اقتصادی

بازداشت نماینده سیاه‌پوست کنگره آمریکا حین شرکت در تظاهرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی ، منابع خبری گزارش دادند که پلیس کنگره آمریکا عصر پنجشنبه (به وقت محلی) یک قانونگذار سیاه پوست را هنگام شرکت در راهپیمایی اعتراضی دستگیر کرد.

پلیس کنگره ، نماینده اوهایو ، جویس پتی را در جریان تجمعی در اعتراض به محدودیت های رای گیری جمهوری خواهان دستگیر کرد.

جویس پتی 71 ساله رئیس جناح سیاه پوست در کنگره آمریکا است. پلیس کنگره علاوه بر وی چندین فعال دیگر را نیز دستگیر کرد.

ساعاتی پس از این حادثه ، پلیس کنگره آمریکا گفت که آنها 9 نفر را به جرم “تظاهرات در یک منطقه محدود از پایتخت” دستگیر کرده اند.

به گزارش دیلی میل ، تظاهرکنندگان در اعتراض به تلاش برخی از نمایندگان جمهوری خواه در کنگره برای دشوارتر کردن رای گیری راهپیمایی کردند.

بحث و گفتگو بین جمهوری خواهان و دموکرات ها در مورد حق رای از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ شدت گرفته است.

ترامپ تلاش های قانونگذاران دموکرات را از طریق اقداماتی مانند رای گیری از طریق پست یا تخفیف قوانین آرای اقلیت ها به عنوان تلاش برای کودتا علیه خود توصیف کرد و این اقدامات را “تلاشی برای تقلب در انتخابات” توصیف کرد.

برخی از ایالت های جمهوری خواه در ماه های اخیر قوانینی را از طریق مجالس قانونگذاری ایالتی تصویب کرده اند که رای گیری را دشوارتر می کند. دفتر بتی ساعاتی پیش اعلام کرده بود که در تظاهراتی با هدف اعتراض به چنین قوانینی شرکت خواهد کرد.

وی در بیانیه ای گفت: “پنجاه و شش سال پس از تصویب قانون حقوق رأی ، حق رای دادن به آمریكایی ها همچنان مورد حمله قرار می گیرد زیرا قانون گذاران ایالتی تلاش می كنند شبانه روز از قدرت ما محروم شوند.”

در این بیانیه آمده است: “بنابراین ، به عنوان رهبر فراکسیون سیاه پوستان و مهمتر از همه ، به عنوان یک زن سیاه پوست ، به گروه افرادی خواهم که عدالت و تغییر را می خواهند و می خواهند رای ما به عنوان رای دیگران شمرده شود”. او گفت. »

هفته گذشته ، جو بایدن با انتقاد از تلاش های مجلس قانونگذاری ایالت های ایالات متحده برای تغییر قوانین رای گیری ، آنها را “تهدیدی برای دموکراسی” خواند. وی گفت: “این جدی ترین تهدید در تاریخ علیه انتخابات سالم و آزاد است.”

سنت ظریف تقلب در آرا در آمریکا

در ایالات متحده ، دستکاری دقیق قوانین رای گیری یکی از راه های تبلیغات سیاستمداران است. یکی از این روشها برای چنین تلاشهای غیر دموکراتیک “جرم انگاری” نامیده می شود که در فارسی به معنی “تحریف” ترجمه می شود ، که در واقع برای تقسیم ناعادلانه قوانین یا دستکاری این حوزه های انتخابیه استفاده می شود.

این اصطلاح ترکیبی از نام “البریج جری” ، فرماندار ماساچوست در اوایل قرن نوزدهم و کلمه “سمندر” به معنی “سمندر” است و اولین بار در 26 مارس 1812 در پاسخ به تلاش وی برای استفاده حوزه های انتخابیه را در ماساچوست دستکاری کنید.

این کارتون سیاسی در مارس 1982 در پاسخ به تلاش فرماندار ماساچوست برای ترسیم نقشه “جنوب اسکس” در انتخابات سنای ایالت منتشر شد. هدف فرماندار تضعیف آرا the حزب فدرالیست بود.

جری ، که خود عضوی از حزب جمهوری خواه دموکرات بود ، قوانین را به نفع حزب خود و با هزینه حزب رقیب فدرالیست دستکاری می کرد.

شکل یک منطقه (جنوب اسکس) که توسط آلبریج گری ترسیم شده است شبیه سمندری است که روزنامه بوستون از آن به عنوان هجو استفاده کرده و کلمه “garimander” را انتخاب کرده است.

از آن زمان ، “مجازات” اصطلاحی است که به معنای هر گونه دستکاری در حوزه انتخابیه برای کمک به یک حزب است. این پدیده ، که در آن سیاستمداران رای دهندگان را به جای سیاستمداران انتخاب می کنند ، یکی از نمونه های جلوگیری از دموکراسی در انتخابات ایالات متحده است.

هدف اصلی جدایی ، همانطور که احتمالاً روشن است ، حداکثر رساندن نفوذ رای دهندگان “حامی” و کاهش نفوذ آرا “مخالف” از طریق دستکاری حوزه ها است.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا