فعالان کسب و کار

اهمیت خرید سنباده های رولی برای صنایع

سنباده نواری چیست و چه کاربردی دارد؟

به نقل از youtube.com سنباده نواری (سمباده نواری) یا abrasive belt تولید گردیدند تا قطعات با سرعت بالاتری پلیسه گیری و یا پرداخت کاری گردند، سنباده های نواری نقش بسیار پراهمیتی را در صنایع گوناگون بخصوص قطعه سازی دارند،صنایع گسترده ای با این محصول سرو کار دارند که از آن جمله می توان به صنعت قطعه سازی خودرو،شیرآلات بهداشتی ،دستگیره و یراق آلات ، قطعات آلومینیومی و … اشاره کرد.

خرید سنباده رولی: این محصولات تا حد زیادی جایگزین سنگ های ساینده کارگاهی شده اند،سطح تماس زیاد،رنج کامل دانه بندی،تنوع در ذرات همگی از جمله ویژگی های این محصولات هستند.

سنباده نواری چیست؟

به خانواده ای از محصولات ای گفته میشود که به شکل کمربند یا تسمه دو سر آن های به هم چسبانده شده است،ابعاد در  این محصول بسیار حائز اهمیت است و غالبا طبق سفارش مشتری تولید وعرضه میگردد.

جنس این محصول:

ذرات سنباده های نواری : معمولا از ذرات اکسید آلومینیوم،سیلیکون کارباید،زیرکونیوم و سرامیک برای تولید این محصولات استفاده می شود.

جنس پارچه:معمولا سنباده های نواری با انواع پارچه ها تولید و عرضه میگردند،پارچه های بسیار منعطف(JF)،پارچه های منعطف(J)،پارچه های کتان(X)،پارچه های پلی استر(Y)

پارچه های بسیار منعطف(JF): این دسته از محصولات بسیار منعطف  بوده و  قطعات فرم دار و یا قطعات شیار دار همچون شاخک های چنگال،دستگیره های در و … استفاده می شود.

پارچه منعطف(J): این محصولات پر مصرف ترین نوع پارچه در تولید سنباده های نواری است و رنج گرید 60-1200 را شامل میشود.

پارچه (X) : از این محصولات در مواقع خاص در تولید این محصول استفاده می گردد معمولا در مواقعی که با پارچه J دچار پارگی میشوند از این نوع محصول استفاده می گردد.

پارچه (Y): این محصولات از پارچه بسیار مستحکم،غیر قابل انعطاف و ضد آب ساخته شده اند و نسبت به دیگر محصولات از قیمت بالاتری برخوردار است و اکثرا در براده برداری خشن و پلیسه گیری استفاده می شود.

انواع سنباده آهن |انواع سنباده نواری

از چه نوعی باید استفاده کنیم؟

برای اینکه از سمباده نواری مناسبی استفاده کنیم باید جنس قطعه کار(استیل،استنلس استیل،فولاد های سخت کاری شده،آلومینیوم،برنج،سرب،تیتانیوم،چوب ،شیشه و …) را بدانیم.

از زبری سطح و کیفیت سطح مورد نظر آگاهی کامل داشته باشیم تا بتوانیم سمباده نواری مناسب طبق توضیحات بالا داشته باشیم.

عوامل موثر در قیمت این محصول :

تولید در سایزهای گوناگون

با توجه به اینکه هریک از سازندگان دستگاه های سنباده زنی ابعاد را برای تسمه نواری در نظر گرفته اند منجر به آن شده است که این محصول گسترده ترین محصول  از لحاظ سایز و ابعاد در میان خانواده این گروه از محصول باشد،تولید این محصول طبق سفارش مشتری انجام میگردد.

7 مرحله تولید تسمه سنباده:

در زمان خرید تسمه سنباده به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

L × H – 1 –  2 – 3

به طور مثال←3500×150 – ALO – J – P100

دامنه کاربرد تسمه سنباده

دامنه کاربرد بسیار گسترده است که شامل استفاده بر روی فلزات آهنی و غیر آهنی(برنج،مس..)،چوب، چرم، استیل ضد زنگ، استیل نرم، چدن، آلومینیم،تیتانیم، آلیاژهای متخلخل، مواد پلاستیکی و سنگ مرمر و شیشه و کریستال و سطوح سخت و منحنی دار و غیره … می شود که بصورت تسمه ای، چتری،دیسکی،  فیبری، پشت چسب دار، پشت کرکی، پوساب،  رولی و غیره… تولید میشود. به لحاظ تنوع اندازه و دانه بندی و همچنین نوع سنباده و قابلیت نصب بر روی دستگاه های ثابت و سیار جهت براده برداری، پلیسه گیری و پرداخت های بسیار عالی بر روی انواع اجسام در ابعاد و اشکال گوناگون مناسب می باشد.

