اقتصادی

انتقال دانشجویی باید به اختیار وزارت بهداشت انجام شود

آفتاب نیوز:

“محمد جواد ظریف” که امروز در جلسه کمیته امنیت و امور خارجه مجلس حضور داشت ، با اشاره به تلاش های وزارت امور خارجه برای بازگرداندن ایرانیان سایر کشورها در زمینه شیوع کورونا ، اظهار داشت: این کشور به کشور کمک می کند. این کار ماست البته کار وزارت بهداشت حمایت از سلامت مردم است. این دو کار باید همزمان شوند.

وی ادامه داد: وقتی می خواستیم دانشجویان و ساکنان ایرانی ساکن ووهان را به کشور برگردانیم ، وزارت بهداشت به آنها کمک کرد و آنها را به مدت 14 روز در قرنطینه نگه داشت. همه ستایش به خدا ، هیچ کس بیمار نیست.

ظریف: انتقال دانشجویان باید به اختیار وزارت بهداشت انجام شود

ما کامیون های ایرانی نداریم که پشت مرز گیر کرده باشند

رئیس این سرویس دیپلماتیک گفت: وظیفه طبیعی وزارت امور خارجه کمک به ایرانیانی است که در کشورهای مختلف تأخیر پرواز را تجربه کرده اند. وی گفت: “ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد.” در بسیاری از مکان ها پرواز وجود ندارد و ما در این زمینه به کمک نیاز داریم. در بعضی جاها کشورها نگرانی هایی دارند.

به گفته ظریف ، یکی از کارهایی که وزارت امور خارجه در دو ماه گذشته انجام داده ، جلوگیری از عبور رانندگان و کامیون های ایرانی از مرز است و امروز می توان گفت که این مشکل بطور اساسی حل شده و تقریباً کامیون شده است. ما هیچ ایرانی گیر نداریم. البته هر روز مشکلات جدیدی بوجود می آید و ما آنها را برطرف می کنیم.

انتقال دانشجویی باید مطابق با وزارت بهداشت انجام شود

وی گفت: ملاحظات فعلی باید مطابق با ملاحظات بهداشتی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد که ما در این زمینه هماهنگی خواهیم کرد. ما به ایرانیان خارج از کشور یا دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند می خواهیم این موضوع را بدانند و بدانند که ما در مورد آن فکر می کنیم.

وزیر امور خارجه افزود: والدین این افراد باید بدانند که ما به دانش آموزان اهمیت می دهیم ، اما با تمام توجه باید این کار را انجام دهیم تا خسارت ناچیزی ایجاد شود تا ویروس جدید به ایران منتقل شود.

برای مبارزه با کرونا باید وزارت بهداشت و ستاد ملی تصمیمات نهایی اتخاذ کنند

ظریف در مورد تهیه پروتکل وزارت بهداشت برای بازگشت دانشجویان و دانشجویان ایرانی به خارج از کشور گفت: وزارت بهداشت پروتکل را تهیه و معرفی کرده است. در این حالت ، ما به صورت موردی با وزارت بهداشت هماهنگ خواهیم کرد. نظرات در مورد یک کشور ممکن است متفاوت باشد ، اما ما

وی اضافه کرد: “دو وزارتخانه همه کارها را انجام نداده اند و یک وزارتخانه آن را انجام نداده است. هر وزارتخانه وظیفه خود را انجام داده است. در پایان باید تصمیم های وزارت بهداشت و ستاد ملی برای مبارزه با کورونا گرفته شود.
رئیس سرویس دیپلماتیک در ادامه با بیان حضور خود در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: “در جلسه امروز روابط بین الملل و کرون در این جلسه مورد بحث قرار می گیرد.” این موضوع امروزه مورد توجه ویژه ای است و متفکران و كشورهای مختلف در حال برنامه ریزی برای تأثیرگذاری بر سیستم جهانی هستند.
ظریف با اشاره به رویکرد آمریکا در مورد گسترش تاج ویروس چینی ، گفت: “یکی از دلایلی که آمریکا خیلی سخت روی چین است ، اصرار دارد که ویروس Corona به نام ویروس Vuhan است ، زیرا این امر نقش خود و متحدانش را در معادله بین المللی آتی تقویت کرده است.” و از شکل گیری معادلات جدید بین المللی جلوگیری می کند.
وی گفت: “البته هنوز کسی به نتیجه نرسیده است.” همکاران ما در وزارت امور خارجه نیز در این مورد فکر می کنند. این باید دوست ما در مجلس باشد که در مورد آن فکر می کند.
ظریف با اشاره به تحولات منطقه به ویژه در عراق ، یمن ، سوریه و افغانستان اظهار داشت: در این جلسه مورد بحث قرار گرفت که ارگان جمهوری اسلامی اعم از وزارت امور خارجه ، وزارت اطلاعات یا شرکای ما ، برنامه نیروی زمینی جمهوری اسلامی چیست؟ کمک به این مناطق و برقراری ثبات و همگرایی و همچنین مبارزه با تروریسم به ویژه در سوریه و عراق که امیدوارم این کشور به نفع آن باشد.

دکمه بازگشت به بالا