ورزشی

ایران نسخه لبنان را در وقت‌های اضافه پیچید/ برد در دقیقه ۹۵! – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، تیم ملی فوتبال ایران در پنجمین بازی خود در آخرین مرحله مقدماتی جام جهانی حضور دارد. 022 قطر روز پنجشنبه به مصاف لبنان رفت که این دیدار با نتیجه 2-1 به سود ایران به پایان رسید.

در این دیدار که از ساعت 15:30 در ورزشگاه صیدا لبنان برگزار شد، «سونی سعد» (37) برای لبنان و سردار آزمون (1+90) و احمد نوراللهی (5+90) برای ایران گلزنی کردند.

تیم ملی ایران از زمان حضور اسکوچیچ در 11 بازی اخیر خود شکست نخورده و 10 برد متوالی و یک تساوی کسب کرده است. با این نتیجه آمار ایران به 11 برد و یک تساوی رسید. در گروه A ایران با 13 امتیاز در رده اول و کره جنوبی با 11 امتیاز در رده دوم قرار دارند.

ترکیب تیم ملی ایران بدون حضور طارمی

«دراگان اسکوچیچ» سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای این دیدار تیمش با ترکیب علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، شجاع خلیل زاده، سعید عزت اللهی (اللهیار صیادمنش)، علیرضا جهانبخش (کریم انصاری فرد)، احمد نور ملاللهی، وحسین اعلی. ، محمدی)، علی قلی زاده و سردار آزمون به میدان رفتند. در غیاب مهدی طارمی، سامان قدوس در ترکیب اصلی حضور دارد.

ایران نسخه لبنانی را در وقت اضافه به پایان رساند / در دقیقه 95 پیروز شد!

گل بادی لبنان و خطای بیرانوند

ملی پوشان ایران که برای ماندن در صدر گروه A نیاز به برد دارند، نیمه اول را هجومی آغاز کردند و از همان دقیقه اول دروازه لبنان را هل دادند. در دقیقه 4 ضربه احمد نوراللهی پس از برخورد با بازیکن حریف به کرنر رفت و در دقیقه 13 ضربه سر علیرضا جهانبخش در اوت از کنار دروازه لبنان به بیرون رفت. لبنانی ها با هدایت «ایوان هاشک» در یک نیمه کاملا دفاعی بازی کردند و در این نیمه بسته شدند و در بیشتر 10 دقیقه سعی کردند دروازه خود را بسته نگه دارند. بازیکنان ایرانی نیز برنامه تیراندازی از راه دور دارند. جهانبخش در دقیقه 28 شوت محکمی را به سمت دروازه لبنان زد و دروازه بان این تیم توپ را به کرنر فرستاد.

ایران نسخه لبنانی را در وقت اضافه به پایان رساند / در دقیقه 95 پیروز شد!

در شرایطی که لبنان در این نیمه حتی فرصت گلزنی هم نداشت، به یکباره و در اتفاقی عجیب و غافلگیرکننده موفق به گلزنی شد. در دقیقه 37 بازیکن لبنانی روی دروازه ایران فرستاده شد. مدافعان ایران و علیرضا بیرانوند، دروازه بان تیم ملی کشورمان با تصور اینکه توپ در اوت از دروازه عبور کرده است، توپ را تعقیب نکردند. در حالی که توپ با وزش باد از زمین خارج نشد و سونی سعد توانست آن را در سمت راست دروازه تیم ما مهار کند و با یک ضربه گل اول را به ثمر برساند.

ایران نسخه لبنانی را در وقت اضافه به پایان رساند / در دقیقه 95 پیروز شد!

گل ایران در وقت تلف شده

لبنان در نیمه دوم هجومی‌تر از نیمه اول به نظر می‌رسید و با اشتباهات مداوم بازیکنان ایران و بازی عصبی آنها، دقایقی بر توپ و زمین مسلط بود. لبنانی ها می توانستند در دقیقه 55 با خطای بیرانوند گل دوم را به ثمر برسانند. مدافع ایرانی توپ را به بیرانوند داد اما تاخیر دروازه بان ایران باعث شد مهاجم لبنانی بیاید و اشتباه کند. سرانجام، وضعیت لبنان تا اوت ادامه یافت.

ایران نسخه لبنانی را در وقت اضافه به پایان رساند / در دقیقه 95 پیروز شد!

در دقیقه 60 اسکوچیچ سامان قدوس را جایگزین میلاد محمدی کرد. محمدی به سمت دفاع چپ رفت تا وحید امیری را به خط حمله اضافه کند. با این تغییر سرعت هجومی تیم ملی ایران بیشتر شد و بار دیگر دروازه لبنان فشرده شد. در دقیقه 66 ارسال قلی زاده با ضربه محکم سردار آزمون در محوطه جریمه لبنان همراه شد اما مصطفی مطر دروازه بان لبنان توپ سردار را به کرنر فرستاد و علاوه بر این ایران یک موقعیت دیگر داشت که او از آن استفاده نکرد. در نیمه، حضور مرحوم صیادمنش و کریم انصاری فرد در زمین بر بار هجومی ایران افزود و در نهایت سردار آزمون در دقیقه 91 گل تساوی را به ثمر رساند تا ایران از شکست فرار کند. در حالی که همه منتظر پایان بازی بودند، این ایران بود که بار دیگر توسط احمد نوراللهی گلزنی کرد تا نسخه لبنانی در وقت های تلف شده پیچیده شود.

ایران نسخه لبنانی را در وقت اضافه به پایان رساند / در دقیقه 95 پیروز شد!

جهانبخش از بازی با سوریه محروم شد

در دیدار امروز ایران و لبنان که با قضاوت «عبدالرحمن ابراهیم جاسم» قطر برگزار شد، علیرضا جهانبخش، صادق محرمی و سامان قدوس کارت زرد گرفتند. جهانبخش با این کارت دو اخطاره شد و در دیدار مقابل سوریه شکست خورد. نشستی در اردن سه شنبه آینده برگزار خواهد شد.

ایران نسخه لبنانی را در وقت اضافه به پایان رساند / در دقیقه 95 پیروز شد!

کره جنوبی در دیدار مقابل امارات پیروز شد

در دیگر دیدار این گروه امروز تیم کره جنوبی به مصاف تیم امارات رفت که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود کره جنوبی به پایان رسید. بدین ترتیب کره جنوبی 11 امتیازی شد و ایران با 13 امتیاز در صدر گروه A باقی ماند. دیدار پایانی هفته پنجم گروه A از ساعت 20:30 بین عراق و سوریه برگزار می شود.

دکمه بازگشت به بالا