اقتصادی

ایروبیک و تاثیر آن در تناسب اندام بانوان

ایروبیک و تاثیر آن در تناسب اندام بانوان


ایروبیک جزء فعالیت های هوازی است که انجام آن توسط فرد در طول زمان موجب تناسب اندام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اخبار ورزشی از گیلان ؛ فاطمه وطنی مربی با سابقه آمادگی جسمانی گیلان در گفتگویی با اخبار ورزشی در خصوص فواید ورزش و علی الخصوص ایروبیک بر تناسب اندام بانوان گفت : انجام حرکات ایروبیک در یک بازه زمانی مشخص در روز موجب تقویت قلب و دستگاه تنفسی و در بلند مدت باعث کاهش وزن و تناسب اندام و همچنین ایجاد حس نشاط و شادابی در فرد خواهد شد .

وی افزود :  ورزش ایروبیک به گونه ای است که با انجام نرمش های سبک و در سطح ساده به صورت‌ کششی بدن را برای تمرینات بیشتر و سخت تر آماده می سازد اما ماهیت این ورزش فشار بیش از حد بر اندام ها نیست بلکه به صورت تعریف شده ای فرد را به سمت تمرینات موثرتر سوق می دهد.

photo_۲۰۲۳-۰۹-۱۲_۲۳-۱۲-۱۸

وطنی به تاثیرات مثبت ورزش در بانوان اشاره کرد و اظهار داشت :نقش ورزش بر سلامتی بر کسی پوشیده نیست و هر ورزشی با توجه به نوع انجام آن فواید خاصی بر روی بدن افراد دارد. بانوان در هر دوره از زندگی خود ، از نوجوانی تا سالمندی نیازمند ورزش در سطح و میزان خاصی هستند و ورزش بر سلامت بانوان بسیار اهمیت دارد .

وی ادامه داد : با توجه به اینکه زندگی امروز موجب شده که بسیار از افراد درگیر کم تحرکی باشند و بانوان نیز از این قاعده مستثنی نیستند ، بدین جهت پرداختن به ورزش می تواند بسیاری از مشکلات جسمی که بر اثر کم تحرکی ایجاد می شود را برطرف نماید و علاوه بر آن موجب نشاط فرد و دوری از حس افسردگی داشته باشد .

وطنی تاکید کرد: دختران و زنان می توانند به ورزش ایروبیک که یک رشته مفرح و مفید برای روح و جسم است به صورت روزمره و در طول هفته بپردازند و به تناسب اندام لازم نیز برسند .

وی گفت : علاوه بر این ، ورزش، تغذیه درست و سبک زندگی سالم می تواند فرد را نسبت به ابتلاء به بسیاری از بیماری‌ها در سنین میانسالی و سالمندی ایمن نماید.

خبرنگار : ماریا اخوان

انتهای پیام /

 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا