اقتصادی

با دستگاه بلوک زن  و جدول زن بیشتر آشنا شوید.

 

بلوک زن، دستگاه جدول زن و میکسر سیمان جزء دستگاه هایی هستند که در ساخت و ساز و پروژه های عمرانی مورد استفاده قرار می گیرند. اگر در اطراف محل زندگی یا کار شما پروژه ی ساختمانی در حال اجرا باشد، حتما دستگاه ها و ماشین آلات مختلف را مشاهده کرده اید که هر یک مسئول انجام کار خاصی هستند. این دستگاه ها نقش مهمی در آماده سازی و ساخت مصالح ساختمانی ایفا می کنند. برای مثال، بلوک زن دستگاهی است که می تواند بلوک های سیمانی را در تیراژ بالا و با دقت مناسب تولید کند. بلوک های سیمانی جزء متداول ترین نوع مصالح هستند که در ساختمان ها به کار می روند. از این بلوک ها برای ساخت دیوارها و سقف های ساختمانی استفاده می شود. با کمک قالب های مختلف دستگاه های بلوک زن می توان بلوک هایی با اندازه و تعداد متفاوت تولید کرد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید دستگاه بلوک زن انواع مختلفی دارد. از آن جمله می توان به بلوک زن دستی، بلوک زن برقی، نیمه اتوماتیک (هیدرولیک) و دستگاه بلوک زنی اتوماتیک اشاره کرد. بلوک زن های برقی در دو نوع تک موتوره و دو موتوره وجود دارند.

 

چرا از بلوک سیمانی در ساختمان سازی استفاده می شود؟

 

بلوک ، یک قطعه پیش ساخته است که به جای آجر در مصالح ساختمانی به کار می رود. این قطعه را که با استفاده از سیمان، ماسه و آب و به صورت توپر یا تو خالی تهیه می کنند، برای دیوارچینی داخلی و خارجی ساختمان به کار می برند. این بلوک ها عایق نسبتا خوبی در مقابل حرارت و صوت هستند و از طرفی به راحتی می توان آنها را حمل کرد. این ویژگی ها موجب شده اند تا استفاده از بلوک در ساختمان سازی موردتوجه قرار بگیرد. در حال حاضر انواع مختلفی از بلوک مانند بلوک معمولی، سبک، نیمه سبک، بلوک های دیواری، سقفی و نمادار در پروژه های عمرانی مورد استفاده قرار می گیرند. شاید بپرسید که این بلوک ها چه تفاوتی دارند؟ باید بگوییم که آنها از نظر اندازه، شکل و جنس مصالح با هم متفاوت هستند.

 

دستگاه بلوک زن چه مزایایی دارد؟

شما با استفاده از این دستگاه می توانید در تیراژها و انواع مختلف، بلوک تولید کنید. در ساخت دستگاه بلوک زن از ورق ضخیم و الکتروموتور با کیفیت استفاده شده است. علاوه بر این، طراحی دستگاه به صورت استاندارد و مقرون به صرفه می باشد. بهترین نوع دستگاه بلوک زنی، دستگاه بلوک زنی اتوماتیک است که می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.

 

دستگاه جدول زن چیست؟

دستگاه جدول زن تاثیر بسزایی در زیباسازی فضای شهری و شهرسازی دارد. اما چطور؟ با استفاده از این دستگاه می توان جدول بتنی تولید کرد. به طور کلی، جدول یکی از قطعات پیش ساخته ی پر مصرف است که مخلوطی از ماسه، سیمان، آب و سنگدانه می باشد. این قطعه ی کاربردی بیشتر برای مرزبندی بین دو محیط مجزا، عبور جریان آب ناشی از بارندگی و محوطه سازی زمین های مختلف به کار می رود. اگر به اطراف خود دقت کنید، انواع جدول های معمولی، کانیو و رفوژ را می بینید.
دستگاه جدول زن سرعت، دقت و ظرفیت بالایی در تولید جدول بتنی دارد. با استفاده از این دستگاه می توان کیفیت ساخت و تیراژ تولید جدول را در یک شیفت کاری بالا برد. ضمن اینکه هزینه های تولید و نیروی کار هم کاهش پیدا می کنند. انواع مختلفی از دستگاه جدول زن وجود دارند که شامل دستگاه جدول زن دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک می شوند. این دستگاه ها از اجزای مختلفی مانند جک هیدرولیکی، سنبه، الکتروموتور، تابلو برق، سینی دستگاه، چرخ و اهرم سنبه تشکیل شده اند. 

 

چطور می توان یک دستگاه جدول زن مناسب را انتخاب کرد؟

همان طور که گفتیم انواع مختلفی از دستگاه جدول زن در بازار به فروش می رسند. اما کدام نوع از دستگاه جدول زن برای کارگاه های تولید کننده جداول بتنی مناسب است؟ انتخاب جدول زن مناسب، تاثیر بسزایی در کنترل هزینه های پروژه دارد. بنابراین در زمان خرید دستگاه جدول زن باید به نکاتی مانند ابعاد و اندازه قالب، تعداد جدول موردنیاز برای تولید، نوع سیستم هیدرولیک، قدرت الکتروموتور، طراحی بدنه و ضخامت ورق مورد استفاده در دستگاه توجه نمود.

 

قیمت دستگاه های بلوک زن، جدول زن و میکسر سیمان چقدر است؟

 

یکی از مهم ترین نکات در هنگام خرید این دستگاه ها، قیمت آنها است. قیمت دستگاه بلوک زنی و جدول زن به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلا قیمت دستگاه بلوک زنی با توجه به کشور سازنده، سهولت استفاده از دستگاه، نوسانات نرخ ارز، ظرفیت تولید، قطعات به کار رفته در دستگاه و امکان تعویض قالب های بلوک سیمانی متغیر است. در مورد میکسر سیمان هم فاکتورهایی مانند نوع و قدرت موتور و برند و کیفیت محصول روی قیمت دستگاه تاثیر می گذارند. قیمت دستگاه جدول زن هم تحت تاثیر تعداد قالب، ضخامت ورق، ثابت یا متحرک بودن دستگاه و نحوه ی کارکرد آن (اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک) می باشد. با کمی جستجو در بازار متوجه می شوید که شرکت های زیادی در زمینه تولید و عرضه ماشین آلات ساختمانی فعالیت می کنند. یکی از آنها، شرکت ماشین سازی صادقی است که با هدف خدمت به صنعت کشور و گسترش صنعت ساختمان در سال 1374 تاسیس شده است. این شرکت تلاش نموده تا با استفاده از دانش روز دنیا، محصولات با کیفیتی را تولید و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه نماید. برای مشاوره با کارشناسان و خرید ماشین آلات به سایت ماشین سازی صادقی sadeghimachinery.com مراجعه فرمایید.

سخن پایانی …

دستگاه های بلوک زن، جدول زن و میکسر سیمان نقش مهمی در تولید مصالح ساختمانی دارند. انواع مختلفی از این دستگاه ها در بازار وجود دارند که مشتریان عزیز باید با توجه به نیاز و بودجه ی خود، دستگاه مناسب را خریداری کنند. از طریق خرید یک دستگاه مناسب و با کیفیت می توانید سرعت و عملکرد خود را بهبود ببخشید.

منبع: sadeghimachinery.com

دکمه بازگشت به بالا