ورزشی

ایران،بیست و هفتم جهان شد

مرتضی رضایی؛ هیات ایرانی با 66 ورزشکار در 16 رشته ضمن کسب مدال در چهار رشته تیراندازی ، کشتی ، وزنه برداری و کاراته به توکیو اعزام شدند.
کاراته در اولین حضور تاریخی خود در المپیک حماسی شد و سجاد گنج زاده ، وزنه بردار کاراته به اضافه 2 کیلوگرم ، سومین مدال طلای کاروان ایران و اولین طلای کاراته را در المپیک در تاتامی تعقیب کرد. و گنج زاده برای او گنجی در توکیو برد. با کسب این مدال طلا ، کاروان ورزشی ایران با کسب رتبه 27 در جدول توزیع مدال ، کار خود را در المپیک 2020 به پایان رساند.

جواد فروغی در دومین روز بازی ها غیر منتظره ترین مدال طلا را برای ایران کسب کرد و با 42 سال مسن ترین مدال آور تاریخ ایران در تاریخ المپیک شد. فروغی برای اولین بار در تاریخ المپیک مدال گرفت.

ایران بیست و هفتمین جهان شد

محمدرضا گرایی دومین دارنده طلای ایران و اولین دارنده مدال طلای کشتی با وزن 67 کیلوگرم بود که با هوش مثال زدنی به سکوی اول رفت و به حریفان کوچک و بزرگ باج نداد.

ایران بیست و هفتمین جهان شد

علی داودی ، اولین وزنه بردار جوان ایران ، یک دهه ناکامی ایران در وزن فوق سنگین را با رکورد کلی 441 کیلوگرم و اولین مدال نقره در المپیک توکیو به پایان رساند.

ایران بیست و هفتمین جهان شد

اما دومین نقره و اولین نقره کاروان کشتی آزاد توسط حسن یزدانی ، کشتی گیر وزن آزاد کشورمان در وزن 86 کیلوگرم در آخرین مبارزه سنگین وزن در المپیک توکیو با شکست مقابل “دیوید تیلور” آمریکایی به دست آمد.

ایران بیست و هفتمین جهان شد

محمدهادی سروی ، کشتی گیر ایرانی با وزن 97 کیلوگرم ، در مسابقات انتخابی المپیک توکیو با پیروزی بر کشتی گیر فنلاندی به مدال برنز رسید. این اولین مدال کشتی کشورمان در المپیک 2020 است.

ایران بیست و هفتمین جهان شد

دیگر مدال کاروان ایران را امیرحسین زارع ، کشتی گیر وزن 125 کیلوگرم آزاد کشورمان با پیروزی بر نماینده چین از برنز کسب کرد.

ایران بیست و هفتمین جهان شد

در این رویداد 4 ورزشکار زن ایرانی ضمن کسب بهترین مقام قایقرانی راهی المپیک شدند. نازین ملایی که با کسب نایب قهرمانی در مسابقات مقدماتی ژاپن توانست سهمیه قایقرانی ایران را تعیین کند ، اولین ورزشکار ایرانی بود که در توکیو به مصاف حریف خود رفت و با عملکرد خوب ، بهترین رکورد نتیجه را از قایقران ایرانی در مسابقات المپیک. پیش از این ، بهترین عنوان قایقران بانوان ایرانی بیست و پنجم بود. ملایی در المپیک یازدهم شد.

ایران بیست و هفتمین جهان شد

در المپیک توکیو ، 1558 مدال طلا ، نقره و برنز توزیع می شود که 339 مدال طلا ، 339 نقره و 380 برنز است. همچنین در شب این مسابقات ، تیم های چین ، آمریکا و ژاپن هر یک در رده های اول تا سوم جدول مدال ها قرار گرفتند.

ایران در المپیک 2016 ریو در وزنه برداری ، تکواندو و کشتی با کسب سه مدال طلا ، یک نقره و چهار برنز در رتبه 25 قرار گرفت. مراسم اختتامیه به پایان رسید.

پربیننده ترین اخبار خدمات ورزشی:

یک شگفتی باورنکردنی در فینال کشتی سنگین المپیک

شماره پیراهن مسی در پاری سن ژرمن فاش شد

جنجال بزرگ یوونتوس به سبک الکثیر! / عکس

254 251

دکمه بازگشت به بالا