ورزشی

انتشار نامه جنجالی کار پرسپولیس بود

آفتاب‌‌نیوز :

 روز گذشته بود که یکی از خبرگزاری‌ها نامه‌ای مبنی بر شکایت علیرضا خانی، عضو هیئت مدیره استقلال از علی خطیر و فرشید سمیعی را منتشر کرد مبنی بر اینکه این دو مدیر باشگاه، امضا و اثر انگشت او را در یک برگه قرارداد جعل کرده‌اند.

موضوعی که با واکنش باشگاه استقلال نیز همراه شد و آبی‌ها بیانیه‌ای را در این خصوص منتشر کردند. فرشید سمیعی که مهمان تلفنی برنامه شب‌های فوتبالی بود، در این خصوص گفت: در آخرین روزنامه رسمی ثبت شده باشگاه استقلال آمده است که امضا‌های مجاز باشگاه استقلال، یک امضا ثابت از طرف مدیرعامل و یک امضا از طرف یکی از اعضای هیئت مدیره است. فرقی هم نمی‌کند که آن شخص چه کسی باشد. یک زمانی آقای مومنی امضا می‌کرد و یک زمانی آقای مظلومی و افضلی و کریمی یا دیگر اعضای هیئت مدیره. وقتی آقای خانی حضور نداشته‌اند، هم من می‌توانستم امضا کنم هم آقای افضلی یا آقای حیدرزاده. در واقع هر عضو دیگری در هیئت مدیره این توانایی را داشت که امضا کند.

سمیعی در پاسخ به این سوال که چرا خانی از او و خطیر شکایت کرده، با خنده پاسخ داد: شما چرا امشب سوالایی که باید دیگران پاسخ بدهند را از من می‌پرسید؟ به هر حال ایشان شکایت کرده‌اند و در دادگاه بررسی می‌شود. اینکه ایشان می‌گوید به جایش امضا شده، جایگاه حقیقی و ثابتی نداشته‌اند. امضای اول ثابت است نه امضای دوم. امضای دوم سیار است و هر عضو هیئت مدیره می‌تواند به جای دیگری امضا کند.

او در مورد اینکه خطیر مدعی بود این نامه‌ها از سوی باشگاه دیگری (پرسپولیس) منتشر شده، پاسخ داد: به هر حال وقتی نامه‌ای منتشر می‌شود، خودتان بهتر از من می‌دانید که نهاد‌های مختلفی بررسی می‌کنند تا ببینند این نامه از کجا آمده و کانال و خبرگزاری که این خبر را منتشر کرده‌اند، احضار می‌شوند. سپس جمع بندی شد و همه این‌ها به همان نقطه‌ای رسید که آقای خطیر گفتند. قطعا آن نهاد‌ها در دادگاه احضار می‌شوند و توضیحات خود را ارائه می‌کنند.

سمیعی در ادامه گفت: اثر انگشت هم اصلا امکان جعل ندارد. در آن‌جا امضای آقای خانی نیست. اسم من صراحتا قید شده است که امضا کرده‌ام. امضا و اثر انگشت هر دو متعلق به بنده است و در تصاویر کاملا مشخص است. اثر انگشت که امکان جعل ندارد. امضا و اثر انگشت در بخش متمم قرارداد، به نام بنده است، چون آقای خانی حضور نداشتند قرار بر این شد که بنده امضا کنم.

وی در پایان گفت: دو مقام رسمی فدراسیون فوتبال طبق نامه‌هایی که موجود است، صراحتا و قاطعانه، باشگاه استقلال را به جعل سند متهم کرده‌اند. یا این دو مقام، اتهام را ثابت می‌کنند یا اگر نکردند، باشگاه استقلال می‌تواند اعادهٔ حیثیت کند و آن‌ها را به اتهام تهمت، افترا و نشر اکاذیب تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

لازم به ذکر است که در پایان دیدار با نساجی، علی خطیر درخصوص انتشار نامه ممبینی و استفاده از سربرگ فدراسیون گفته بود: پس از دربی و فشار‌هایی که از طرف باشگاه پرسپولیس آغاز شد، چنین نامه‌ای منتشر می‌شود و از طرف عوامل باشگاه پرسپولیس این اتفاق افتاده است. اینکه چگونه این نامه به دست عوامل باشگاه پرسپولیس رسیده، خودش جای سوال دارد. من متأسفم که به صورت هدفمند این نامه را منتشر کرده‌اند. کل خبرگزاری‌هایی که این نامه را پخش کرده‌اند، چک کرده‌ایم و خودشان کاملا به صورت واضح گفته‌اند از طرف یکی از عوامل مهم باشگاه پرسپولیس این نامه را دریافت کرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا