ورزشی

بازی پرسپولیس لغو می‌شود؟/ لیگ برتر در برزخ

طبق گزارش ها شفافوظیفه برگزاری لیگ برتر فوتبال ایران به دلیل افزایش تعداد بیماران و قربانیان ویروس کرونا در ماه گذشته و نتایج ستاد ویروس کرونا ، در وضعیت نامناسبی قرار دارد. در واقع ، هنوز مشخص نیست که لیگ برتر از اول دسامبر همزمان با آغاز دور جدید محدودیت های کرونا برگزار می شود یا خیر.

در چنین شرایطی ، 16 تیم لیگ برتر که یک هفته رقابت در این فصل برگزار کرده اند ، هنوز برنامه ای برای دسامبر و مسابقات ندارند و ممکن است در آخرین لحظه لیگ برتر به طور رسمی بسته شوند.

* تمام مشاغل را بجز مشاغل مهم را ببندید

ستاد مبارزه با ویروس ضد کرونا 22 دسامبر را به عنوان آغاز محاصره جدید اعلام کرده است. در این مرحله ، شهرهای کشور به سه دسته قرمز ، نارنجی و زرد تقسیم می شوند و بیشترین محدودیت ها برای 100 شهر دارای وضعیت قرمز از جمله تهران اعمال می شود.

بنابراین ، در شهرهای دارای وضعیت قرمز (از جمله مراکز استان ها) ، همه مشاغل به جز مهم ، از جمله مراکز درمانی ، داروخانه ها ، مراکز تخلیه ، سوپرمارکت ها ، فروشگاه های زنجیره ای و مراکز خدمات عمومی بسته می شوند. شرایط ترافیکی نیز محدود است و فقط اتومبیل های دارای پلاک محلی می توانند به شهرهای مقصد برگردند و حتی پلاک نیز نمی تواند از شهر خود خارج شود. این محدودیت به مدت دو هفته ادامه دارد و ممکن است نیاز به تمدید باشد.

* آیا بازی پرسپولیس لغو می شود؟

هفته دوم لیگ برتر پنجشنبه و جمعه (19 و 20 نوامبر) و شنبه (22 نوامبر) برگزار می شود. در حالی که تصور می شود سازمان لیگ این هفته مسابقات را به روشی احتمالی برگزار می کند ، اما برگزاری دو مسابقه در روز شنبه 22 دسامبر شباهت را بر هم زده است.

بازی های پرسپولیس و صنعت نفت و همچنین پیکان و شهر خودرو شنبه 22 آذرماه برگزار می شود و به دلیل مشخص نبودن برگزاری مسابقات ورزشی ، برگزاری مسابقات زیر سوال است.

هیچ پاسخ روشنی از طرف هیچ مقام دولتی درباره برگزاری فوتبال وجود ندارد. از سوی دیگر ، مسجدی ، رئیس فدراسیون پزشکی-ورزشی ، در مورد لغو مسابقات صحبت نکرد و گفت که تاکنون تصمیمی برای به تعویق انداختن بازی لیگ برتر انگلیس گرفته نشده است.

* آیا فوتبال تعطیل می شود؟

محدودیت های ترافیکی در شهرهای کشور منافاتی با حرکت تیم ها برای برگزاری مسابقات ندارد ، زیرا در چنین شرایطی سفر با اتوبوس و هواپیما هنوز انجام می شود و حتی یک تیم لیگ برتری با ماشین به مسابقات نمی رود.

در واقع ، اگر از طرف ستاد مبارزه با تاج کرونا دستور منع برگزاری مسابقات صادر نشود ، سازمان لیگ می تواند برنامه هفته سوم را اعلام کند و تیم در همان شرایط مسابقه خود را برگزار می کند ، اما به دلیل تعطیلی همه مشاغل به جز فروشگاه ها و مراکز. خدمات ، ستاد ذکر شده همچنین می تواند از برگزاری لیگ جلوگیری کند.

مسئولان سازمان لیگ هیچ اطلاعی از آینده مسابقات ندارند و به صورت روزانه این مسابقات را برنامه ریزی می کنند ، اما غلامرضا بهروان اخیراً اعلام کرد که اگر این کشور به مدت دو هفته بسته شود ، فوتبال نیز تعطیل خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا