فعالان کسب و کار

انواع ورق استیل 304 و کاربرد آنها

انواع ورق استیل 304 و کاربرد آنها

شاید نام ورق فولادی 304 را شنیده باشید! فولاد 304 نوعی فولاد ضد زنگ است که به فولاد ضد زنگ غیر آستنیتی معروف است. این نوع فولاد خواص بسیار خوبی دارد و به همین دلیل در بسیاری از صنایع قابل استفاده است. محتوای کروم و آلیاژ نیکل این فولادها نسبت به سایر فولادها برتری دارد. مشاهده اطلاعات لازم در مورد پروفیل های فلزی شامل قیمت و مشخصات ورق استیل، قیمت ورق mo40، قیمت ورق رنگ، مشخصات و قیمت ورق گالوانیزه و … . با مهفا همراه باشید.

ورق استیل 304 چند نوع است؟

این نوع تبلت در اشکال مختلف موجود است. با توجه به سختی، به شرح زیر تقسیم می شود:

ورق استیل 304 روشن

این نوع ورق معمولا یکی از پرمصرف ترین ورق های فولادی 304 است که با فرآیند پولیش ظاهری براق و شفاف پیدا می کند. از آنجایی که ورق فولادی جلا داده شده ظاهر خوبی دارد، معمولاً در کاربردهایی که ظاهر یک مسئله مهم است استفاده می شود. این نوع ورق قیمت نسبتا بالایی دارد.

ورق استیل مات 304

همانطور که از نام این نوع صفحه مشخص است، بوم استیل مات شفاف نیست. اما در عوض دارای ویژگی هایی مانند استحکام بالا و مقاومت در برابر خوردگی است. به طور کلی توصیه می شود از این نوع صفحه برای برنامه هایی استفاده کنید که ظاهر اثر هنری مهم نیست. البته این نکته را در نظر داشته باشید که ورق استیل مات 304 ارزان است.

ورق استنلس استیل 304

ورق صاف استنلس استیل 304 نوعی ورق است که روی سطح آن دارای لکه است و به همین دلیل کثیفی و چربی به راحتی قابل مشاهده نیست. ورق استیل 304 برای کاربردهایی مانند ساخت ساعت و جواهرات استفاده می شود.

انواع ورق استیل 304 و کاربرد آنها
انواع ورق استیل 304 و کاربرد آنها

مشخصات صفحات فولادی 304

دانستن خواص ورق استیل 304 به شما کمک می کند تا تمامی خواص این نوع ورق استیل را بشناسید و انتخاب بهتری داشته باشید. ورق فولادی 304 جوش پذیری عالی دارد و همچنین بسیار انعطاف پذیر است. این فولاد حاوی 8 تا 10.5 درصد نیکل و 18 تا 20 درصد کروم است. ترکیب شیمیایی صفحه فولادی 304 علاوه بر کروم و نیکل، شامل آلیاژهایی مانند کربن، سیلیکون و منگنز است.

خواص مغناطیسی

به طور کلی دو دسته فولاد ضد زنگ و استنلس استیل وجود دارد که معمولاً فولاد ضد زنگ در دسته فولاد ضد زنگ 304 قرار می گیرد و جذب آهنربا نمی شود. البته سری 400 نوع مغناطیسی این فولاد است و سری 200 و 300 به فولادهای غیر مغناطیسی معروف هستند.

مقاومت در برابر خوردگی

ورق فولادی 304 را می توان در محیط های سخت استفاده کرد. از این نوع ورق در کارخانه های مواد غذایی و خطوط تولید مواد غذایی استفاده می شود.

مقاومت در برابر حرارت

ورق فولادی 304 مقاومت حرارتی بالایی دارد. بدیهی است که این نوع صفحه در محدوده دمایی 425-860 درجه سانتیگراد قابل استفاده نمی باشد. ورق فولادی 304 را می توان در کاربردهایی مانند ساخت و ساز استفاده کرد.

حرارت درمانی

درجه 304 معمولاً عملیات حرارتی نمی شود. این فولاد می تواند بین 1010 تا 1120 درجه گرم شود. البته باید بلافاصله خنک شود.

قابلیت جوشکاری

این نوع فولاد قابلیت جوشکاری دارد. برای اینکه عملیات جوشکاری در این نوع فولاد بهتر عمل کند. درمان ورق مورد نیاز است. در واقع عملیات جوشکاری معمولا بر روی قطعات فولادی 304 با ضخامت بالا انجام می شود. در بسیاری از موارد که نیاز به جوش عمیق است، می توان از فولاد 304 321 به جای فولاد استفاده کرد.

ورق 304 نوعی ورق است که کاربردهای زیادی دارد. می توان از آن در بسیاری از کاربردها مانند ساخت قاشق و چنگال، بخاری، ظروف انتقال مواد شیمیایی و غیره استفاده کرد. این نوع فلز دارای خواصی مانند مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر اسید، قابلیت تمیز کنندگی و … می باشد. این را هم اضافه کنیم که انواع مختلفی از فولاد 304 وجود دارد که می توانید با توجه به پروژه خود انتخاب کنید.

دکمه بازگشت به بالا