اقتصادی

بازپرسان ارتش روسیه: ساقط کردن بالگرد روس “عمدی” بوده است

محققان ارتش روسیه می گویند ، برخلاف تخمین های اولیه “سهل انگاری” ، سرنگونی هلی کوپتر روسی بر فراز ارمنستان “قتلی از پیش طراحی شده” بود.

یورونیوز گزارش داد که یک بالگرد روسی Mi-24 در تاریخ 9 نوامبر بر فراز خاک ارمنستان در نزدیکی مرز با آذربایجان سرنگون شد و دو نفر از خدمه آن کشته و یک نفر دیگر زخمی شد. این اخراج تنها چند ساعت قبل از توافق صلح در منازعه قره باغ ، با میانجیگری قره باغ صورت گرفت. درگیری که منجر به درگیری نظامی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان از 27 سپتامبر تا 10 نوامبر شد.

خبرگزاری اینترفاکس به نقل از منابع آگاه امروز ، دوشنبه گزارش داد که تحقیقات در مورد سرنگونی یک هلی کوپتر روسی با متهم کردن ارتش آذربایجان به “اقدام عمدی” تغییر کرده است. حتی نتایج تحقیقات جدید محققان نظامی روسیه هر فرضیه خطای فردی و سهل انگاری نیروهای آذربایجانی را رد می کند.

یک حادثه می تواند به خواست مسکو برای حبس ابد برای عاملان حمله به بالگرد نظامی این کشور منجر شود.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان قبلاً از مسکو عذرخواهی کرده و اعلام آمادگی کرده بود که برای هلی کوپتر که گفته می شود “به اشتباه” سرنگون شده است غرامت پرداخت کند. با این حال ، به نظر می رسد گزارش جدیدی از بازرسان نظامی روسیه منجر به دور جدیدی از تنش های دیپلماتیک بین مسکو و باکو شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا