ورزشی

انتخابات کمیسیون ورزشکاران «مهندسی» شد/ آقایان به هدفشان نمی‌رسند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

آرش میراسماعیلی در گفتگو با خبرنگار آنلاین به انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک اشاره کرد و گفت: از دو منظر درباره این انتخابات و اتفاقات رخ داده صحبت خواهم کرد. ابتدا به عنوان رئیس فدراسیون جودو باید از حقوق ورزشکاران خودم که از شرکت در انتخابات کمیسیون منع شده اند دفاع کنم. و دوم اینکه از دید یک قهرمان و یک نفر حاضر در کمیسیون.

رئیس فدراسیون جودو ادامه داد: آخرین روز مهلت شرکت در انتخاب کمیسیون است که با من تماس گرفتند و از من خواستند در انتخابی جودوکاران نیز شرکت کنم. این حادثه به من شک می کند. اما جودوکاران با این مهلت کوتاه نمی توانند در انتخابات شرکت کنند.

وی ادامه داد: از آقای هادی ساعی از اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک خواستم این موضوع را در هیات اجرایی مطرح کند که همکارانش به ایشان گفته بودند چون جودو تعلیق شده بود، ورزشکاران این رشته نمی توانند شرکت کنند. انتخابات، و خود میرا اسماعیلی است!

آرش میراسماعیلی ادامه داد: متاسفم چون این گفته شده است. آقایان باید پاسخگوی رفتارشان باشند. اگر همچین چیزی گفته میشه برای اونی که میگه من خبر دارم توضیح بدن؟ باید بگویند چرا فدراسیون جودو ممنوع است؟

رئیس فدراسیون جودو ادامه داد: قبل از این اظهار نظر نمی دانستم که هم از خارجی ها و هم از داخلی ها محروم هستیم. همه می‌دانند که ما دو سال و نیم است که به خاطر دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های کشورمان تعلیق شده‌ایم، اما نمی‌دانیم از درون از چه چیزی محرومیم؟!

میراسماعیلی تاکید کرد: اگر حکمی هست، آقایان بیایند و بگویند چرا جودو ممنوع است. آیا به این دلیل است که آرا و تصمیمات جامعه جهانی ما محروم است؟ یا دلیل دیگری دارد؟

وی گفت: امیدوارم شما پاسخگوی رفتار آنها باشید. من کسی نیستم که بخواهم این مشکل را از بیرون و جامعه جهانی پیگیری کنم، اما حتما از داخل و مسئولان ارشد کشور پیگیری خواهم کرد و به مقام معظم رهبری نامه می نویسم و ​​پیگیری می کنم. . چرا ورزشکاران جودو باید غیبت کنند؟ ورزشکاران در انتخابات رد صلاحیت شده اند. این دوستان باید صادقانه به این سوال پاسخ دهند که مشکلشان از بنده است یا از سیستم.

میراسماعیلی تاکید کرد: ما پرچمدار مبارزه هستیم که همه می بینند سیلی خوردیم. اما در قلب من این نوع رفتار اشتباه است. مقامات محلی کجا از ما حمایت می کنند؟ زمانی که دبیر و خزانه دار فدراسیون جودو برای گرفتن 50 درصد باقی مانده بودجه جودو به کمیته المپیک رفتند، به آنها گفتند تعلیق شدی، چرا باید بودجه ات را بدهیم. این مایه تاسف است و من شکست نمی خورم و پیگیری نمی کنم. نمی دانم با این رفتار چه بگویم.

عضو سابق کمیسیون ورزشکاران ادامه داد: اتفاقی که در کمیسیون ورزشکاران کمیته المپیک افتاد اتفاق خوبی نبود و در گذشته نیز تکرار شده است. این آقایان از قبل به دنبال اختلاف بین ورزشکاران هستند.

وی ادامه می دهد: خودشان این اختلاف را ایجاد کردند. قبلاً چندین بار به من گفته اند که کمیسیون را منحل کن. من همکاری نکردم و درخواست آنها را نپذیرفتم. آقای ساعی یکی از قهرمانان پرافتخار ورزش ایران است و همه باید پشت سر هم قهرمان باشیم. شاید اتفاقات چند روز اخیر خوب نباشد اما قهرمان محبوب باید به فکر ورزش باشد و عاقلانه تصمیم بگیرد.

