ورزشی

انتخابات فدراسیون ووشو، تافته جدا بافته؟

انتخابات فدراسیون ووشو در حالی ۱۳ تیر برگزار می‌شود که وزارت ورزش و جوانان برخلاف رویه اخیر خود سرپرستی را برای این فدراسیون تعیین نکرده است؛ موضوعی که قبل از شروع انتخابات، مورد نقد برخی نامزدهای ریاست این فدراسیون قرار گرفته است.

به گزارش اخبار ورزشی، طبق آخرین خبرها که از مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون ووشو وجود دارد، این انتخابات قرار است روز ۱۳ تیر ۱۴۰۳ با حضور کاندیداهای تایید شده برگزار شود تا رئیس این فدراسیون برای چهار سال آیند مشخص شود. البته مانند اغلب مجامع فدراسیون‌ها، این انتخابات نیز حاشیه‌هایی را پیش رو دارد.

یکی از موضوعات شائبه برانگیزی که درباره این مجمع وجود دارد، اعلام نشدن اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده است. طبق آخرین اخبار امیر صدیقی، عباس شیبک، مجتبی جانعلی، سید امیر نوری سادات و جعفر عرفانیان، پنج نامزدی بودند که برای حضور در این مجمع ثبت نام کردند اما تا کنون تایید صلاحیت یا تایید نشدن آن‌ها اعلام نشده است.

بحث دیگری که در رابطه با این انتخابات وجود دارد، طی نشدن روند مرسوم برگزاری مجامع انتخاباتی اخیر است. شائبه‌ای که منع قانونی ندارند، اما برخلاف روند مرسوم در دوره وزارت کیومرث هاشمی، وزیر ورزش است.

موضوع مهم تفاوت نحوه برگزاری انتخابات فدراسیون ووشو با سایر فدراسیون‌های ورزشی از جمله فدراسیون تنیس، دوومیدانی و … است. پس از آن که کیومرث هاشمی به وزارت ورزش رسید اعلام کرد که برای جلوگیری از هر گونه شائبه و رعایت عدالت و اصل بی‌طرفی، پیش از برگزاری مجامع انتخاباتی برای فدراسیون‌ها سرپرست تعیین می‌شود و سرپرست معرفی شده حق شرکت در انتخابات را ندارد. تا پیش از اتمام دوره ۴ ساله ریاست حمید عزیزی در فدراسیون تنیس، مجمع برگزار نشد و به مدت ۲۳ روز، سیدمهدی حجازی به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب شد تا انتخابات را برگزار کند. هم‌چنین درمورد فدراسیون دوومیدانی حسین مطیعی سرپرست فدراسیون شد و در حکم ابلاغی وی آمده بود که حق شرکت در انتخابات را ندارد. 

در رابطه با فدراسیون ووشو اما اتفاقات به شکل دیگری رقم خورده است؛ در حالی که ۲ روز تا برگزاری انتخابات باقی مانده، امیر صدیقی که به عنوان یکی از نامزدهای انتخاباتی ثبت نام کرده است، کماکان در مسند ریاست قرار دارد و برای این فدراسیون سرپرستی تعیین نشده است، مساله‌ای که صدای اعتراض سایر نامزدهای انتخاباتی این فدراسیون را بلند کرده و مشخص نیست به چه علت همانند سایر فدراسیون‌ها درباره آن تصمیم‌گیری نشده است؟!

انتخابات دور گذشته این فدراسیون در تاریخ ۱۵ تیر ۱۳۹۹ برگزار و امیر صدیقی به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. هرچند ریاست صدیقی باید ۱۵ تیر به پایان برسد، اما وزارت ورزش تصمیم دارد ۱۳ تیر ۱۴۰۳ یعنی دو روز زودتر مجمع انتخاباتی این فدراسیون را برگزار کند.

هر چند فدراسیون ووشو در دوره امیر صدیقی به نتایج قابل قبولی در بازی‌های آسیایی و هم‌چنین مسابقات بریکس در روسیه دست یافت و هم‌چنین برای اولین بار میزبانی یک رویداد بین‌المللی مثل مسابقات قهرمانی آسیا کوراش را برگزار کرده است، اما این سوال وجود دارد که چرا انتخابات این فدراسیون همانند سایر فدراسیون‌ها با انتخاب سرپرست برگزار نمی‌شود؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا