اقتصادی

اکنون اسرائیل از ابعاد مختلف حقوقی و بین‌المللی قابل محاکمه است

اخبار ورزشی/خراسان رضوی یک نماینده سابق مجلس گفت: انعکاس رسانه‌ای حماس از جنایات اسرائیل باعث شد که انکار این جنایات غیرممکن شود و اکنون اسرائیل از ابعاد مختلف حقوقی و بین‌المللی قابل محاکمه است.

حمیدرضا ترقی امروز، ۲۶مهرماه، در میزگرد مجازی با عنوان «آخرین تحولات فلسطین؛ طوفان الاقصی و انزوای رژیم منحوس صیونیستی»، با اشاره به ابعاد حائز اهمیت طوفان‌الاقصی، اظهار کرد: برای اولین بار نیروی مقاومت در شرایطی که سال‌ها در تحریم و محاصره قرار داشته و دسترسی‌اش به امکانات محدود بوده، توانسته است توسط یک فرمانده که معروف هم نبوده اما ابتکار داشته، یک عملیات ترکیبی را طراحی کند و پس از ۷۰ سال یک موضع پدافندی را به آفندی تبدیل کند.

وی ادامه داد: انجام چنین عملیاتی به تجهیرات و سیستم اطلاعاتی گسترده ‌و همچنین به نیروهای نظامی کارکشته‌ای نیاز دارد. ضمن اینکه این اقدام آمادگی روحی و رسانه‌ای مناسبی را می‌طلبد. این عملیات ترکیبی که هوایی، دریایی، زمینی و موشکی بوده، در محدوده‌ای حداقل به اندازه کل غزه صورت گرفت و وسعت عملیات و گستردگی آن غیرقابل پیش‌بینی بوده است.

قائم‌مقام امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: در حالیکه کلیه امکانات جاسوسی در اختیار اسرائیل بود، به شدت از طوفان‌الاقصی غافلگیر شدند و این نشان‌دهنده عظمت کار حماس است. به علاوه بعد دیگر اهمیت طوفان‌الاقصی این است که در جریان این عملیات، حماس با تمام محدودیت‌ها در برابر پنجمین ارتش دنیا قرار گرفت که پشتوانه آمریکا، اروپا و مجامع بین‌المللی را دارد. این عملیات با این شاخص‌ها از سوی یک ضلع مقاومت بود و اگر اضلاع مقاومت با هم باشند، می‌توانند بحران بزرگی برای دشمنان و اسرائیل ایجاد کنند.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه حماس توانست در مدت ۴۸ ساعت ضربه‌ای مهلک به اسرائیل وارد کند، افزود: استقرار نیروهای نظامی حماس در شهرک‌های صهیونیستی و همچنین اسارت جمعیت زیادی از اسرائیلی‌ها از جمله افسران ارتش، نشان زرین این عملیات بود و مهارت اعضای حماس در حوزه‌های اطلاعاتی را نشان داد.

ترقی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات مقاومت استفاده از این اسرا برای بازدارندگی تهاجمات اسرائیل است، عنوان کرد: فلسطینی‌ها این اسرا را در بین شهر توزیع کردند تا اگر اسرائیل اقدامی کرد، اسرای خود را نیز در خطر ببیند. اینکه سیستم پدافندی اسرائیل را هک و ۵۰۰۰ موشک را پرتاپ کردند، نشان می‌دهد حماس یکی از گروه‌های جهادی است که بعد از ۷۰ سال توانسته خود را در بعد نظامی ارتقا دهد تا حدی که به زیرساخت‌های اسرائیل ضربه می‌زند.

وی با بیان اینکه چهره صهیونیست‌ها همیشه با مظلوم‌نمایی همراه بود و این در هلوکاست نیز مشخص است، گفت: اما در این عملیات چهره حقیقی اسرائیل نشان داده شد و بمباران بیمارستان، یکی از اقداماتی بود که این چهره را نمایان کرد. انعکاس رسانه‌ای حماس از جنایات اسرائیل باعث شد که انکار این جنایات غیرممکن شود و اکنون اسرائیل از ابعاد مختلف حقوقی و بین‌المللی قابل محاکمه است. اقدام دیشب اسرائیل در بمباران بیمارستان غزه باعث شد تمام دنیا از این رژیم متنفر شوند و امیدواریم در آینده نزدیک کل منطقه از شر این غده سرطانی نجات پیدا کنند.

حمله به بیمارستان المعدانی نقطه عطف مبارزات غزه است

همچنین جواد آرین‌منش، نمایند ادوار گذشته مردم مشهد در مجلس نیز در ادامه این میزگرد، با اشاره به ابعاد مختلف حادثه شب گذشته غزه، اظهار کرد: حادثه شب گذشته و اقدام اسرائیل در بمباران بیمارستان المعدانی که منجر به شهادت صدها زن و کودک فلسطینی شد، موضوع قابل تحلیلی است و ابعاد این فاجعه باید مورد کنکاش قرار گیرد.

وی افزود: ددمنشی صهیونیست بارها به منصه ظهور رسیده و از این حرکت‌های فاجعه‌بار را مکرر شاهد بودیم؛ از فاجعه در دیریاسین و صبرا و شتیلا تا تجاوزات متعدد به غزه، همه نشان از اقدامات ضدحقوق بشری اسرائیل دارد. حمله به بیمارستان که با آگاهی کامل اتفاق افتاد و عده زیادی در این حادثه شهید و زخمی شدند، هیچ توجیهی ندارد.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه این حادثه نقطه عطف مبارزات غزه محسوب می‌شود، ادامه داد: از لحظه وقوع این اتفاق موضع‌گیری طرفداران اسرائیل جالب بوده است، زیرا نتوانستند این حرکت را توجیه کنند و برای آن بیانی قابل دفاع داشته باشند. با این اتفاق، صحنه جنگ به نفع مردم غزه در فضای رسانه‌ای تغییر کرد که این موضوع اهمیت زیادی دارد.

