ورزشی

اولویت‌های کمیسیون ورزشکاران از زبان رئیس جدید

طبق گزارشات شفافهادی ساعی ابراز امیدواری کرد که شرایط برگزاری جلسه کمیسیون ورزشکاران و شروع دوره جدید این کمیسیون در اسرع وقت کامل شود. “خوشبختانه پس از یک استراحت طولانی ، انتخاب کمیسیون ورزشکاران برگزار شد و ترکیب آن برای سال آینده مشخص شد.” . البته جمله من به عنوان رئیس جدید منتشر نشده است. امیدوارم به زودی این اتفاق بیفتد و دبیر کمیسیون مشخص شود تا بتوانیم شروع به کار کنیم.

وی با تأکید بر اینکه طبق آیین نامه جدید کمیسیون ورزشکاران ، انتخاب دبیر این کمیسیون با تصمیم دبیرکل کمیته ملی المپیک انجام می شود ، خاطرنشان کرد: آیین نامه این حق را به دبیر کمیته داده است. من بحث نمی کنم درست یا غلط باشد ، فقط امیدوارم از کمیسیون ورزشکاران خواسته شود گزینه مورد نظر را انتخاب و تکمیل کنند. نتیجه این اقدام و تعاملاتی که صورت خواهد گرفت قطعاً مورد توجه کمیسیون و کمیته به طور کلی خواهد بود.

رئیس کمیسیون ورزشکاران تأکید کرد: هیچ محدودیتی در انتخاب دبیر این کمیسیون و شرایط آن وجود ندارد و تأکید کرد: فکر می کنم اگر دبیر کمیسیون ورزشکاران از بدنه کمیته ملی المپیک انتخاب شود ، نتایج بهتری خواهد گرفت. چنین دبیران ارتباط نزدیکی با افسران تصمیم گیرنده در کمیته دارند و قادرند صدای کمیسیون را بهتر و واضح تر برای آنها بیان کنند.

از ساعی که در دور اول انتخابات در کمیسیون ورزشکاران به عنوان نماینده رأی گیری کمیسیون معرفی شده بود ، از این سؤال پرسیده شد “آیا رئیس کمیسیون در ادامه حضور وی در شورای اجرایی دخالت خواهد کرد یا اینکه آیا حضور وی ادامه خواهد یافت یا خیر.” “و تا پایان دوره مقرر ادامه خواهد یافت؟” به طور مشخص.

وی گفت: من صدای مجمع را به عنوان نماینده کمیسیون دو و میدانی در سالن اجرائیه حضور یافتم. این رأی برای یک دوره چهار ساله است. بنابراین ، با وجود داشتن سمت منصور رئیس کمیسیون ، من تا پایان دوره چهار ساله خود عضو هیئت اجرایی خواهم بود.

عضو سابق تیم ملی تکواندو ایران افزود: فکر می کنم این مشکل نه تنها قابل اغماض نیست بلکه می تواند در پیگیری موضوعات مربوط به کمیسیون ورزشکاران توسط هیئت اجرایی نیز مؤثر باشد. البته اگر دوستان دیگری هم باشند ، وضعیت فرق نخواهد کرد و آنها تا رسیدن به نتایج قطعاً مشکلات آنها را جدی می گیرند. اما براساس رأی ، من رئیس کمیسیون و نماینده او در هیئت اجرایی هستم و تلاش من این است که از این دو مسئولیت همزمان استفاده کنم و به نفع کمیسیون و جامعه ورزش باشد.

رئیس کمیسیون ورزشکاران که یک سال است این کار را انجام می دهد ، درباره اولویت های دوره تصدی خود گفت: “شرایط ایجاد شده توسط ویروس کرونا برای حضور در تمرین و اردو ورزشکاران و بهبود آنها از اولویت های اصلی کار ما خواهد بود.” . بر این اساس ، ورزشکاران المپیک یا ورزشکارانی که باید سهمیه بگیرند بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

وی گفت: “ورزشكاران به دلیل گسترش محدود ویروس كرونا مدت طولانی است كه به صورت انفرادی تمرین می كنند.” این شرایط تمرینی بعد از چند ماه برای آنها کسل کننده و خسته کننده می شود ، به خصوص که بعضی اوقات آنها به تمرین حریفان احتیاج دارند و مربیان باید در کنار آنها باشند. در رشته هایی مانند وزنه برداری ، ورزشکاران می توانند بدون حضور حریفان تمرین ، تمرین را ادامه دهند ، اما به عنوان مثال در کشتی یا تکواندو ، تمرین بدون حریف به خوبی پیش نمی رود ، در حالی که ورزشکاران ما در این شرایط زنده می مانند. ما سعی خواهیم کرد تا وضعیت دشوار را برای آنها کم کنیم.

ساعی همچنین اظهار داشت: “تا زمانی که روند شیوع تاج افزایش یا کاهش پیدا نکند و مجوزهای لازم برای تمرین صادر شود ،” ورزشکاران چاره ای جز تحمل شرایط این تمرین نخواهند داشت. ” كمسیون ورزشكاران در این شرایط چه كمكی می تواند به آنها كند؟ “منظور شما مشکلات مالی است؟” او جواب داد.

وی اظهار کرد: همیشه مشکل ورزشکاران مالی نیست ، در حالی که کمیته ملی المپیک تلاش می کند بخش دوم و مابقی حقوق وعده داده شده به المپیک ها را پرداخت کند این بدان معناست که در حال حاضر ورزشکاران نه تنها از این شرایط رنج نمی برند بلکه بعضی اوقات کمبود تجهیزات ما در تلاش برای رفع نیازها هستیم. ما آنها را ملاقات خواهیم کرد.

در پایان ، رئیس کمیسیون ورزشکاران گفت: گاهی اوقات ورزشکاران باید بیش از مشکلات مالی دیده شوند و اطمینان حاصل کنند که در شرایط دشوار در مورد آن فکر می کنند و کاستی های آنها را برطرف می کنند. کمیسیون ورزشکاران ، که از خود ورزشکاران تشکیل شده اند ، تلاش می کنند مشکلات خود را برطرف کنند.

دکمه بازگشت به بالا