ورزشی

بازنده اصلی دربی هواداران بودند

ایمان گودرزی؛ استقلال دربی ۱۰۱ را به پرسپولیس باخت تا علاوه بر باخت در دربی یک جام قطعی + یک جام احتمالی را از دست بدهد. در طول فصل نیز آبی ها در مقطعی شرایط بهتری نسبت به همشهری خود در جدول لیگ داشتند اما افت ناگهانی تیم باعث شد که در نهایت شاگردان گل محمدی جام را بالا ببرند. کارشناسان در مورد ناکامی این فصل آبی ها دلایل زیادی را عنوان کرده‌اند اما متفق القول همگی حواشی ساپینتو را یکی از عوامل اصلی بدون جام ماندن تیم می‌دانند. در همین راستا و در مورد فصل بدی که با استقلالی ها پشت سر گذاشتند با یکی از دروازه بان های اسبق این تیم هم کلام شده‌ایم. از نظر پیشکسوت آبی ها با این باخت ناکامی فصل استقلال کامل شد و باید به پرسپولیس بابت این قهرمانی تبریک بگوییم. در ادامه متن کامل مصاحبه را می‌خوانیم؛

*از دربی شروع کنیم، باخت استقلال و از دست دادن یک جام، بازی را چطور ارزیابی کردید؟

در مجموع اگر بخواهیم منصفانه به این بازی نگاه کنیم پرسپولیس تیم برتری نسبت به استقلال بود. تیم فقط ۲۰ دقیقه پایانی روی پرسپولیس فشار آورد و این کار را باید در تمام طول بازی انچام می‌داد. همین فشار زیاد باعث شد که استقلالی ها در وقت های اضافی کم بیاورند و باز هم پرسپولیس تیم برتر میدان باشد. متاسفانه فصل را با ناکامی مطلق به پایان رساندیم و به پرسپولیس بابت این برد تبریک می‌گوییم، البته بازنده اصلی این دیدار هواداران دو تیم بودند که اخلاق را باختند.

*ساپینتو دوباره اخراج شد، رفتار او را چغدر در ناکامی تیم دخیل می‌دانید؟

از هفته سوم بارها گفتیم و تذکر دادیم که یک نفر باید در مورد فرهنگ و فضای این کشور او را راهنمایی کند. هیچ کس هم نمی‌تواند جلوی او را بگیرد. آدم قدرتمندی روی نیمکت نبود که جلوی حرکات او را بگیرد. مربی که این همه محروم می‌شود به تیم ضربه می‌زند. وقتی سرمربی کنار زمین نباشد، تیم ۳۰-۲۰ درصد افت می‌کند. اگر قرار به ادامه همکاری است باید شرایط و ضوابط جدیدی برایش تعیین کنند. با اتفاقاتی که افتاد فکر نمی‌کنم خودش هم علاقه ای به ماندن داشت و دیدیم که بالاخره رفت. بار اول که این رفتار را انجام داد باید فضای اینجا را برایش کاملا تشریح می‌کردند. خودش هم بعد از این همه مدت باید آشنایی پیدا می‌کرد. یک فصل گذشته و هیچ تغییری در رفتار این مربی ندیدیم. مربی ایرانی هم تا به حال ندیدم چنین حرکاتی انجام بدهد. ۵۰ سال پیش رایکوف کنار زمین بود اصلا چنین حرکاتی انجام نمی‌داد. فوتبالش هم کاملا مورد پسند بود و همه قبول داشتند.

*یکی از بازکنانی که انتقادات زیادی را بعد از باخت شنید سید حسین حسینی بود، نظر شما در مورد عملکرد این بازیکن چیست؟

به هیچ وجه مشکل تیم حسینی نیست. مگر او همان دروازه بانی نیست که تیم را فصل قبل بدون باخت قهرمان کرد؟ از همان هفته سوم-چهارم گفتم خط دفاع ناهماهنگ است و در سطح این تیم نیست. شاید اگر حسینی نبود شرایط هم بدتر می‌شد. او تا اواسط فصل یکی از بهترین‌های لیگ بود. این مشکل خط دفاعی است که حریفان راحت صاحب موقعیت می‌شدند. خط دفاع استقلال از اول تا آخر فصل مشکل داشت. نتوانستند در حد نام استقلال کار کنند. باید در خط دفاعی تجدید نظر شود. باید نفرات شایسته بگیرند. دیشب خط دفاعی پرسپولیس عالی بود که البته در تمام فصل این شرایط را داشت. نمی‌خواهم بگویم برخی بازیکنان در حد تیم نیستند اما خط دفاعی استقلال نقص دارد.

*داوری بازی چطور بود؟

من داور نیستم که در کار داوری دخالت کنم اما آنقدر از نظر فنی حرف هست که به داوری نمی‌رسد. مشکل از تیم استقلال بود. نیمه اول افتضاح و نیمه دوم فقط در اواخر بازی بهتر کار کردند. نیمه اول وقت اضافه اصلا جای حرف ندارد. در نیمه دوم هم اواخرش کمی فشار آوردند. چندسال قبل استقلال هافبک‌های گلساز و دونده‌ای مثل علی کریمی و امید ابراهیمی داشت که در کار دفاعی هم شرکت می‌کردند. دو هافبک مثل آن‌ها نیاز داریم. خط دفاعی باید کلا تغییر پیدا کند و ترمیم شود. در خط حمله هم باید یک مهاجم سرزن و ۶ دانگ داشته باشیم. از قائدی و محبی که وینگر هستند نباید توقع مهاجم نوک داشته باشیم. من شهباززاده و رمضانی را در بازی ندیدم. یا خیلی از بازیکنان دیگر که اسمی از آن‌ها نبود. مدام قائدی قائدی! البته یکی از بدشانسی‌های خط حمله مصدومیت ارسلان مطهری بود. یکی دو بازیکن دیگر هم گفتند با مصدومیت بازی کردند. ارسلان مطهری مهره خیلی خوبی بود که تعویضش شوک بزرگی برای تیم شد. او با غیرت و دونده است. دوست داشت کاری انجام بدهد اما نشد. وقتی هم که عوض شد جایگزینی برایش نبود. این هم ضربه مصدومیت بود. آن هم از وضعیت مدیریت، چک‌های برگشتی، چک‌های دو سه بار پرداختی و… استقلال نیاز به خانه تکانی اساسی دارد.

۲۵۷ ۲۵۱

دکمه بازگشت به بالا