کاربرد سنباده نواری در هوافضا

سنباده نواری در صنایع هوافضا کاربرد بسیاری دارد از جمله این کاربرد ها برای ساییدن(سایش) ابزار های آلومینیوم و فولاد استفاده می شود.

شایان ذکر است که این مجموعه اولین و تنها تولید کننده سنباده نواری از عرض 5 تا 2600 میلیمتر میباشد.

بهترین تولید کننده سنباده نواری می باشد

بهترست بگیم چرا خرید از توسکا ؟

توسکا سابقه ی چند ساله و چندین ساله توی زمینه سنباده داره و از بهترین مواد اولیه جهت تولید انواع این نوع محصول استفاده میکنه.

چسباندن سنباده نواری

برای چسباندن باید به ۱۰ نکته توجه نماییم،زمانی دو سر محصول به هم چسبانده میشوند یا اتصال میخورند که میخواهیم به شکل تسمه حول محور یک الکتروموتور و یک فولی هرزگرد دوران کند و عملیات سنباده زنی بوسیله تسمه سمباده انجام شود،بنابراین باید موارد زیر را به دقت مورد بررسی قرار دهیم: ۱-جنس دانه های سنباده نواری : اکسیدآلومینیوم،زیرکونیوم،سرامیک،سیلیکون ۲-زبری یا نرمی دانه:گرید

۳-جنس بکینگ:کاغذ،پارچه و یا پلی استر بودن بکینگ سنباده تاثیر مستقیم بر نوع فرایند چسباندن و اتصال دارد.

۴-طول و عرض:عرض زیاد در سنباده نوادی منجر به افزایش سطح تماس با قطعه کار شده و در نتیجه فشار وارد شده به محل اتصال بسیار بالا میرود،از طرفی اگر عرض بسیار کم باشد سطح بسیار کمی برای نگه داشتن لبه ها وجود دارد.

۵-جنس قطعه ای که سنباده  باید آنرا سنباده زنی کند.

۶-:باید در هنگام استفاده از سنباده نواری نکات ایمنی را کاملا رعایت کرد،حرکت باید داخل یک محفظه باشد تا در هنگام پارگی سنباده از برخورد با سر و صورت اپراتور جلوگیری نماییم.

۷-انتخاب مناسب:برخی از برندها به علت بکینگ نازک یا ضعیف خود و همچنین ریزش دانه سنباده خود امکان تبدیل شدن به سنباده نواری  را ندارند.

۸-زاویه برش دو سر سنباده نواری

۹-نوار اتصال دهنده : نواری است از جنس پی وی سی و در ۴ رنگ سفید،قرمز،سبز و آبی به فروش میرود، هرکدام از این نوارها کاربردهای متفاوتی دارند.

۱۰-چسب اتصال دهنده سنباده نواری : این چسب یک چسب دو جزئی است که در چسباندن سنباده نواری مورد استفاده قرار میگیرد،از ویژگی های این چسب مقاومت بالا نسبت به کشش و حرارت و همچنین انعطاف‌پذیری آن در حین گردش است.

روش های نگهداری از سنباده نواری

یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام کار با سنباده های نواری باید به آن توجه داشته باشید این است که چطور بتوانید پس از تهیه خرید آن ها، از آن ها نگهداری کنید! در ادامه به شما آموزش می دهیم که چطور می توانید به بهترین شکل از سنباده های نواری نگهداری کنید. 

نصب نوار ها درون همواره یکی از مشکلات اصلی افرادی است که در حال استفاده از آن هستند، اگر شما نیز به سختی می توانید نوار را درون سنباده نواری قرار دهید در این قسمت با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل تری در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

برای آن که بتوانید نوار را به درستی درون سنباده قرار دهید در ابتدا باید به این موضوع توجه کنید که درون هر دستگاه عموما فلشی قرار دارد که با از سوی شرکت تولید برای شما در جهت نصب درست نوار، مشخص شده است. سعی کنید مطابق فلش، نوار را به درستی درون سنباده قرار دهید.

این موضوع تنها برای سنباده های نواری است اما در خصوص سایر سنباده های دیگر باید بدانید که تنها کاری که لازم است انجام دهید، این است که نوار را در مرکز غلتک دستگاه قرار دهید. برای این کار ابتدا باید سنباده را روشن نموده و در بالا نگه دارید. در این صورت که سنباده را به بالا نگه داشته اید به خوبی می توانید شاهد انحراف نوار به خارج رولرها یا هوزینگ شوید! حال فرصت آن رسیده است تا جای مشخص نوار را بر روی دستگاه در حالتی که دستگاه روشن است، مشخص کنید.

البته پس از نصب نوار ممکن است دستگاه به خوبی کار نکند که در این صورت نیز باید مجدد محل نصب نوار را تنظیم کنید. نکته قابل توجه ای که در این بخش وجود دارد، این است که اگر دستگاه شما از قابلیت نصب خودکار برخوردار باشد، دیگر نیازی به انجام این مراحل نیست

منبع : padenatrading

دکمه بازگشت به بالا