آرین‌منش همچنین با اشاره به موقعیت جغرافیایی غزه، بیان کرد: غزه یک باریکه در ساحل مدیترانه است و مجموع مساحت آن ۳۶۵ کیلومترمربع و معادل ۴ برابر جزیره کیش است و با بیش از ۲ میلیون جمعیت، از متراکم‌ترین نقاط جهان محسوب می‌شود. غزه از شمال و شرق با اسرائیل و از جنوب با مصر هم‌مرز است و از طریق گذرگاه رفح با مصر ارتباط دارد و این گذرگاه تنها معبر رساندن امکانات به مردم غزه است.

وی با اشاره به ممنوعیت کشاورزی در غزه، گفت: مردم این منطقه در یک زندان باز و تحت محاصره هوایی، زمینی و دریایی هستند. تنها فرودگاه غزه نابود شده است و آب و برق و انرژی هم ندارد. لذا با این شرایط تعجب جهانیان از حضور بیش از ۲ میلیون نفر در این منطقه برانگیخته شده است.

اکنون اسرائیل از ابعاد مختلف حقوقی و بین‌المللی قابل محاکمه است

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه نیروهای حماس در چنین شرایطی دست به انجام عملیات طوفان‌الاقصی زدند، اضافه کرد: این حرکت نشان داد که اسرائیل یک دژ نفوذناپذیر نیست و با شکستن این دژ، ابهت اسرائیل نیز شکسته شد. از طرفی این حرکت و اقدام نیروهای مقاومت معادلات اسرائیل را به هم زد و تلاش‌های آمریکا برای عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و اعراب را ناکام گذاشت.

آرین‌منش با بیان اینکه در حوزه اقتصادی نیز این عملیات افزایش بهای نفت در دنیا را به همراه داشت، اضافه کرد: بنابراین سرویس‌های جاسوسی اسرائیل الآن حرفی برای گفتن ندارند و موازنه قدرت با این اقدام نیروهای مقاومت به هم ریخته و یک آرایش نظامی جدید در دنیا در حال شکل‌گیری است.

اسرائیل عجله دارد قبل از ۲۵ سال خود را نابود کند

همچنین حجت‌الاسلام سید محمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه این میزگرد با بیان اینکه بنابر سخن پیامبر(ص)، مرز بین کفر و ملسمانی کمک به مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم است، عنوان کرد: اسرائیل در خواب هم نمی‌دید که در جریان طوفان‌الاقصی چنین ضربه غیر قابل جبرانی از حماس بخورد. در طول این ۷۵ سال عملیات‌های مختلفی انجام شده است، اما هیچ عملیاتی مانند طوفان‌الاقصی اسرائیل را معترف به بازندگی نکرد.

وی با اشاره به تعداد زیاد اسراء و کشته‌شدگان اسرائیلی، افزود: در خلال این عملیات بسیاری از زنان، کودکان و غیرنظامیان فلسطینی به شهادت رسیدند و مجروح شدند، از طرف دیگر با توجه به آمار کشته‌شدگان و اسرای صهیونیست، تمام حامیان اسرائیل تلاش دارند تا روحیه آنان را حفظ کنند و اقدامات زیادی در این راستا انجام دادند که هیچ یک موثر نبوده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند بعد از ۱۵ مهرماه اسرائیل دیگر اسرائیل سابق نیست و طوفان الاقصی، اسرائیل را وادار به اقرار به شکست کرد. ضمن اینکه در این قضیه حماس و جبهه مقاومت به پیروزی عظیمی نائل آمدند و دفتر افسانه شکست‌ناپذیری اسرائیل بسته شد.

سلطانی اظهار کرد: از ابتدای انقلاب و براساس رهنمودهای امام(ره) و مقام معظم رهبری، با هر ستم و ظلمی برخورد داشتیم و آن را نابود کردیم. سرنوشت صدام، حسنی مبارک، داعش و شوروی سابق مشخص کرد که تمام این ستمگران نابودشدنی هستند. اکنون هم باید به سخن امام(ره) که فرمود «اسرائیل نابودشدنی است، امیدوار باشیم» اطمینان داشته باشیم و بدانیم زمینه نابودی این رژیم کودک‌کش فراهم شده است.

وی با اشاره به توانمندی‌های گروه‌های مقاومت، بیان کرد: براساس آنچه که امام(ره) فرمود، اگر هر مسلمانانی یک سطل آب روی اسرائیل می‌ریخت، این رژیم را آب می‌برد. امروز اتحاد، انسجام و امید لازم در کشورهای اسلامی ایجاد شده و با حمایت‌های ایران، رهنمودهای مقام معظم رهبری و ایستادگی نیروهای مقاومت شاهد نابودی رژیم منحوس صهیونیستی خواهیم بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: اقدام فاجعه‌بار اسرائیل و حمله به بیمارستانی در غزه نشان داد که رژیم صهیونیستی عجله دارد تا قبل از ۲۵ سال خود را نابود کند. امروز باید به داد مظلومان فلسطین رسید و آنان را از چنگ رژیم صهیونیستی نجات داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا