ورزشی

بحران در تیم‌ ایران‌خودرو، اعتیاد خنده‌دار کاپیتان و عصیان رونالدو به خاطر مسی!

ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آن‌ها در این گزارش آمده است.

به گزارش اخبار ورزشی، فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی فوتبال امید با گزینه‌های مدنظر خود رایزنی کرده و نتیجه نهایی بعد از جلسه تاج و خسروی وفا اعلام می‌شود. تیم ملی فوتبال امید بعد از ماه‌ها بلاتکلیفی و برگزاری نشدن اردو، از خرداد برنامه‌های خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک کلید می‌زند. با انتخاب حبیب کاشانی به عنوان مدیر تیم ملی امید، طی روزهای گذشته جلساتی برای معرفی کادر فنی این تیم برگزار شده است. بعد از جلسه‌ای که دو روز قبل میان کاشانی، امیر قلعه‌نویی و مهدی محمدنبی برگزار شد، به ترکیب جدید کادر فنی دست یافته و با گزینه‌های خود رایزنی هم کرده‌اند. طی روزهای گذشته با مجتبی حسینی به عنوان سرمربی و حمید درخشان به عنوان مدیر فنی مذاکره شده و قرار است یک دستیار خارجی هم به حسینی کمک کند.

قصه پر غصه VAR؛ نه زمانش پیداست، نه مکانش!

ماه‌هاست که کمیته داوران و فدراسیون فوتبال گوش مردم و رسانه‌ها را پر کرده‌اند که VAR را به لیگ بیست و سوم می‌رسانند اما شواهد نشان می‌دهد که زمان دقیقی برای آمدن این تکنولوژی به فوتبال ایران مشخص نیست.  تنها سه هفته به پایان لیگ برتر مانده و فدراسیون فوتبال ایران در بیانیه‌ای مصاحبه و اظهار نظر در خصوص داوران را ممنوع کرده است. این اتفاق از جایی ریشه می‌گیرد که قضاوت پراشتباه داوران در بعضی بازی‌های لیگ سبب شده بازیکنان، مربیان و مدیران اعتراض خود را از طریق صحبت با رسانه‌ها به گوش سئول‌نشینان برسانند تا تیمشان چه در راه قهرمانی و چه در راه بقا ضرر نبینند.

سهمیه استقلال در لیگ قهرمانان به کدام تیم می‌رسد؟

در صورت قطعی شدن حذف استقلال از آسیا، سهمیه این تیم در لیگ قهرمانان آسیا به ترتیب به تیم دوم تا هشتم لیگ بیست و دوم که توانسته مجوز حرفه‌ای اخذ کند، خواهد رسید.  تغییر فرمت زمانی لیگ قهرمانان آسیا از “بهار – پاییز” به “پاییز – بهار” باعث شد که تعیین سهمیه‌های نخستین فصل با فرمت جدید (۲۴-۲۰۲۳) به صورت ویژه‌ای انجام شود. سهمیه ایران در فصل ۲۴-۲۰۲۳ به صورت ۱+۳ تعیین شده که فدراسیون فوتبال سه سهمیه مستقیم را بین قهرمان لیگ بیست و یکم (۰۱-۱۴۰۰)، بیست و دوم (۰۲-۱۴۰۱) و قهرمان جام حذفی ۰۱-۱۴۰۰ و تک سهمیه پلی‌آف را به قهرمان جام حذفی ۰۲-۱۴۰۱ اختصاص داده است.

واکنش عجیب رونالدو به حضور مسی در الهلال

فوق ستاره پرتغالی النصر عربستان به رئیس این باشگاه گفته است که در صورت پیوستن مسی به الهلال این تیم را ترک خواهد کرد.  بحث حضور لیونل مسی در الهلال عربستان بسیار جدی است. مسی در پاری سن ژرمن نتوانسته است انتظارات را برآورده کند و سفر جنجالی اخیر او به عربستان باعث شد تا با سنگین ترین و بی سابقه ترین محرومیت و جریمه دوران فوتبالی خود مواجه شود.

