟

آره. من شیمی خواندم و از سال 1995 که وارد دانشگاه شدم ، همزمان با تحصیل بدن سازی را شروع کردم و چند سال پیش ، در سال 1967 ، ورزش های رزمی ، مطالعه ، کار و ورزش را شروع کردم.

چه چیزی شما را به بدن سازی علاقه مند می کند؟

من به خاطر آقای یزدان راد به بدن سازی علاقه مند شدم. او یکی از بالاترین ورزشکاران پرورش اندام در ایران است و من از دیدن کارهای او بسیار خوشحالم. او همچنین از تحصیلات بالایی برخوردار است و روان صحبت می کند. الگوی من در پرورش اندام آقای راد است و من از بزرگانم یاد گرفتم و اولین مربی من یزدان راد بود و وقتی او را دیدم خیلی تغییر کردم و مربی بعدی ام آقای شیردل بود که خیلی به من کمک کرد و باعث ترس ما نشد.

45

در صورت امکان ، می توانید در مورد عناوین و قهرمانی های کسب شده صحبت کنید و از این طریق با چه مشکلاتی روبرو هستید؟

اولین قهرمانی من در سال 78 اتفاق افتاد. این مسابقه در باشگاه شهید چمران که مربوط به باشگاه ملی است برگزار شد. در آن زمان هیچ انجمن بدن سازی وجود نداشت و بدن سازی بخشی از وزنه برداری بود. راد به من گفت شما از نظر جسمی خوب هستید و می توانید رقابت کنید و در سال 1978 اولین قهرمانی خود را در رشته بدن سازی بدست آوردم. من از سال 1980 تا 1990 در مسابقات ملی شرکت کردم. از سال 1986 ، همزمان با انتخابات ملی فدرال ، این استقلال مستقل شد و سفر خود را به خارج آغاز کرد ، در حالی که قبل از آن ، همه مجبور بودند خودشان به خارج از کشور سفر کنند. انجام دادن. در سال 2017 در فدراسیون های مختلف شرکت کردم و کارت حرفه ای خود را گرفتم. من همچنین یک یا دو مسابقه حرفه ای برگزار می کنم تا بتوانم خودم را محک بزنم. در تورنمنت نیوزلند ، که از فاصله دور بسیار ناراحت بودم ، نهم شدم ، اما دو هفته بعد در فیجی شرکت کردم و پنجم شدم. امیدوارم روزی ورزش های بدن سازی سرنوشت فوتبال را رقم بزنند و از ورزشکاران ما در این زمینه حمایت شود و هزینه های صرف شده در فوتبال نیز در این زمینه هزینه شود. همه از ابتدا شروع کردند و ما سخت کار کردیم و با فقرا ساخت و ساز کردیم و من خدا را شکر می کنم که در عوض توانستیم به همه آنها برسیم.

رئیس فدراسیون پرورش اندام نیز انتخاب شد. شما به عنوان یک قهرمان بدن سازی از او چه می خواهید؟

بله ، آقای نصیرزاده مسئولیت ریاست فدراسیون بدن سازی را بر عهده گرفت. درخواست من این بود که او کوچکترین مشکلی را که هیچ کس نمی بیند ببیند و نظم و انضباط بهتری وجود دارد. بودن. کیفیت مسابقات بسیار مهم است. رئیس فدراسیون باید درد ورزشکاران را درک کند ، این در همه جای دنیا یکسان است و رئیس فدراسیون پرورش اندام نیوزیلند یک ورزشکار و قهرمان است و از نقاط قوت و ضعف شغل آگاه است و به طور کلی امیدوارم اتفاقات بهتری برای ورزشکاران رخ دهد. 5/5

دکمه بازگشت به بالا