میراسماعیلی ادامه داد: سال هاست که سیاستمداران بر این ورزش حکومت کرده اند، با اختلاف نظرها و تفکرات سیاسی و کارهایی که انجام می دهند سعی می کنند ما را از هم جدا کنند، اگر بگذارند این 20 نفر دور هم بنشینند و افرادی را که می خواهند برای راهپیمایی انتخاب کنند، اتفاق خوبی خواهد افتاد. قطعاً اتفاق می افتد، اما متأسفانه آقایان با مداخله مستقیم اوضاع را به نفع خود تغییر دادند.

رئیس فدراسیون جودو ادامه داد: 9 ورزشکار در انتخابات داخلی کمیسیون حضور نداشتند. این نشانه تفاوتی است که گفتم. در این شرایط کمیسیون ورزشکاران در آینده با مشکل مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: ورزشکاران از رفتاری که پس از انتخابات کمیته ملی المپیک رخ داد دلسرد شده اند. اما کمیسیون ورزشکاران کمیسیون اصلی کمیته بین المللی المپیک است و در مجامع بین المللی از اهمیت و احترام بالایی برخوردار است. نهادهای بین المللی برای این کمیسیون ارزش قائل هستند و به آن احترام می گذارند، اما در داخل چطور؟

میر اسماعیلی تاکید کرد: آقایان بفرمایید کدام مصوبات این کمیسیون اجرا شده و چه کاری برای این کمیسیون به انتخاب ورزشکاران انجام شده است؟ تصمیم این کمیسیون فقط یک شعار است و با اینکه آقایان از مصوبه و جزئیات آن مطلع بودند، هیچ اقدامی نکردند.

بازیکن سابق تیم ملی جودوی ایران افزود: این رفتار تا انتخابات کمیته است و پس از آن این کمیسیون به فراموشی سپرده می شود. ورزشکاران نیز فراموش خواهند شد. ورزشکارانی که در فصل قبل شرکت کردند از اتفاقاتی که در حال رخ دادن بود آگاه بودند.

میراسماعیلی ادامه داد: اینکه ورزشکاران و قهرمانان بخواهند رویارویی با هم داشته باشند کار خوبی نیست اما انتظار داریم ورزشکاران و قهرمانان این ورزش فکری بکنند و دست این آقایان را از دخالت هایی که می کنند کوتاه کنند.

رئیس فدراسیون جودو ادامه داد: تلاش برای برگزاری انتخابات کمیسیون ورزشکاران با این عجله بسیار عجله دارد. معلوم است که واقعاً دنبال مهندسی هستند. چرا باید قهرمانان رشته و مدال آور به ویژه کشتی گیران ما از عضویت در این کمیسیون منع شوند؟ چرا ورزشکاران جودو باید محروم شوند؟ چرا این را اجاره نمی کنیم؟ اگر به دنبال دموکراسی هستیم و نمی خواهیم انتخابات را مهندسی کنیم، چرا این ورزشکاران اجازه شرکت در آن را ندارند؟

آرش میراسماعیلی ادامه داد: البته می دانم که این آقایان به نیت خود نمی رسند. به عنوان یک ورزشکار که بعد از 42 سال سرپرست وزارت ورزش می شود، خواسته و انتظار ما این است که در کمیته ملی المپیک این اتفاق بیفتد و یک ورزشکار در راس امور قرار بگیرد. فردی که سیاسی نمی اندیشد و اهداف و مقاصد سیاسی را دنبال نمی کند و اهل ورزش و ورزش است.

رئیس فدراسیون جودو گفت: کمیته بین المللی المپیک نهادی است که در دنیای ورزش از جایگاه بالایی برخوردار است و ورزشکاران آن را دنبال می کنند. امیدوارم این موضوع در مورد ورزش ایران هم صدق کند.

آرش میراسماعیلی در پایان با اشاره به اتفاقات اخیر تاکید می کند: این آقایان باید پاسخگوی صحبت های خود و تصمیماتی که برای کمیسیون ورزش کرده اند باشند. طی چند روز آینده این موضوع را طی نامه ای رسمی به مقام معظم رهبری تقدیم خواهم کرد.

دکمه بازگشت به بالا