دوپینگ قهرمان پارالمپیک ایران مثبت شد

دوپینگ محمدرضا خیرالله زاده جودوکار کم بینای ایران از سوی فدراسیون جهانی مثبت اعلام شد.  دوپینگ محمدرضا خیرالله زاه جودوکار کم بینای وزن مثبت ۱۰۰ کیلوگرم که در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ باکو موفق به کسب مدال نقره شده بود، از سوی فدراسیون جهانی مثبت اعلام شد و طبق رای اولیه به مدت ۴ سال از شرکت در کلیه مسابقات داخلی و برون مرزی محروم گردید. البته ورزشکار حق درخواست تجدیدنظر برای رای صادره را دارد.

بازی‌های هفته ۲۸ لیگ برتر همزمان برگزار نمی‌شود!

با وجود اعلام قنبرزاده برای همزمانی هفته بیست و هشتم، سازمان لیگ اعلام کرد: به دلیل اعلام عدم امکان برگزاری مسابقات به صورت همزمان در هفته بیست و هشتم لیگ برتر از سوی نهادهای ذی ربط، مسابقات این هفته طبق برنامه اعلام شده قبلی برگزار می شود. برگزاری هفته بیست و هشتم در دو روز متفاوت با اعتراض تیم‌های مختلف از جمله استقلال و سپاهان در بالای جدول و چند تیم مختلف در انتهای جدول همراه بود تا منصور قنبرزاده، نایب رئیس دوم سازمان لیگ دیشب اعلام کرد که در صورت موافقت شورای تامین استان‌ها، بازی‌ها به صورت همزمان برگزار می‌شود. بعد از گذشت چندین ساعت از این موضوع، اکنون سازمان لیگ اعلام کرد که نهادهای مربوطه با همزمانی بازی‌ها موافقت نکرده‌اند و بازی‌ها طبق برنامه قبلی برگزار می‌شود.

قبل از بازی با پرسپولیس، پیکانی‌ها اعتصاب کردند

بازیکنان تیم فوتبال پیکان به خاطر پرداخت نشدن مطالباتشان حاضر به انجام تمرین نشدند. درحالی که قرار بود صبح امروز (چهارشنبه) تمرین تیم فوتبال پیکان در ورزشگاه اختصاصی این تیم برگزار شود اما بازیکنان این تیم بعد از حضور در محل تمرین، به خاطر پرداخت نشدن مطالباتشان حاضر به انجام تمرین نشدند. با این حال برخی مسئولان تیم فوتبال پیکان سعی داشتند بازیکنان را از این تصمیم منصرف کنند اما تلاش‌ها جواب نداد و در نهایت بازیکنان پیکان بدون انجام تمرین، زمین را ترک کردند.

حکم موقت ابطال انتخابات دوچرخه‌سواری لغو شد

دیوان عدالت اداری حکم موقت ابطال انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری را لغو کرد.  محمد صانعی، کاندیدای انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری با شکایت از وزارت ورزش خواستار صدور دستور موقت مبنی بر ابطال انتخابات ریاست فدراسیون دوچرخه‌سواری شده بود. دیوان عدالت اداری نیز در حکمی دستور موقت ابطال انتخابات را صادر کرد اما امروز (چهارشنبه) پس از پیگیری واحد حقوقی وزارت ورزش و جوانان این حکم دستور موقت ابطال انتخابات لغو شد.

واکنش خنده‌دار محمد موسوی به کاهش وزنش: معتاد شده‌ام!

کاپیتان تیم ملی والیبال گفت: سال گذشته گفتم مکمل نیست و همه گفتند به خاطر مکمل رفت اما اینگونه نبود و خیلی چیزهای دیگر وجود داشت. تیم ملی والیبال ایران در سال سرنوشت‌ساز ۱۴۰۲ در چهار رویداد مهم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ در کشورهای ژاپن، هلند، آمریکا و لهستان (۱۶ خرداد تا یکم مرداد)، قهرمانی مردان آسیا در ایران (۲۷ مرداد تا ۴ شهریور)، بازی‌های آسیایی در چین (۲۸ شهریور تا چهارم آنلاین) و رقابت‌های انتخابی المپیک برزیل (۸ تا ۱۶ آنلاین) شرکت می‌کند. تمرین‌های آماده‌سازی این تیم از روز یکشنبه ۲۷ فروردین در سالن فدراسیون والیبال آغاز شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا