اقتصادی

انتقاد نماینده ایران در سازمان ملل از تضعیف اعتبار سازمان منع سلاح‌های شیمیایی

طبق اخبار اینترنتی ، مجید تخت روانجی ، سفیر و نماینده دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در سخنرانی روز پنجشنبه خود در شورای امنیت در مورد سلاح های شیمیایی در سوریه ، گفت كه برخی از كشورها از كنوانسیون سلاح های شیمیایی سو mis استفاده كرده اند. و بهره برداری سیاسی آنها از سازمان سلاح های شیمیایی. وی پیشرفت اهداف ملی خود را یکی از چالش های چند جانبه گرایی عنوان کرد و گفت: “متأسفانه این رفتارها به طور جدی توافق را خدشه دار کرد و سازمان منع سلاح های شیمیایی با بحران مشروعیت و اعتماد روبرو شد و باعث ایجاد اختلاف بین کشورهای عضو شد. “

وی افزود: “این رویکرد چالش های خلع سلاح و منع گسترش سلاح های هسته ای مانند عدم رعایت کشورهای سلاح هسته ای به تعهدات خود تحت پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای ، هشدار درباره مسابقه تسلیحات هسته ای جدید و نوسازی این مسئله را تشدید می کند. ” سلاح “

تخت روانچی با انتقاد از مبانی فنی و حقوقی تصمیم اخیر صادر شده توسط کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی در سوریه و همچنین اهداف سیاسی کشورهای غربی در این زمینه ، این تصمیم را مغرضانه توصیف کرد با مفاد کنوانسیون مغایرت دارد و از اصول بی طرفی و فعالیت حرفه ای در سازمان منع سلاح های شیمیایی مشهود است. این تأثیرات منفی بر خلع سلاح و منع گسترش سلاح های هسته ای در شرایط آشفته بین المللی فعلی خواهد داشت.

نماینده کشورمان با اشاره به اینکه ایران بزرگترین قربانی گسترش گسترده سلاح های شیمیایی در تاریخ معاصر است گفت: “ما بار دیگر استفاده از سلاح های شیمیایی توسط هر کسی ، در هر مکان و شرایط را با شدیدترین لحن ممکن محکوم می کنیم. از بیست و پنجمین سالگرد لازم الاجرا کردن کنوانسیون و ایجاد یک سازمان. با منع سلاح های شیمیایی ، ما خواستار تلاش های مشترک برای دستیابی به جهانی بودن توافق نامه هستیم ، از جمله با اجبار تعهد رژیم اسرائیل به توافق نامه ، که به دلیل عدم موفقیت آشکار ایالات متحده در اجرای تعهدات خود بر اساس توافق نامه ، هنوز محقق نشده است.

تخت روانچی بار دیگر خواستار اجرای کامل ، م effectiveثر و بدون تبعیض کنوانسیون سلاح های شیمیایی و حمایت از اقتدار سازمان منع سلاح های شیمیایی شد و آمادگی کشورمان را برای کمک اعلام کرد.

311311

دکمه بازگشت به بالا