اقتصادی

اوکراین: روسیه در تلاش برای جمع آوری تسلیحات دوربرد است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی، یک مقام اطلاعاتی اوکراین روز دوشنبه گفت که روسیه در تلاش است ذخایر بزرگی از تسلیحات دوربرد را جمع آوری کند ودر حملات موشکی به اوکراین از آن‌ها استفاده کند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «العربیه»، «وادیم اسکیبیتسکی» مقام اطلاعاتی اوکراین گفت که روسیه در حال تغییر تاکتیک حملات هوایی خود است. وی گفت که تاکتیک‌های گلوله باران روسیه اخیرا تغییر کرده و آنها از انواع مختلفی سلاح در هنگام حملات هوایی استفاده می‌کنند.

این مقام اوکراینی افزود: «آنها به دنبال یافتن شکاف‌هایی هستند که سامانه‌های پدافند هوایی ما را دور بزنند.»

اسکیبیتسکی در پاسخ به سئوالی درباره افزایش تولید پهپادهای روسیه و احتمال هدف قرار دادن زیرساخت‌های انرژی اوکراین، گفت: «بله، تایید می‌کنم که در پاییز و زمستان، روسیه قصد دارد به زیرساخت‌های حیاتی ما به ویژه، بخشم انرژی حمله کند. برای این منظور روس‌ها در حال ذخیره سازی سلاح هستند. بنابراین، ما نیز باید حفاظت از شهرهای خود را آماده و تقویت کنیم.»

در همین رابطه، تولید یک نوع پهپاد کامیکازه در روسیه همزمان با ادامه نبرد این کشور با اوکراین آغاز شده است.

این پهپاد «گاستلو» نام دارد و با در نظر گرفتن خواسته‌های اپراتورهای هواپیماهای بدون سرنشین که در منطقه عملیات ویژه نظامی در اوکراین کار می‌کنند، ساخته شده است.

 

 

روسیه اعلام کرده که این پهپاد توانایی پرواز در شب و ساعات تاریک را دارد. روسیه قصد دارد پنج هزار پهپاد در ماه را تولید کند. پهپادهای جدید به میزان یک سوم از قطعات روسی تشکیل شده و در آینده نزدیک سهم آنها به ۹۵ درصد افزایش خواهد یافت.

جنگ پهپادی بین روسیه و اوکراین در هفته‌‌های اخیر شدت گرفته است و هر دو طرف با انوع پهپاد به مواضع هم حمله می‌کنند. پیشتر شرکت صنایع دفاعی «کرانشتاد» روسیه اعلام کرده بود که پهپادهای «سیریوس» و «اوریون» را به عنوان بخشی از سامانه‌های شناسایی و حمله که به طور مشترک با جنگنده‌ها کار می‌کنند، آزمایش کرده است.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا