ورزشی

«بدحجابی» ابزار دشمن برای یورش به اعتقادات

به اتاق خبر بروید اخبار قدیمی هستند، بسیار متشکرم امات و ولایت به همت هاجر اسلام، هوشن، رئیس اداره امور اسلامی دولت اسلامی در مسجد حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) مستقر شد.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند در این مراسم به ذکر دو روایت افضل العباده عفاف و زکات الجمال العفاف پرداخت و بر لزوم رعایت حجاب و عفاف از منظر دین اسلام داخلی کرد.

واقعی است: یکی از وسائل و ابزاری که دشمنان اسلام با آن اسلام و جامعه اسلامی را مورد هجمه و یورش قرار می‌دهند، موضوع بدحجابی و بی‌عفتی است که دشمن با این وسیله فرهنگ و عقیده مسلمین را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به موضوع شیخ طوسی در کتاب تجریدالاعتقاد بر لزوم وجود امامت و ویژگی‌های امام و پیشوایان کرد و با بیان سخنان امام رضا علیه السلام مبنی بر اینکه شما هیچ قوم یا ملتی را نمی‌بینید که رئیس و فرمانده نمی‌باشند، متذکر می‌شوند: نترس و نترس.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند تشریح کرد: کسی که در رأس قوم و ملتی باشد باید علی من رعیته باشد، یعنی در همه زمینه ها از علم، شجاعت، زهد، صبر، حلم و … از همه افراد برتر باشد.

واقعی متذکر شد: مشرکان به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می‌گفتند که تو پیامبر نیستی و خداوند متعال در پاسخ به پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمود: «وَ یَقُولُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَسْتَ مُرْسَلِاً بَیْلَمْ شَفَرُوا لَسْتَ قِلاً. به نام خداوند عیسی گفت: “نترس.”

وی کرد: علمای اسلام و مفسرین منظور و مراد از «من عنده علم الکتاب» را اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام می‌دانند و این نشان می‌دهند که اهل بیت علیهم السلام از نظر علم و دانش از بقیه مردم در تمام اعصار برتر هستند.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام درباره مقایسه علم فردی که تخت ملکه سبا را در یک چشم به هم زدن نزد سلیمان علیه السلام آورد و علم امیرمومنان علی علیه السلام گفت: علم اصف بن برخیا (آورنده تخت ملکه). زیرا هیچ قانونی جز شریعت اسرائیل وجود ندارد.

واقعی افزود: در زمینه‌های دیگر مانند شجاعت امیرمومنان حضرت علی علیه‌السلام سرآمد زمان بود، به طوری که اگر همه مردم عرب علیه ایشان متحد شوند، ایشان پشت به دشمن نمی‌کردند و در زهد، صبر، بردباری و … نیز عالی و برتر بودند.

در شهر دان، پادشاه بنی اسرائیل و بنی اسرائیل و بنی اسرائیل.

//

دکمه بازگشت به بالا